Pin It

לכל אחד מאיתנו זיכרונות כאלה ואחרים מהחג הלבן. המצווה הראשית בחג השבועות היא כיבוד, נתינה והבאת ביכורים. המנהג והכוונה להתגאות בתבואת ארצנו שהבשילו, גדלו, צמחו ותורבתו בארץ ישראל, כמו בשיר החג הידוע: סלינו על כתפנו/ראשנו עטורים....מקצות הארץ באנו/הבאנו ביכורים. ומכיוון שחג השבועות הוא גם בציר הענבים מן הכרם, מוקדש לכם שירו של סשה ארגוב שיר הכרם.   

 

הסיפור שלי מתחיל בחבר (ברשותכם, שמו ישמר במערכת), שבילדותו הצעירה-שלחה איתו אימו לגן, סל ובו מגוון ירקות ופירות העונה כנהוג בימי חג השבועות. בין השאר (ומתוך חוסר תשומת לב) גם פלפל אדום אחד שהיה רקוב בצדו האחת. כשהגיעו הילדים בגן, לשלב בו חילקו ושיתפו אחד את רעהו בתוכן סלסלותיהם התגלה לחבר כי הפלפל היפה (מצדו האחת) רקוב ובלתי אכיל בעליל מצידו האחרת. זיכרון הילדות הקשה הזה-שלו, השפיע עליו כל כך מאז שהוא מסרב לאכול פלפלים משום סוג ובשום צורה.

בין שאר המנהגים האחרים בחג, לבוש מהודר בלבן. וכמובן, ידוע מכל לאוהבי וחובבי הבליסה והאכילה: מוצרי חלב וכיבוד בגבינות למינהן. ומכוון שעד מתן תורה, אכלו ובישלו בני ישראל חלב ובשר יחדיו ללא הבחנה, הגדילו אבותינו להפריד ולחזק את משקלם של מוצרי החלב בתפריט החג כשריד לאותו מנהג.
יש אפילו מקומות שאין מדקדקין על הפרדה של שש שעות הפסקה בין (סיום אכילת) בשר לאכילת חלב. ובמקומות אחרים ישנם כאלו שמאפשרים לאכול בשבועות כשעה לאחר סיום אכילת בשר את מוצרי החלב. בכל מקרה המצווה לאכול בשבועות, גדולה מכל החגים. 

פלטה מגש גבינות2 מגש גבינות3

כחלק ממסורת חג השבועות, אנו מקפידים על בניית תפריטים מבוססי חלב ודגים, ובנוסף אנו ממליצים לכם לבדוק את חנות המשלוחים שלנו. בה תמצאו בין השאר גם מגשי גבינות ושאר מטעמים המיועדים להזמנה ישירה. לחילופין, אל תהססו להזמין שובר מתנה ישירות בטלפון 050-5852785.

 

לא יכולנו להסתפק בשני שירים לחג השבועות אז הזמנו את חבורת הזמר של הגבעתרון (המסמלים לדעתנו יותר מכל את תנועת הקיבוצים והמושבים). כל זאת כדי למלא לכם את האסם בבר ואת היקב ביין. ובנוסף הם הביאו איתם ים של שיבולים.

אז בינתיים, הנה מתכון לקיש חצילים שיכול להתאים לחג השבועות ככפפה ליד. אם אתם מספיק עצלים ומוכנים לשלם לאחרים כדי להכין לכם את המתכון, או שמא אתם מעדיפים להזמין קיש חצילים מן המוכן. בנוסף, מחפשים מנעד רחב של מגשי אירוח לחג או למגוון אירועים, תוכלו לעשות זאת בחנות המשלוחים שלנו.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.