Pin It

תקופת הקורונה מחייבת אותנו לחשיבה מחודשת על התפריט היומי שלנו ואיך אנחנו יכולים לשפר את עצמנו בגוון התזונה הנכונה

ראשית, אנחנו ממליצים להכיר את הסופר-פוד הלוהט שנכנס לחיינו: מנקאי, ירק העל שהוכרז על ידי איגוד הסוכרת האמריקאי כפייטר רציני במחלה ומהווה גם מקור מצוין לחלבון, ברזל ו־B12 בצורתו הטבעית. המנקאי מגודל בחממות אקולוגיות בקיבוץ בארי ומשווקת כעת לראשונה על ידי חברת האגרו־פוד טק הישראלית הינומן, המפתחת פתרונות אקולוגיים להפחתת התלות במזון מן החי. גידולו מתבצע בחממות סגורות וממוחשבות, ללא צורך באדמה, שימוש בכמויות מינימליות של מים ותאורה וללא מגע אדם.

שנית, אזנו וסדר בתוך כל הכאוס והבלגן של 2020, חשוב שלא נאבד שליטה על העוגנים ששומרים על האיזון שלנו. חגים, חל"ת, הימים מתהפכים ואיתם גם הסדר בארוחות. נסו לשמור על העוגן של שעות שינה בלילה, וקומו בשעות הבוקר (לא מומלץ למשוך את שעות השינה ולקום בשעות הצהריים). בנוסף, הקפידו על זמני הארוחות. על איזון בצלחת ושלבו את כל אבות המזון – פחמימה, חלבון, שומנים – תוך דגש על הקפצה ואידוי במקום טיגון או בישול ארוך שעשויים להכביד על הגוף. הרבו בשתיית מים, מומלץ אפילו לשלב בהם חתיכות פרי או עשבי תיבול בשביל הריענון.

שלישית, מומלץ להתחיל את הבוקר עם כוס מים פושרים וחצי לימון סחוט. מערכת העיכול רק תברך אתכם.

רביעית, הקפידו על צריכת רכיבים שמפחיתים לחץ דם כגון אשלגן, סידן וסיבים תזונתיים, שעשויים רק להועיל בימים לחוצים אלה של תקופת הקורונה, כמו בננות, ברוקולי, תרד, סלק, דגנים מלאים, מוצרי חלב רזים, אגוזים, דג סלמון ועוף. הורידו מהתפריט היומי שלכם בשר אדום, מזון מעובד, סוכרים, מלח וכל משפחת השומנים הרוויים.

חמישית, שתו תה כפיתרון לאנטי אייג'ינג. במדינה חמה כמו ישראל, היזהרו מקרינת השמש לכן תה מאצ'ה או תה ירוק יפני עשיר בנוגדי חמצון המשמשים כמעכבי הזדקנות העור. הודות לחומצת אמינו בשם לתיאנין הקפאין שמכיל תה המאצ'ה משתחרר לאט יותר, מה שמאפשר ערנות לאורך זמן רב יותר ביחס להשפעת הקפה. אם תוסיפו לתה מעט חלב, תקבלו גם ויטמין D שנמצא מועיל לצמצום הסיכון לחלות בקורונה.

שישית, האם ידעתם שתה היסמין ניחן בהשפעה מרגיעה ומעודדת במצבי מתח, לחץ ודיכאון? יש אפילו צרכנים שיעידו כי יש לו גם השפעה ממסטלת משהו.

שביעית, אין ספק שתקופת הקורונה, הסגרים והבידוד הביאו איתם את החסך בפיתויים. והמשמעות היא שזה הזמן לעשות שינוי. בלי מסעדות, בלי חאפלות של יום חמישי בעבודה, בלי עוגות לשבת. חשבתם לאחרונה על מעבר לצמחונות או טבעונות? להיפרד מסוכר ומגלוטן? מחקרים מראים שהגוף זקוק ל־21 יום כדי להשריש את ההרגל החדש, כך שהסגר והבידוד נשמעים פחות מאיימים ונוראים.

שמינית, שבו לאכול בנחת, לא מול החדשות בטלוויזיה, לא מול הסטורי'ז באינסטגרם ולא בשיחת זום במחשב. תעשו הפסקה אמיתית לחצי שעה ותקדישו את מלוא תשומת הלב לארוחה עצמה ומלאכת העיכול שלאחר מכן.

תשיעית, לא מומלץ להזמין כל יום אוכל מבחוץ. במקום לזרוק את הכסף (שאין לכם ממילא בגלל החל"ת או האבטלה או ההפחתה בשכר שעשו המעסיקים בעקבות הקורונה) ולבזבז קלוריות על מזון שאין לכם שליטה אמיתית בהרכב הקלורי שלהם, אתגרו את עצמכם והכינו בבית כל יום מתכון חדש (ועדיף שיהיה מגוון ובריאותי). במידה ויש לכם את האפשרות, התקשרו לשף ארז שטרן כדי שיהיה השף האישי שלכם וכך נוכל לבנות לכם תפריט בריאותי שבועי מבוסס על איזון קלורי ותזונתי.

עשירית, כעצמאי ובעל מקצוע בתחום הקולינריה, השף ארז שטרן מזדהה עם האימרה: תאכלו את מה שבישלתם לעצמכם. ואם לא בישלתם לעצמכם...אז כדאי לכם לבדוק את חנות המשלוחים שלנו. לכן לא פחות חשוב מהכנת האוכל חשוב גם להשקיע בצילחות. הכנתם לעצמכם טוסט? חיתכו אותו יפה למשולשים והעמידו על צלחת בצורה מעניינת, השלימו בירקות חתוכים בצד הצלחת. בישלתם דייסת שיבולת שועל? קשטו אותה בפירות עונה. כי קודם כל, ידוע הוא הדבר שאנחנו אוכלים עם העיניים. שנית, אם אתם לא יכולים לשבת בבית הקפה האהוב עליכם, לפחות תוכלו להתאמן בצילום קריאטיבי לאינסטגרם (כמו זה של השף ארז שטרן) או תתאמנו בדמיון מודרך.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.