Pin It

עלית בסולם הדרגות במערך המשרד והעבודה? מברוק. משום מה, יום ההולדת שלך מתקרב ובמקום שהחברים בעבודה יארגנו לך הרמת כוסית שווה ומפרגנת, הם הודיעו לך בחגיגיות שממך והלאה כל האירועים האישייים במשרד/בפירמה/בחברה הם בחסות העובד החוגג שחייב להרים פריסה באופן עצמאי? (ושכדאי לך שיהיה טעים!!)

מה עושים? לנו, בסטודיו שף – ארז שטרן אין ספק שיש לנו את הפיתרון האולטימטיבי עבורך ויש לנו רעיון מדהים לפריסה מיוחדת בעבודה שידברו עליה עוד הרבה זמן. הכוונה היא כמובן למגשי האירוח שלנו שאותם אנחנו מייצרים בחנות המשלוחים שלנו.
חלקנו מכירים את הדילמה המעיקה של ״מה לעשות לפריסה בעבודה?״. בדרך כלל אין לנו זמן להתעסק בזה, אנחנו אפילו מוכנים לשלם למישהו...ובלבד שהמישהו הזה יעשה עבורנו את הרעיונות, ומרוב התלבטות אנחנו נזכרים ברגע האחרון. בסופו של דבר, אנחנו מוצאים את עצמנו יורדים למאפייה הקרובה, קונים כמה בורקסים ובקבוקי שתייה ומזדכים על המשימה.

אנחנו, בסטודיו שף - ארז שטרן, לעומת זאת רוצים להציע לכם לארגן הרמת כוסית שונה, מעניינת ושמחה (כמו בשירם של להקת כוורת), כזו שתעשה את הבאזז הנכון ותשאיר זכרונות של האפי האוור (happy hour) וטעם טוב לכל המוזמנים, תרתי משמע.

אז למה להשקיע במגשי אירוח? (אופס...גילינו את מקדם ההפתעה). פשוט בגלל שבכל מקום עבודה, משרד או פירמה יש מה שנקרא: פוליטיקה ארגונית.

 טיפ למנהלים ולעסקים

מה זה פוליטיקה פנים אירגונית? זה הזמן שנצרך כדי להקשיב לכל הרצונות והצרכים באירגון, ולנטב אותם בסופו של דבר לצורכי האירגון ויעדיו. יועצים ארגוניים רבים יודעים לספר שמנכ"לים של חברות ענק (במקור הניתוח הוא של מיטב המנכ"לים של חברות S&P 500 המגיעים להשקעה של 90% מזמנם בעבודה...בפוליטיקה פנים אירגונית (ולאו דווקא בניהול שוטף) – בשונה ממה שהיינו מצפים שיקרה בפועל.

על זה אומרים היועצים: מי שלא אוהב את לבשל....שלא ייכנס למטבח (או באנגלית: if you can’t stand the heat don’t enter the kitchen). כאשר הכוונה היא: מי שלא ניחן בכישורים פוליטיים – אל לו להיכנס לזירות האנושיות המורכבות הללו שמציעות עמדות ניהול. 

 

האינטראקציה במקום העבודה היא לא פעם ולא פעמיים: עדינה ומורכבת. לכן, חשוב שתנהלו אותה נכון (ולא כמו ברקוני בסרטון המצורף שמציע קש-מאני-מזומני). בכל רגע נתון, האנשים סביבכם בוחנים, שופטים ומעריכים אתכם בכל צעד שאתם עושים – לא משנה אם אתם מנהלים בכירים או עובדים זוטרים. זה לא סוד שהפוליטיקה הפנים – ארגונית והאהדה האישית אליך יכולים להשפיע מאוד על העתיד המקצועי בחברה. לכן, כשאתם מארגנים פריסה במשרד, בין אם לעצמכם, לעמית או למנהל, חשוב שתזכרו שאור הזרקורים עליכם. גם אם מדובר באירוע קטן, בנאלי ושגרתי, אתם יכולים לנצל את ההזדמנות הזו כדי להפגין יצירתיות ומעוף, להראות שאתם משקיעים גם בפרטים הקטנים, מפרגנים למוזמנים שלכם. ופשוט שלשאר העובדים בסך הכל – כדאי להיות חברים שלכם, גם שלא בשעות העבודה הרגילות. זה יכול לעבוד רק לטובתכם. אז במקום לצאת ידי חובה, אנחנו ננסה לעזור לכם לארגן יום הולדת מוצלח במשרד. לעומת זאת, תמיד תוכלו לתת או להציע שובר מתנה לארוחה מפנקת עם שף פרטי כמו ארז שטרן. 

אז הנה הטיפים שלנו לפריסה טובה:
• כיד המלך הקפידו שיהיה מספיק אוכל ושהשולחן המרכזי לא נראה דל ועצוב. הקפידו על תחושת השפע, העושר והמגוון. לשף ארז שטרן מאמר בנושא תכנון כמות אוכל באירוע.


• כלים שלובים אם כבר החלטתם להזמין מגשי אירוח. אין מצב שאתם משתמשים באותם צלחות, כוסות, כלי הגשה וסכו״ם שנמצאים בשימוש יומיומי במקום העבודה. תביאו איתכם כלים מיוחדים יותר, אולי אפילו צבעוניים ושוברי שגרה. מצידנו אפילו תשכירו ציוד שכזה – אם אין ברשותכם סט מתאים. רוצים לקבל כמה טיפים כיצד לסידור שולחן? כאן תמצאו כתבה על עריכת שולחן.
• ביסים מכיוון שברוב האירועים בהם מוגש האוכל במזנון, אנשים לא עומדים וממלאים צלחות אלא לוקחים והולכים. מומלץ לבחור כיבוד שהוא בסגנון מזונות נגיסים או מסודר במנות אישיות מיניטוריות כמו לאירוע קבלת פנים.
• עמידה בזמנים התאימו את סוג הכיבוד לשעה בה קבעתם את הפריסה - ארוחת בוקר למשל תתנהל בין 0800-1000, ארוחת צהריים תתרחש לרוב בין 1200-1400. אירוח בסגנון אפטרנון תה (1500-1800) בנוסף, קחו בחשבון אם אנשים יגיעו רעבים או שבעים.
אלמנט ההפתעה (כמו ביצירתו של היידן) אם אתם מארגנים את הרמת הכוסית למישהו אחר, נסו לשלב את אלמנט של הפתעה, האהובה על אותו נשוא אירוע.


• אוכלים עם העיניים סדרו את השולחן בצורה אסתטית ומושכת. כמו ביחס שבאומנות הרטוריקה של צפייה-שמע, כך מחקרים רבים מוכיחים ש-70% מהתכנים שאנו צורכים הם ויזואלים ורק 30% הנותרים הם תכנים קוליים (בדקו עם ד"ר מישל שטיין-טיר מומחית לאומנות הרטוריקה מאוניברסיטת רייכמן). כך אנו ממליצים לכם להשתמש באלמנטים עיצוביים, מיתוגים מיוחדים, שלטים הומוריסטיים או דגלונים, כמו בשיווק גרילה כדי להעלות את הגירוי המוחי עוד לפני שהאורחים הכניסו פריט אחד לפיהם.

במידה ואתם מתעניינים, בסטודיו שף - ארז שטרן תמצאו מגוון של פתרונות קולינריים לכל אירוע ולכל צורך, השאירו הודעה בטופס בעמוד צור קשר או התקשרו ישירות בטלפון 050-5852785.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.