Pin It

אירוח עם גבינות 
חברים הפתיעו אתכם ביום קיץ חם? או שמא הזמנתם את ההורים לערב חורף קר וסגרירי? או סתם כי הגיע חג שבועות? אנחנו בסטודיו שף-ארז שטרן אוהבים להמליץ על פלטת גבינות כדרך לאירוח מפנק ומיוחד. רישמו לעצמכם כמה טיפים של עשה ואל תעשה לשולחן גבינות שיהפוך למסמר האירוע.

ראשית, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה כי אתם אוהבים לארח. שנית, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאתם אוהבים גבינות.

• לכן, כשמרכיבים פלטת גבינות לאירוח, שימרו על מגוון אי זוגי — זה מסתדר בצורה טובה יותר על המגש. הקפידו על מינימום חמש סוגים.

• שלבו גבינות ממספר משפחות שונות בעלות אפיוני טעם וריח מגוונים. כך למשל גבינה טרייה מחלב עיזים, גבינה מלוחה מחלב כבשים, גבינה בשלה ממשפחת הברי או הקממבר, גבינה קשה פרוסה או עם סכין מתאימה לפריסה עצמית. לאלה נחמד להוסיף גוש של גבינה כחולה שכיף למרוח על לחם.

• הוציאו את הגבינות מהמקרר כחצי שעה לפני ההגשה כדי שיגיעו לטמפרטורת החדר. זה מאפשר לארומה ולטעם של הגבינות להשתחרר. אם מזג האוויר חם ואתם מארחים בגינה, השאירו את הגבינות בחדר ממוזג עד מועד ההגשה.‏

• מסדרים את הגבינות על מגשים או קרשי עץ נאים ומשאירים רווח מספק בין גבינה לגבינה. חלק מהגבינות אפשר לפרוס, אבל את השאירו את הרוב בגושים (כמו הרוקפור וסוגים מסויימים של גבינה בולגרית מלוחה – שנוטים להתפורר).

• כדאי להקדיש לגבינות אזור נרחב במזנון או אפילו שולחן נפרד ולסדר אותן על כמה מגשים, קרשים וצלחות הגשה.

• בחו"ל, יש סיכוי כי תמצאו על אותו מגש גבינות גם מבחר של נקניקים פרוסים, זיתים וממרחים לצד קרקרים ולחמים פרוסים.

• מניחים על שולחן הגבינות סכין גבינה ייעודית (או שתיים או שלוש). אלה סכינים שחלק מהלהב שלהן חלול, וכך הגבינה לא תידבק לסכין.

• לצד הגבינות מגישים מאכלים לא דומיננטיים בטעמם: לחם (רצוי יותר מסוג אחד), קרקרים פריכים ואיכותיים, ירקות חתוכים וזיתים טובים.

פירות וגבינות הם שידוך משמיים, כי המתיקות שלהם מחמיאה לטעמן המלוח-פיקנטי של הגבינות. המומלצים ביותר הם תאנים טריות, ענבים, אגסים ותפוחים. גם פירות מיובשים ואגוזים הולכים מצוין עם גבינות. אל תהססו לשלבם.

• גבינות ויינות, בהכללה אפשר לומר שרוב הגבינות ייהנו מחברתו של יין לבן, פירותי ורענן יותר, אע"פ שגם יין אדום פירותי ולא מתוחכם מידיי יכול להתאים. יין לבן מתאים למזג האוויר הקיצי של חגיגת שבועות.

• אם מדובר ביין לבן, דאגו לצנן את היין היטב במשך כמה שעות במקרר ושומרים אותו בקירור או בדלי עם מים וקרח עד רגע ההגשה.

סגנון הגשה: תלוי בכמות המוזמנים, אע"פ שברוב המקרים הגבינות תוגשנה למרכז שולחן כסוג של שרינג או למזנון. אם כמות האנשים באירוע גדולה, אז אלנמט החיתוך של הגבינות או ההנגשה במנות יהיה מחוייב המציאות כדי להקל את הלקיחה והמעבר הלאה בבופה. אותו דבר לגבי הלחמים. 

• כדי לגוון את תפריט האירוח, תוכלו להעזר בלשונית המתכונים או להכין מתכון של סלט קפרזה איטלקי עם פרוסות מוצרלה ע"פ הסרטון הבא.

 

לנוחיותכם, תוכלו למצוא גם מספר סוגים של מגשי אירוח עם גבינות או מבוססות על מוצרי חלב בחנות המשלוחים שלנו. איתם תוכלו לגוון את התפריט שתכינו בעצמכם או פשוט לשלוח לחברים או משפחה.

לחילופין תוכלו תמיד להציע שובר מתנה ע"פ תקציבכם. לא יודעים איך לתמחר ארוחה עם שף פרטי? או איך לתכנן כמות אוכל נכונה באירוע? קראו את המאמרים שכתבנו, ותשכילו.

 

ציון 5 מתוך 5 - הצביעו 2
Thank you for rating this article.