מכירים את זה שאתם נוהגים ברכב ומגיעים למגרש חניה גדול? כזה עם שפע של חניות רחבות ונוחות וסימונים על הרצפה היכן שהמכוניות צריכות לעמוד?
אז ככה...אופציה ראשונה הוא שמגרש החניה אליו נכנסתם ריק כמעט לגמרי, כזה עם שתיים – שלוש מכוניות חונות בצורה דלילה ואימפרוביזורית.
אופציה שנייה זה שמגרש החניה אליו נכנסתם מלא עד אפס מקום, כאשר רק שלוש או ארבע מקומות נשארו בו פנויים. והשאלה שנשאלת היא – באיזה מן האפשריות תחנו מהר יותר?
על פניו, התשובה צריכה להיות האופציה הראשונה. זאת כיוון שהמגרש פנוי כמעט לחלוטין, מה שמשאיר לכם שפע של חניות כמעט איפה שתרצו, כולל ליד דלת הכניסה הקרובה ביותר והנוחה ביותר. אבל במציאות, התשובה הנכונה היא כמובן האופציה השנייה. וזאת למה?
כי אם מגרש החניה מלא כמעט לגמרי, ונשארו מספר מקומות אחרונים, אין לנו התלבטות ואין לנו זמן לשקול איפה לחנות. אנחנו ממהרים להכניס את הרכב למקום החניה הפנוי הקרוב אלינו. אבל אם אנחנו יכולים לחנות איפה שאנחנו רוצים, או אז מתחילה ההתלבטות. עם שאלות כגון איפה יהיה הכי נוח לצאת מהחניון אחר כך? מאיפה יהיה הכי קרוב להגיע לאן שאני רוצה להגיע? איפה יהיה הכי בטוח להשאיר את הרכב כדי שלא יפרצו אליו? וכו'...בקיצור: השפע מבלבל אותנו.

לפני זמן מה התקשר אלי לקוח והתעניין לגבי אירוע. לאחר מספר שאלות ובדיקה של צרכיו התחלתי את מצגת המכירה שלי כפי שאני עושה מול כל לקוח. אך בשלב מסויים הוא מפסיק אותי ואומר לי: "אתה לא יודע למכור!"
כששאלתי את הלקוח למה הוא אומר לי זאת? הוא ענה: "היית צריך לגעת במקומות שכואבים לי, היית צריך לתסכל אותי על מנת שיהיה לי צורך להשתמש בשירותים שלך."
חייכתי (ביני לבין עצמי) ועניתי ללקוח, ש"ככה לא פועל עסק שמבוסס על שירות ובדיקת צרכים!"

כמו בתכנית הטלוויזיה משימה בלתי אפשרית (Mission impossible), התבקשתי לשמור על סודיות מירבית ולגלות מהו המקום השווה ביותר לחגוג בו אירוע מיוחד וחגיגי בתל אביב, רצוי לקבוצה של לפחות 8 משתתפים. במקביל, התבקשתי למסור דיווח על מה עושה מקום אירוח למועמד מוביל, אטרקטיבי ומן המדוברים שבעיר, להזמין מקום לקבוצה זו לשעות הערב, לסקור את המקום ולבקר את האוכל והשירות. בכך, להכתיר את הלוקיישן שמעניק את התמורה הטובה ביותר לתקציב הקבוצה. השמדתי את הקלטת והכתרתי חיש קל את המקום בהא הידיעה שיתמודד על התואר.

הבחירה
הסטודיו של השף ארז שטרן נבחר לאחר מספר המלצות באינטרנט, וכן המלצות מחברים ועמיתים שהרעיפו על השף מחמאות רבות והצדיקו מסקנותיי מהדיווח שהגשתי. התרשמנו מהסטודיו כמקום שבו ניתןלחגוג אירוע מיוחד, בין אם מדובר ביום הולדת משפחתי , יומולדת עגול שנחגג עם חברים, יום נישואין, ברית או בריתה, בר מצווה או בת מצווה בסגנון בראנץ' לאחר העליה לתורה. כמובן שגם לחתונה קטנה (עד 100 משתתפים), ייחודית ומפנקת.

סטודיו שף – ארז שטרן נבחר כי הוא מהווה שילוב בין מקום לאירוח באווירה ביתית, נינוחה ומזמינה בשילוב של מסעדת פאר עם רזומה רב שנים. בסטודיו האקוסטיקה מצויינת (פה לא מחרישים אוזניים), כאשר הסטודיו משאיר מקום גם להרכבים מוזיקליים ולהפעלות של אנשי מקצוע מתחום ה-ODT והבידור השונים. הסטודיו מואר ומאפשר להנות משיחה אישית בין המשתתפים ולראות את האוכל, התפריט והאנשים.

כבר לא מדובר בסמל סטטוס. הישראלי אוהב לצאת ולאכול בחוץ. ישראלים רבים הופכים מסעדה ספציפית למסעדה הקבועה שלהם. כל אחד והמקום שלו, כל אחד והגחמות שלו. אם פעם הלקוח היה צריך להתאים עצמו למסעדה, היום צוות העובדים מתגייס לטובת לקוחות. בענף המסעדנות הישראלי החדש יש תודעת שירות שלא נתקלים בה, גם לא במסעדות בחו"ל. היום, במרבית המסעדות המכובדות והעסוקות יש מדיניות ללכת לקראת הלקוח החוזר, לתת לו כל מה שהוא מבקש ובזמן אמת. כמו בשיר "שוב" של שמוליק קראוס וג'ודי כץ, אנחנו בסטודיו שף - ארז שטרן אוהבים את הלקוחות שחוזרים אלינו שוב...ושוב...ושוב

 

קשה לשנות הרגלים ישנים, אבל אפשר לפחות להחליף את המיקום שלהם: בחודשים שבהם התקשורת מלאה באיזכורים על המצב הכלכלי הקשה ועל מיתון, מעדיפים רבים מלקוחותיהן הקבועים של מסעדות היוקרה להישאר בבית. אבל הם לא מפסידים דבר: ארוחות הטעימות, בישולי השף, צוות מלצרים, תפריטי היין - כל אלה מגיעים לבתיהם, לארוחה המיועדת למי שמעדיפים לסעוד בפרטיות. התוצאה היא ארוחה יקרה, פרטית וייחודית, שמאפשרת ללקוח להימנע מיציאה למסעדה מפוארת (ולצערנו אין רבות כאלה במדינת ישראל) בשעות הערב, התנהגות שאינה מתקבלת או נתפשת בעין יפה בזמן מיתון. לחילופין לא מעט שפים ומוסדות יורדים לעם ופותחים נקודות אכילה בקונספט זמין ועממי למה שנקרה היום "אוכל רחוב".

צפו בינתיים בסידרה של נשיונל ג'אוגרפיק על אוכל רחוב ותהנו 

סטודיו שף ארז שטרן מתמחה בפתרונות גם לשוק העשירות העליון שבו מלאכת השיווק לפלח שוק זה מצריכה מאיתנו תשומות ניכרות ומשאבים רבים כדי להשביע את רצון לקוחותנו.
זהו שוק המונה סדר גודל של 6,000 לקוחות פוטנציאלים בישראל. והגישה השיווקית לפלח זה שונה בתכלית מהשיווק הקונבנציונלי לשאר המגזרים. אם לקהל הרחב מייעדים קמפיינים בעיתונות הכתובה והאלקטרונית, לאלפיון העליון אנו נפנה ללקוחותינו בדיוור ישיר; את האירועים ההמוניים במקומות אחרים אנו מחליפים אירועים אקסקלוסיביים ופרטניים; ואם הזכרנו אירועים המוניים - אז במתחם VIP כמו זה של סטודיו שף - ארז שטרן, מתחם סגור עם כל הצ'ופרים המתלווים אליו (קירבה לצלחת כבר אמרנו, לא?).

כולנו מכירים בכל רחבי ישראל ובעולם כולו, מלונות ענק שנפתחו בהשקעות של עשרות ומאות מיליונים (וביננו-זה ממש לא חשוב אם זה שקלים או דולרים). אלה בעיקר מלונות המשויכים לרשתות בתי מלון בינלאומיות כגון: הילטון, אינטר-קונטיננטל, שרתון, היאט, מאריוט, ריץ-קארלטון, הולידיי-אין ורבות אחרות.
אך בשנים האחרונות התחיל בישראל טרנד חדש יחסית של מלונות בוטיק אורבניים מושקעים לא פחות, הנתמך כמובן בטרנד עולמי תוך פניה לקהל לקוחות שונה מזה של הרשתות. עיקר תשומת הלב במלונות בוטיק שכאלה הוא בשירות, בעיצוב שונה ואחר ובטאץ' האישי והנינוח. אי לכך, חשבנו שזה אך נכון להנות מיופים של ענף גדול וסגמנט חשוב ביופי של המדינה עם הבאת השיר אודות ארץ ישראל יפה (עם להקת פיקוד הדרום). יחד עם סרטון על החיפוש אחר המטבח הישראלי.

 

קיבלתי לאחרונה מייל מידיד קרוב. הוא מכנה את עצמו ד"ר לשכנוע – בהכשרתו הוא עו"ד ושמו יניב זייד והוא באמת גם ד"ר במשפט (כאשר את תואר הדוקטורט קיבל על שכנוע בבתי משפט בעידן הדיגיטלי). במייל הוא מספר על דילמה ניהולית שמלמדים בבתי ספר למנהל עסקים, שדנה בבחירות של מנהלים את הכפופים להם. כלומר מדובר במנהלים בחברות וארגונים שצריכים לגייס איש מכירות נוסף, מנהל זוטר שיעבוד תחתם, או עובד מיומן לתפקיד חשוב. נניח, שיש להם שתי אפשרויות – עובד שהוא סוס אציל – כלומר מעודן, טוב במה שהוא עושה, אבל לא מוכן או לא יודע לעשות דברים אחרים, וגם לא מוכן לנסות משהו מעבר ליכולותיו. או עובד שהוא סוס פרא – כלומר, קשה יותר לנהל אותו ולהשתלט עליו, אבל יש לו הרבה אנרגיה, תשוקה ומוטיבציה, והוא מוכן לעשות את כל מה שצריך, גם אם זה לא בתחום אחריותו וסמכויותיו.

ואם באצילים עסקינן הנה מחול האבירים ע"פ המלחין פרוקופייב ושירה של קטרינה ואלנט שנראה לנו מתאים כמוזיקת רקע מתאימה לדהירת סוסים (בסגנון צ'ה-צ'ה-צ'ה)

 

לייעוץ ופרטים נוספים

מלאו פרטים ונחזור אליכם, או חייגו: 050-5852785
כתובתנו: דרך בן צבי 84, תל אביב

לידעתכם אנו משתמשים בעוגיות כדי לשפר את חווית הגלישה באתר שלנו. מעצם הגלישה באתר הנכם מסכימים לשימוש בקבצי עוגיה.