Pin It

ענקית עיצוב האירוח Wimberly Interiors מציעה את הגישה שלה לטרנדים של עיצוב פנים למלונות ובתי עסק בתחום המזון לשנת 2022. כאן תמצאו את מיטב התחזיות של אנשי העיצוב המקורבים לתחום הלייף-סטייל, התיירות ועיסקי המזון מרחבי העולם. החל מסעודה פרטית עם שף ועד גיוון של פלטת צבעים חדשה.

כל מה שנחשב כישן יחזור להיות שוב חדש
המומחים של וומבלי חושבים שיהיה גל של המרות, שיקום ושימושים מחדש. כל מי שמודע לסביבה, במטרה להתאים סטנדרטים גבוהים של קיימות, המנטרה החדשה תהיה למצוא שימוש חלופי בחללים, כלי רכב או חפצים. הרעיון הזה אינו חדש, אבל מעצבים עשויים להיות יצירתיים יותר בגישתם מאשר בתקופות אחרות בעבר. מוניות משמשות כגני ירק בתאילנד, קרונות רכבת משופצים כאתרי נופש יוקרתיים, ומטוסים משמשים לחקלאות אנכית. עם פחות מטוסים בשמיים, האם נוכל לראות את אלה הופכים למתחמי מזון ומשקאות כיעד הבא שלהם?

צורות מעוגלות, ניגודי טקסטורה ומשחקים באור
צורות מעוגלות וניגודים רכים הם לא בדיוק חדשים, אבל הם גם לא צפויים ללכת לשום מקום כשאנחנו ממשיכים לנסות לאזן את הכאוס והמורכבות של העולם החיצון - במיוחד כשזה מגיע לבית. צבעים רכים בסיסיים, רהיטים מעוגלים, ואפילו ריהוט ירוק (מחומרים ממוחזרים, או שימוש חוזר בריהוט משוחזר בסגנון רטרו) ובדים מעוצבים יהיו פופולריים, עם אפשרויות עיצוב פנים מינימליסטיות וזכוכית רבה ככל האפשר כדי להכניס את החוץ פנימה. בכך המעצבים ממליצים לעזור לגוף לספוג את המינון היומי הנכון לויטמין D.

הכל עניין של אסקפיזם
מגמה שתחזיק עוד יותר  ב-2022 היא אסקפיזם. עם מגפת הקורונה שהשפיעה על התיירות הבינלאומית באופן דרסטי (כמו שירותי היעוץ לטיולים לחו"ל שהשף ארז שטרן מציע), האירוח רואה דחיפה לעבר הרעיון של אסקפיזם אזורי או לוקלי, סוחף ונועז. התוצאה היא יציאה מ'נושא' ומעבר לפיצוץ וחקירה של סיפור, עולמות חדשים וזהות. אותנטיות חשובה, כמו תמיד, אבל גם שקיעה צרופה לתוך עולם הפנטזיה (אתם יכולים לזהות את המגמה הזו גם במה שקורה בתוכניות הטלויזיה בפלטפורמות הסטרימינג, כדוגמאת נטפליקס) כמו בשיר וואקה וואקה - על אפריקה. ואם כבר אסקפיזם עסקינן, אז אירועי יוקרה הם הדבר החם הבא.
רשת מסעדות כמו Amazonico שבסיסה במדריד עושה זאת היטב עם תחושה חזקה של שובבות לטינו-אמריקאית שמתחברת לאוכל. גם קבוצת Big Mamma מפריז הם מאסטרים ביצירת העולם הזה של החוויה, אבל עם כשרון איטלקי אזורי בכל אחד מהמקומות שהם פותחים - האחרון הוא Ave Mario, שבלונדון שלוקח את האורחים לעולם אקסטרווגנטי בהשראת פירנצה שהוא חלק שווה מוגזם/שובב, ואותנטי /הִיסטוֹרִי. כאשר חלק מן האלמנטים בחוויה - רק המקומיים יבינו. רוצים לבדוק את ההמלצות שלנו לפתרונות תיירותיים? הכנסו ללשונית הלינקים.

מסעדות-בתוך-מסעדות ואולי סוף המשרד הפתוח
נגיף הקורונה האיץ טרנדים רבים, ועליית הסעודות/הארוחות הפרטית (בדיוק כמו שהשף הותיק – ארז שטרן עושה) - בין אם מתוך הכרח או העדפה אישית. במקום חדר אחורי משעמם במסעדה עם שולחן אוכל מרכזי וקונסולה צידית, צפו לראות את החללים הללו מתפתחים ל'מסעדות-בתוך-מסעדות' - מצוידים במתקנים מיוחדים נוספים כדי לרומם את חווית האורח (בעולם ההיי-טק ייקרא בראשי תיבות UX) ולהפוך כל ארוחה מחוץ לבית מ"בטוחה" למרגשת עוד יותר.
ניתן להכריז כבר עכשיו שמערכות משרדים פתוחות (לפחות לעת עתה) סיימו את יומן. צפו לראות את התא האישי עושה קאמבק, אבל בצורה אינטואיטיבית ומותאמת יותר - פרטי, נוח וגמיש, ועם זאת מחובר לעולם. סביר להניח שהחללים יהיו קטנים יותר ממה שהיו פעם, עם אוורור נאות וכל המודקונים (אביזרים חדשניים ונוחים).

עץ בהיר חזר ושחור הם השחור החדש
עץ בהיר חוזר ובגדול כאשר הוא צץ בכל דבר, מריצוף ועד ריהוט, קירות מבוטנים או עם תבליטים כולל בעולם הארונות. שחור הוא גם אם תרצו: השחור החדש, שבו נבחין בקווים ואלמנטים קלאסיים בניגוד לשילובים חזקים של טקסטורות בעבר.
בנוסף, התקופה שבה כל הרצפות, הקירות והקישוטים היו בגימור אחיד הפך נחלת העבר... היום וכנראה שתראו זאת לתוך 2022 הסגנונות יהיו מגוונים, ואנשים יעזו לשלב צבעים, טקסטורות וחומרים שונים.
תוכלו לראות עוד יותר רעיונות יצירתיים לחדרים רב-תכליתיים, כאשר כל פינה ופינה מנוצלת בצורה מיטבית, וכל מערכת היחסים שלנו עם הבית ממשיכה להתפתח וכתוצאה מכך טקטיקות חלוקת החדרים תהיה חלוקה נקייה יותר וחדשנית. בשביל זה: ארז שטרן גם עוסק בעיצוב וסידור הבית והמטבח.

גישה חדשה לטיולים: מרחבים פתוחים והתאמה אישית
חוויות האירוח וחשיבה מחוץ לקופסא, ימשיכו להתפתח ויוגדרו מחדש. מהצעות של בתי מלון ואתרי נופש ועד הרפתקאות אקולוגיות וחוויות טבע יוקרתיות, התאמה אישית היא המפתח. מגיפת הקורונה עודדה אותנו כחברה, להעמיק בחשיבה ולהעריך מחדש את חוויות החיים שלנו - ועבור רבים, מוחנו נפתח לדרכים חדשות לעשות דברים. אחד הדברים האלה היה לצאת וליהנות מהמרחבים הפתוחים של העולם סביבנו, ובשנת 2022 ואילך, זה רק יהפוך לעדיפות גדולה עוד יותר עבור רבים מן המטיילים, כמו גם לכל אלה שמעדיפים להישאר בבית ולהתעדכן בכל החידושים העיצוביים בבית מוזמן לבדוק עם ארז שטרן - כיוון שמלבד היותו שף פרטי (המגיע לאירועים בביתם של לקוחותיו) הוא גם מציע שירות של עיצוב ובניית מטבחים.

תודה לאתר Hotels על הרעיון בקיבוץ הכתבה. תרגם וערך: ארז שטרן

ציון 5 מתוך 5 - הצביעו 2
Thank you for rating this article.