Pin It

מתכננים לטוס לחו"ל? טיסת בוקר מוקדמת עשויה להיות מעניינת עבור רבים, 
למרות שנופשים רבים מעדיפים לקחת טיסה בצהרים או בערב, בשעות הבוקר תמצאו כי מצב נמלי התעופה, המטוסים, והשמים עצמם טוב בהרבה. לכן, קחו בחשבון כי בשורה התחתונה, זה עשוי לחסוך לכם כסף. אז קבלו שש סיבות מרכזיות להעדפת טיסת בוקר מוקדמת על פני עוד כמה שעות שינה.

אתם בטח מכירים את הפיתוי בלהתחיל חופשה ביקיצה טבעית ולקום כמה שיותר מאוחר – אך למעשה רבים מהטסים לחו"ל מוצאים כי חכם בהרבה לוותר על התענוג ולהזמין טיסה בשעת הבוקר המוקדמת. לפי מגזין התיירות Travel and Leisure, הסיבה העיקרית לכך היא שטיסות בשעות הללו מגדילות את הסיכוי להגיע ליעד בדיוק מתי שתכננתם - ולחוות טיסה נעימה בהרבה. אבל לפני הטיסה שלכם מצאנו עבורכם את רשימת 14 הדברים שעושים לפני הטיסה. וכמו מאיר אריאל, התיכנון שלכם יכול לכלול ביקור חודשי בנמל התעופה (טרמינל) אך ישנן שש סיבות לכך:

 

פחות עיכובים
אירגון יאט"א (IATA) טוען כי הסיכוי לעיכובים ודחיות נמוך יותר בטיסות היוצאות מוקדם בבוקר לעומת טיסות בשעות הצהריים והערב. העיכובים מתחילים בדרך כלל סביב השעה שמונה (08:00) בבוקרו של כל יום, והמצב רק הולך ומחמיר עד שעומס השיא מגיע סביב השעה שש בערב (18:00) וזאת מכיוון שככל שהיום מתקדם ככה גדלה הצפיפות באוויר.
אם תקחו בחשבון שבאיזור שישראל ממוקמת, רוב הטרמינלים הבינלאומיים מפסיקים את עבודתם בין חצות (24:00) לשש בבוקר (06:00) כך שטיסות לא ממריאות (חוקי תעופה מקומיים ובינלאומיים מנסים להפחית את הרעש וזיהום האויר באיזורי טרמינלים כדי להתחשב בתושבים שמסביב) ועל כן מאפשרים נחיתות בלבד. כך שבשעות הבוקר המוקדמות יש פחות תנועה ופחות הפרעות אחרי שכל הטיסות מהלילה כבר נחתו. הטיסות המוקדמות הן הכי טובות, כיוון שהן כמעט תמיד יוצאות בזמן, כך מספרים רבים מדיילי האויר ברבות מחברות התעופה. אך ככל שהיום מתקדם, מספיק טיסה אחת שמאחרת, כדי ליצור אפקט דומינו המגדיל את הסיכוי שעוד טיסות יאחרו אחריה.

פחות מערבולות אוויר
מלבד העובדה שהשמים פנויים יחסית בבוקר, ישנה סבירות נמוכה יותר להיקלע למערבולות אוויר, שיכולות להפוך טיסה שגרתית לסיוט. הסיבה לכך היא שמרבית סופות הרעמים ותנאי אוויר לא יציבים הנלווים לכך מתרחשים לקראת אחר הצהריים (כך בכל אופן מדווחים מהמעבדה הלאומית של ארה"ב לסופות חמורות).

כרטיסים זולים יותר
הטיסות המוקדמות הן לרוב זולות יותר מהטיסות המקבילות בשעות הנוחות, מכיוון שאנשים נענים לצרכיהם הביולוגיים ומעדיפים פשוט לישון קצת יותר ולא להתייצב בנמל התעופה מוקדם בבוקר. חברות תעופה מודעות לנושא ולכן מתמחרות את טיסות הצהריים והערב ביתר, לעומת טיסות הבוקר המוקדמות – הזולות יותר. הנוסעים שבכל זאת יעשו את המאמץ ויגיעו מוקדם, ייהנו משדה תעופה ריק יחסית שיאפשר להם לעבור במהירות יחסית את הבידוק הביטחוני ולהגיע לשער בפרק זמן מינימלי. בהקשר זה, קחו בחשבון כי גם נמלי תעופה מתמרצים חברות תעופה לטוס מוקדם ככל האפשר בהינתן ששעות ההמראות של מטוסים מוגבלות בין 17 עד 19 שעות בלבד ביממה (לעומת פעילות של נחיתות מטוסים שפועלים ומורשים לנחות 24/7).
לפי נתוני גוגל, בנמל התעופה JFK בניו יורק מספר השיא של נוסעים לרוב מתאספים בין השעות 12:00 בצהריים ועד עשר בלילה (22:00). ולעומתו, שדה התעופה LAX בלוס אנג'לס נוטה להיות עמוס ביתר בין 11:00 בבוקר ועד תשע בערב (21:00). למי שעושה את החשבון הכלכלי: חיסכון בעלות כרטיס הטיסה בפירוש יכול לשמש את הטסים שחסכו (על הכרטיס) בכדי לרכוש כוס קפה יקר באחד מבתי הקפה בשדה התעופה. דרך אגב....המלצות על לוקיישנים מדהימים ביופיים-שמורים במערכת בין אם זה קזינו עולמי עם מיקי קם או פריז עם יעל נעים... ממש החיים היפים.

סביבה נעימה בהרבה
באופן כללי תנאי הסביבה מנעימים את ההגעה לשדה התעופה מוקדם בבוקר. כך שמלבד הניקיון היחסי של השדה, מרבית האנשים – נוסעים, אנשי צוות האוויר ועובדי שדה התעופה – נוטים להיות יותר אדיבים ופחות מתוסכלים מאשר בשעות המתקדמות יותר של היום. בנוסף, יש סיכוי גדול יותר שתוכלו להנות ממאפים טריים בבית הקפה.

מטוסים נקיים יותר
אין ספק שהמטוסים אמנם עוברים ניקוי אחרי כל טיסה, אך כאן אתם צריכים להפריד בין טיסות לגאסי לטיסות לאו קוסט או צ'ארטרים. בטיסות לגאסי (בדרך כלל מדובר בחברות תעופה לאומיות), תמצאו את המטוסים נקיים יותר בתחילת היום, שכן לעובדי הניקיון הייתה הזדמנות לבצע ניקיון יסודי יותר מבלי להיות בלחץ זמן כי הטיסה הבאה כבר בפתח, מה גם שזמן איכלוס מחדש של טיסה סדירה עומד על ממוצע בן שעתיים.
לעומתם, בטיסות לאו קוסט, צוות המטוס והדיילים הם גם אלא שמנקים את המטוס אחרי כל נחיתה, ומחוייבים לעמוד בתנאי לחץ (מדובר על זמן שיא של חצי שעה בלבד) של ניקוי עד לסבב הבא של נוסעים שיכנסו למלא את המטוס. זו גם הזדמנות עבורכם לגלות מדוע מחלקות היוקרה נמצאות דווקא בקידמת המטוסים.

ניצול שעת הגעה ביעד
ביעדים הקרובים לישראל כמו אירופה ואגן הים התיכון, היציאה וההגעה ליעד בשעה מוקדמות מאפשרת לטסים להנות מניצול של יום טיולים מלא ביעד עצמו. דבר שמגדיל את כדאיות השהייה וניצול הזמן באופן מקסימלי מבחינת חוויות ופעילויות שניתן להספיק ביעד אליו אתם נוסעים.

ודבר אחרון: לפני שאתם טסים, בידקו איתנו אם אתם זקוקים אולי לשף לפני טיסה או לשף פרטי כמו ארז שטרן שילווה אתכם במסעותיכם לחו"ל?

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.