Pin It

יש לבן או לבת חתונה (תגידו מי זה לא בא)? בר או בת מצווה? שבת חתן בפתח? או סתם לכל אירוע גדול? כולם חכמים כולם (כו ששרים הגשש החיוור)

שפים פרטיים רבים מציעים שפע של פתרונות, שיעשו לכם את החיים קלים – וטעימים. בכל הקשור באירועים, השאלה הראשונה היא "איפה נערוך את האירוע". השאלה השניה היא "איזה שף נבחר"?

 

יהיה רבע עוף? כמו ששואל במערכון הידוע של יוסי בנאי ורבקה מיכאלי...אך האמת שזאת עדיין שאלה שנשאלת...גם אם בצורה ובמהות אחרת. ודאי תסכימו איתנו שחתונה בה מגישים "רבע עוף" שונה מהותית מכזו בה מגישים עוף עם פיטריות כמהין. האחת מסורתית יותר, והשניה – אולי צעירה יותר. מה יגישו לאכול באירוע, באיזה סגנון ובאיזה אופן הגשה, יקבע לא מעט את אופי האירוע שלכם. בין אם אתם חוגגים בבית, באולם אירועים או בסטודיו לאירוח ואירועים (כמו זה של השף ארז שטרן), מלבד טיב ואיכות האוכל יש גם משמעות מיהו השף שעומד מאחורי הסירים ונובע מכך ההשפעה הישירה והגדולה – על הצלחת האירוע שלכם.
סיווג נהוג לחלק שפים פרטיים לפי סגנון האוכל שהם מבשלים ומגישים, כמות האנשים שהם מסוגלים להזין, אופי ההגשה באירוע והכשרות שהם מחזיקים. יש כמובן מאפיינים נוספים, כמו אוריינטציית התפריטים: בשרי/חלבי-דגים/צמחוני הקשורה גם בנושא הכשרות.
סגנון הגשה
בופה או מזנון: שפים רבים מציבים מזנונים ע"פ כמות המוזמנים. בסדרי גודל של 90 איש יהיה שולחן מזנון ארוך אחד. אם מדובר לדוגמא על אירוע המכיל 180 מוזמנים יוגשו שני שולחנות כאשר בכל אחד מהמזנונים יוגשו אותן מנות, פחות או יותר. במיוחד אם מדובר באירוע גדול מימדים, וודאו כי השף חישב במדוייק את כמות המזון ופיזורו במזנונים.

הגשה לשולחן: על ידי מלצר או מלצרית. מחיר המנות כאן לא יהיה בהכרח גבוה יותר, אבל תאלצו לשלם יותר עבור שירות של מלצרים.

פינגר פוד: קייטרינג לאירוע קוקטייל, עם מלצרים או מלצריות שמסתובבים בין הקהל עם אוכל קטן. מתאים במיוחד לאירועים עיסקיים קצרים וקבלות פנים. לשם כך הקמנו את את אתר הדליקטסן שלנו, בו תמצאו מבחר גדול של מגש אירוח ואוכל מוכן.

שרינג: מספר מנות שמוגשות למרכז השולחן ולא בצלחות אישיות. סגנון קייטרינג מאוד פופולרי – ופחות יקר. מתאים לאירועים פחות מסורתיים וצעירים יותר.

הגשה בסגנון אמריקאי (או American service) דומה מאוד להגשה אישית במסעדות, כאשר המנות מוגשות בצלחות בודדות.

 

אז מה עדיף? הגשה בסגנון מזנון (buffet) או בהגשה לצלחות אישיות?
אם תשאלו את השף ארז שטרן, הוא יאמר לכם כי הוא אוהב לשלב מנות ראשונות למרכז השולחן כסוג של מנות שרינג ואת העיקריות בבחירה מן המבחר שבתפריט מודפס.

אך אם נניח לרגע, שאין הבדל במחיר בין הגשה בסגנון מזנון לבין הגשה לצלחות אישיות – צריך לקחת בחשבון את הנקודות הבאות לפני שמחליטים איזה סגנון הגשה בוחרים באירוע הקרוב שלכם:
ראשית, בופה לקבוצה גדולה, שבקרבו גם קהל מבוגר עלול להתקל בקשיים. כדאי לבקש מהשף וצוותו שמלצרים ייעודיים יגישו לשולחנות של המבוגרים באופן מיוחד, גם את המנות שלכלל הקהל נמצאות על המזנון. שנית, קחו בחשבון שקהל ממוצא רוסי לא אוהב/מסמפט/רגיל להגשה במזנון. הסיבה לכך היא שהם רגילים לשירות של מלצרים. אם תשאלו אותם מדוע הם יענו שזה לא מספיק מכובד לטעמם לקחת לעצמם לצלחת.
שנית, הגשה אישית מוגבלת מבחינת המגוון והמבחר של המנות. כלומר שהתפריט הוא שיוויוני לכלל המוזמנים כיוון שלרוב אין "גם זה וגם זה". לעומתו: תפריט שיהיה מוגש לבופה מאפשר לכולם להתנסות מהכל. כלומר: גם לבחור מה לוקחים לצלחת ומה לא וגם לאכול כמותית יותר.
שלישית, מגבלת הזמן (וכמעט תמיד יהיה חוסר מזה): הגשה היא עניין איטי יותר. אם אין מספיק מלצרים, חצי מן האולם ייסיים לאכול, לפני שהחצי השני ראה פרור. הבדלים בהגשה עלולים להיות גם בתוך השולחנות – וזה דבר לא נעים שעדיף להימנע ממנו.

שף פרטי כמו השף ארז שטרן יחשב כספק שירות איכותי אם ייטיב את היחס של המלצרים לכמות המוזמנים כפי שתוכלו להיווכח מהקוד האתי שלנו – ולכן, כדאי לשמוע לעצתם של המקצוענים.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.