Pin It

אנחנו חיים בעידן שבו הרשת מוצפת במידע. מידע מכל הסוגים וכל המינים. כך גם בנושא טיולים ושירותי תיירות, שהפכו לנגישים לכל דכפין, במיוחד בימים של גלובליזציה ושוק של שמים פתוחים ותחרות בלתי פוסקת בין ספקי השירותים השונים.

יחד עם זאת, עושר המידע מבלבל חלקים באוכלוסייה שטרם הצליחו לעקוב אחר מהפכת המידע, ולהטמיע כי ככל שיש יותר מידע כך צריך לעבוד קשה יותר בסינון, בחישוב עלויות, בבניית תקציב, בעמידה בלו"ז, בקביעת מסגרת זמן. ובשורה תחתונה: בשיקלול כלל המידע המצריך זמן יקר. במצב שכזה, יש מי שיתלוננו כי מרוב חופש המידע ואופציות בחירה, אפשר פשוט ללכת לאיבוד! הפתרון טמון לדעתנו ביכולת של הפרט להיעזר בבעל מקצוע.

כך שאם הגעתם הנה – הגעתם למקום הנכון. לשף – ארז שטרן יש מגוון פתרונות קולינריים ליוצאים לחו"ל (אבל גם לאלה שנשארים בארץ - כמו בשיר של שלישיית "כמו צועני"). ארז מסוגל לספק פתרונות רבים תחת כובעו כשף-קונסיירג'. מה זה אומר? הכוונה כאן היא לאספקת מגוון רחב של שירותים בתחום הלייף סטייל והחיים היפים. כך שבין שאר המוצרים תמצאו שירותי שף אישי לנסיעות.

אך בשונה מכל אותם אנשים שמיצו את ההליכה בארץ (על פי שירם של להקת פיקוד צפון), בכל הקשור בנסיעות לחו"ל, היום ניתן בקלות לבדוק מחירי טיסות, למצוא דילים אטרקטיביים, להזמין חדר במלון באופן עצמאי, לבדוק זמני נסיעה בין נקודה א' לנקודה ב', לצפות במפות ולסנן כל אטרקציה באזור גאוגרפי מסוים, למצוא קלאב הכל כלול, להשוות בין מסעדות ולברור מקומות בילוי. אבל האם חשבתם על התאמת הטיול לאופי האישי של כל אחד מהמשתתפים? חשבתם מה קורה במצב בו משפחה עם שני מבוגרים ושני ילדים? לכל אחד היום יש הרי תחום עניין משל עצמו (לקצור את חדוות הנוער - שרים הפרברים). האם תגיעו למסגרת תקציב מוסכמת?

לכן, השף ארז שטרן מצא נישה שמתאימה לרבים מלקוחותיו שבין השאר מרבים לטוס לחו"ל. ארז פשוט בונה טיולים וסיורים לפי נושא מרכזי הנוגע אליו ואל ליבו, ואותו הוא מכיר מקרוב. מדובר על סיורים קולינריים וטיולים סביב נושא מזון, גסטרונומיה, אוכל טוב ויין. זאת ועוד בעיקר במדינות אירופה, כמו: צרפת, איטליה ואנגליה.

אם בעבר היינו נוהגים לפנות באופן רגיל לסוכן במשרד נסיעות לפני כל נסיעה. אך עם כל הכבוד, בוא נזכור שסוכן הנסיעות הוא בסוף היום: פקיד! פקיד שמוכר מוצר. הוא מקבל מלאי של טיסות וחדרים בבתי מלון, והוא מציע ללקוח: מוצר מדף עליו הוא מרוויח עמלה. בין שאר המוצרים יש את אלה עם רווח גדול יותר, ועל כן – הוא יעדיף למכור ללקוח את אותם מוצרים עם שולי רווח גדולים, כמו מלונות (איתם יש לו – לא פעם – קשרי עסקים) וחברות תעופה שונות (המתגמלות אותו בהתאם).

יועץ טיולים כמו ארז שטרן לעומתו, אינו מונע משיקולי אינטרס כלכלי (כלומר: קבלת עמלת סוכן), אלא מטובת הלקוח ומחווית המוצר והשירות שהלקוח יקבל ביעד. במיוחד אותם לקוחות המשלמים סכום ידוע מראש על עבודתו המאומצת (אך מדויקת) לצרכיו ולמידתו של הלקוח.

כשף פרטי, יש לי קשרים רבים בענף התיירות ובשטח עצמו. במיוחד באירופה ובארצות הברית. קשרים שיצרתי בעצמי וקשרים עקיפים של חברים של מכריי שיהיו מוכנים לעזור לי להכיר ולמצוא את מיטב האטרקציות, המקומות והסיורים המעניינים ואלה הלוקלים ובכך מאפשרים לכם – לקוחותיי – להיעזר בשירותי כיועץ טיולים.

לעומת סוכן נסיעות שימכור לכם כרטיסים לפארקים הגדולים והמוכרים, המוזיאונים הידועים או כרטיסי הנחה לאתרים. בעוד אני (בכובע של יועץ הטיולים) אמליץ לכם באילו ימים כדאי לבקר בפארק כדי לחמוק מהעומס (או לינק לכרטיסי VIP שיעקפו את התורים והעומסים), ואיזה פסטיבל או הופעה מתקיימים בדיוק בזמן הביקור שלכם.

כיועץ הטיולים שביקר באופן אישי במסלולים רבים, אוכל להמליץ על מסלולי טיול ספציפיים על סמך ניסיוני. אתכנן את המסלולים עבורכם מראש, ע"פ הבריף שנתתם לי מבעוד מועד. בדומה לדרך בה אני אוסף מידע על צורכיהם של לקוחותיי לפני כל ארוחה ואירוע כך תוכלו אתם לדעת איך זה עובד? גם בהקשר של ארגון טיולים וסידורים הנדרשים לקראת נסיעה לחו"ל.

זוגות שרוצים לארגן חתונה קטנה בטוסקנה או בפרובנס (או כל מקום אחר) יכולים להיות בטוחים שסוכן נסיעות יוכל להציע דיל עבור השכרת מטוס שלם להטסת המשפחה והחברים לצורך הנסיעה. ארז אכן, אינו מתיימר להיות סוכן נסיעות, ואין לו סוכנות שכזו. אך מה לגבי הטירה? הקייטרינג? האירוח? ושאר הסיורים באזור שבחרתם כיעד? אם ביקשתם להשתמש בנסיעה בתחבורה ציבורית באחת מן הערים הגדולות, איעץ ואכווין אתכם לתחנה הנכונה, לרציף הרלוונטי ולקו הנכון והשעה המתאימה ללוח הזמנים שלכם. עליכם – כמטיילים רק להגיע בזמן לתחנה, לקנות כרטיס ולהנות מהנסיעה.

 

תפקידי כיועץ טיולים להגשים כל חלום של לקוחותיי. הכל כמובן, בתמחיר המותאם לכיסו של הלקוח, תכנון מסלול מפורט, עם הסברים קצרים על כל אתר, שעות פתיחה, דרכי הגעה, מחירים וטיפים שיהפכו את הטיול שלכם לממצה, חוויתי, חסכוני (במובן של זמן חיפוש עצמי) וממוקד, נעים ומעשיר. כך שתתחילו את החופשה שלכם – כבר מהבית!

למרות שרבים זונחים את השימוש בסוכני הנסיעות (יש מי שמשייך אותם לעולם הולך ונעלם, כמו המוסיקאים שמוציאים פחות ופחות אלבומים, כמו הסופרים שמתקשים לחיות מכתיבה) ומאמצים את השינויים הטכנולוגיים של הזמנת שירותים בעולם התיירות. אך מנתונים של התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל שפורסמו בשנים עברו התגלו נתוני הזמנת חופשות ע"י ישראלים, ונראה שגם סוכני הנסיעות לא ייעלמו מהנוף כל כך מהר. על פי הנתונים, 79% מתוך הישראלים שנסעו לחו”ל – הזמינו את הטיסות שלהם דרך סוכנויות נסיעות מישראל (בין אם ישירות דרך משרד נסיעות או דרך אתר השוואת מחירים ישראלי המייצג משרדי נסיעות). בנוסף, 56% מהם הזמינו מלון בחו”ל דרך סוכן בארץ.

כך שכבודם של סוכני הנסיעות -במקומם מונח, ואני – כיועץ טיולים לא גונב לאף אחד מהם את העבודה, ולא מתחרה איתם באופן ישיר!

אני גם לא מתחרה עם כל אותם אנשים שמחליטים לקחת את ארגון ותיכנון מסלול הטיול והנסיעה בחו"ל על עצמם. פשוט כיוון שלשם כך המציאו את האפשרות של הזמנה ישירה (באתרי האינטרנט ובטלפון) – אך המחיר שמשלמים כאן הוא בזמן יקר ובהשקעת אנרגיה. ומכיוון שלרובנו – אין זמן פנוי מיותר – אין כמו יועץ הטיולים כדי להוריד עומסים מהיומיום בכדי לשמור על זמן איכות משפחתי תוך ביזור סמכויות לגורמים חיצוניים ומקצועיים שייתנו מעצם וניסיונם וישקיעו (בזמן ואמצעים) בארגון הטיול שלכם. כמובן ששרות שכזה כרוך בתשלום!!, אך הוא שווה כל שקל שתשקיעו.

סוכני נסיעות המעוניינים להמשיך לא רק לשרוד אלא אף לגדול ולצמוח, חייבים לחשוב מחוץ לקופסא ולבדל את עצמם. למצוא נישות רווחיות (טיולי יוקרה הנותנים ערך מוסף ללקוח) ולחשוב על חווית השירות שהם יודעים או יכולים לספק ללקוח. סוכן נסיעות שכזה, יאלץ להפגין רמה גבוהה של מקצועיות ומקצוענות ולהמשיך למצוא דרכים לגבור על אפקט הטכנולוגי שמבטל את הצורך של רוב הלקוחות בשירותיו. בין אם בהמלצות על 14 הדברים שמומלץ לעשות לפני טיסה, איזה טיסות כדאי לבחור לאוהבי ההשכמות? או ביכולת שלהם להיות זמינים 24/7 לצרכי הלקוח. להציע מוצרי פרמיום בבלעדיות (כמו למשל אתר מכירות בלעדי בשפה העברית למלון אטלנטיס רויאל המדובר שנפתח לאחרונה בדובאי). לפנות לפלחי שוק ספציפיים (הגיל השלישי כדוגמא ללקוחות שלא מצויים ברזי האינטרנט, אך ידם משגת לטיולים מפנקים וריווחים לסוכן) שעשויים להזדקק לשירותיו. שירות עד בית הלקוח. שירותים עם ערך מוסף (חשבתם פעם על שירותי אריזת מזוודות לאנשים שלא אוהבים להתעסק באריזה?).

לסיכום סוכן נסיעות ויועץ טיולים הם שני מקצועות שונים, עם אינטרסים שנראים לפעמים מנוגדים! לסוכן יש אינטרס לדחוף מגוון של מוצרים מובנים ומוגמרים (בלי צורך להתעסק יתר על המידה במוצר עצמו) מה שנותן לו עמלות, אך חסרונו הוא בכך שאינו מביא ערך מוסף ללקוח. אוהבים את החיים היפים? ייעוץ ותכנון על ידי מומחה טיולים (כמו ארז שטרן) יכול לחסוך עבורכם הרבה זמן, אנרגיה והמון כסף (לפעמים אלפי דולרים) מעבר לטרטור שעוברים תיירים בטיולים שלהם ולייחוד שהשף ארז שטרן מביא ללקוח.

עלויות רוצים לדעת כמה יעלה לכם תכנון סיור? בשונה מתמחור של אירוע עם שף פרטי, ארז שטרן גובה 1,500 ₪ + מע"מ עבור תכנון, ארגון וסיור בן 5-7 ימים או בכפולות של שבוע ימים. המסמך ייבנה על גבי טופס אקסל, נוח לשימוש וקל להבנה. מהרו להתקשר לארז בטלפון 050-5852785 כדי לבדוק ייתכנות, להסדיר את מסלול הטיול המועדף עליכם, או לחילופין הזמינו שובר מתנה לחברים או בני משפחה כדי לתת להם מתנה ייחודית, שונה ואחרת.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.