Pin It

לאמריקאים רבים, חג ההודיה (Thanksgiving) הינו חג המייצג את כור ההיתוך של האומה ונחגג תמיד ביום חמישי האחרון של חודש נובמבר.

מקורו של החג בתחילת ההתיישבות האנגלית ובעיות ההתאקלמות של המתיישבים במושבות החדשות, עד אשר קיבלו עזרה מהמקומיים (אינדיאנים) בהדרכה ובעובדי אדמה שיודעים את מטלות הזריעה והקציר.

כדי להודות לאלוהים ולמקומיים שעזרו להם, הלבנים הזמינו את האינדיאנים לארוחה לצורך הודיה לאל. ומאז התפשט סמל הארוחה לשאר המושבות ולמייצגת של האחווה והעזרה ההדדית באומה האמריקאית. מאז, הפך סמל חג ההודיה ל"קרן השפע" על שום שאלוהים והאינדיאנים עזרו למתיישבים החדשים להתברך בשפע מזון לקראת החורף

קבלו בינתיים סרטון מצוייר על המאורע ההיסטורי. אחריו תמצאו מספר מתכונים זריזים וקלים לחג ההודיה...

 

בשנת 1863 הפך הנשיא לינקולן את המסורת לכדי חג לאומי. אע"פ שהחג החל כחג נוצרי והודיה לישו על עזרתו, הוא אינו נחשב דתי-ומקובל על כל האוכלוסיות השונות המרכיבות את האומה האמריקאית העכשווית. זה גם כלל ידוע כי כחלק מכור ההיתוך האמריקאי כל זרם עם שהגיע מארץ מוצאו הקודמת לארה"ב ונקלט בה הכפיך את הארוחה המסורתית לארץ מוצאו, או נתן לארוחה פרשנות משלו. שמענו גם על חוקרים אנטרופולוגים אמריקאים, שיודעים לאבחן כל עדה ועדה (או למעשה את מוצאה של העדה) על פי התרכובת שנוהגים לאכול בארוחת ת'נקס גיבינג המשפחתיות המסורתיות. אם תרצו: אמור לי מה אתה אוכל לארוחת הת'נקס גיביג - ואומר לך מאיזה מוצא אתה.

בסטודיו שף - ארז שטרן אנו מציעים לאורך כל ימות השנה תפריטים המיוחדים לאירועים שלכם, אך כבכל שנה, לקראת סוף נובמבר אנו חוגגים את הת'נקס גיבינג עם תפריט המשלב מסורתית בקונספט של ארוחה מחתרתית, בה אנו מאפשרים לזוגות להזמין מקום סביב שולחן אבירים אחד ובו ישבו עד 26 מוזמנים (13 זוגות) מבלי לדעת מי ישב לצידכם. מלבד התפריט העשיר והמפנק, אנו מקפידים שהערב יכלול גם זמן איכות, גם מסקרן מצד כלל המוזמנים וגם מאתגר תקשורתית.

ארוחות מחתרתיות אצלנו, הינן חוויה ייחודית ומפנקת המאפשרת לכם, להשחיז את יכולותיכם התקשורתיות, להגדיל את רשת הקשרים האישיים שלכם, וכמובן להרחיב את הנטוורקינג שלכם.

לאור גל מגיפת הקורנה והסגרים המשתנים, השתנה גם הקונספט בו אנו מגישים את הארוחה - מארוחה מחתרתית למשלוחים לבית הלקוח. כל זאת, בהתאם להוראות הממשלה ומשרד הבריאות.

עלות התפריט עומדת על 2,500 ₪ בהזמנה מראש (עד לתאריך 15 בנובמבר, בכל שנה קלנדרית) ומיועדת ל-6 סועדים. התקשרו עכשיו 050-5852785 כדי להזמין

תנקס גיבינג משלוחים

למי מתאים: לישראלים שאוהבים את המסורת האמריקאית של ת'נקס גיבינג וגם לאמריקאים השוהים בישראל הקונספט: בעבר נהגנו לארח לארוחה מחתרתית של זוגות שאינם בהכרך מכירים האחד את השני היושבים סביב שולחן אבירים אחד. אך לאור הקורונה, החל משנת 2020 נביא את המזון מוכן וארוז לביתכם עלות מוזלת: למהירי החלטה המקדימים להזמין מראש עד שבועיים לפני הת'נקס גיבינג: 450 ₪ פר אדם במינימום עלות של 2,500 ₪ איזור שירות: גוש דן והמרכז. לבוש: אלגנטי עד סמארט-קז'ואל. כמות המזון מספיקה: עד 8 סועדים (4 זוגות מוזמנים), התכנסות 1930-2000. זמן ארוחה: איננו יכולים להגביל אתכם אצלכם בבית, אך להערכתנו הארוחה יכולה להימשך בין שעה וחצי עד 3 שעות. תשלום: מלא ומראש של כל הזמנה, גם באפליקציות bit או pay או paybox בהעברה בנקאית לחשבון בנק. מיקום והסברי הגעה נבקש שיינתנו במעמד ההזמנה.

ניתן להזמין שובר מתנה לארוחת ת'נקס גיבינג. משפחות המעוניינות בערכת ת'נקס גיבינג במשלוח הביתה בעלות של 2,500 ₪ לשישה אנשים בהזמנה מראש ובהגבלה עד חודש לפני המאורע לכל שנה קלנדרית. 

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.