Pin It

כשמרימים אירוע מכל סוג...האמת צריכה להאמר...כי אתם בטח מכירים את האורחים ה"קמצנים" בחתונות ובאירועים? אלו שמביאים את הצ'קים עם הסכומים הכי נמוכים? מה המכנה המשותף לכולם? הם לרוב אלו שיש להם (כמוזמנים) את הקשר הכי רופף וחלש איתכם – כבעלי השמחה.


כולכם מכירים את הסיטואציה – אתם מארגנים אירוע משפחתי – בין אם זה חתונה (כמו הקורל לאוהבים הצעירים של הצ'רצ'ילים), ברית/בריתה, בר/בת מצווה או אפילו טיול עם שף. יש תמיד את הדודה הפולנייה המעצבנת שלא מפסיקה לקטר, ושלאף אחד אין אליה כבר כוח. אבל צריך להזמין אותה "כי לא נעים" ו"מה היא תגיד אם ייוודע לה שלא הוזמנה". או את הבני דודים שגרים באיזה מושב רחוק בדרך לאילת ואין לכם שום קשר שוטף איתם, וממש לא חשוב לכם שהם יהיו באירוע, ואתם בכלל לא אוהבים אותם ואת הילדים שלהם, אבל "כבר הזמנו את בני הדודים מהמרכז, אז צריך להזמין גם אותם" כיוון שאחרת כל הבני דודים שבאו, ישאלו איפה ההם מהמושב בדרך לאילת? אז מזמינים. בלב כבד ובלי חשק...אבל מזמינים.
ואז הם באים. בלב כבד ובלי חשק (כי גם להם אין ממש חשק לראות אתכם. וגם הם לא מרגישים בנוח עם הילדים שלכם. הרי בעבורם האירוע שלכם לא באמת משמעותי... אבל הם באים כי הם חייבים, ואין כמו השיר של להקת אבבא האל מותית על איך להתנהל עם כסף

ואז יש את המכנה המשותף השני לכל האורחים הקמצנים – הם יתגמלו אתכם בסכום הכסף הנמוך ביותר שאפשר להביא או יביאו את המתנה הכי זולה וחסרת ערך (עבורכם) שניתן היה לחשוב עליה. לרוב, הם לא יכסו אפילו את עלות המנה שלהם (כלומר, את העלות היחסית פר אורח, ששילמתם עבור האירוע).
כך קורה מצב שבו, גם אם חשבתם להחזיר באירוע ולו חלק מעלות האירוע בעזרת המתנות הכספיות שתקבלו מהאורחים. בעוד שהלכה למעשה, אתם יוצאים מופסדים עליהם כספית. אז אם טרם הבנתם לאיפה אנחנו לוקחים את המאמר הזה, יש עוד מכנה משותף לאורחים הקמצנים – הם גם אלה שיקטרו הכי הרבה באירוע עצמו. הם יגיעו אחרונים לאירוע, ילכו הביתה ראשונים, יהיו מעצבנים (כהרגלם) וגם יתלוננו על כל דבר קטן.
תחשבו על זה לרגע – נניח שיש תקלה במהלך האירוע (ובכל אירוע – בין אם הוא אירוע משפחתי, מקצועי או אירוע עסקי – הסיכוי שהכול יעבור ויעבוד חלק לפי התוכניות – הוא אפסי). נניח אפילו שמשהו במהלך האירוע לא מוצא חן בעיני חלק מהאורחים – הרעש חזק מדי, הקינוחים לא מספיק מגוונים, אין מספיק תאי שירותים, אין מספיק מבחר משקאות חריפים בבר, לא הושיבו בני משפחה זה ליד זה, וכו'.
המשפחה הקרובה והחברים הטובים שלכם – יעכלו ויכילו את כל התקלות (אם בכלל ישימו לב אליהן). בעיקר כיוון שאצלם – אלו הם דברים משניים וחסרי חשיבות. הם באים לשמוח בקרב המשפחה ועם החברים הקרובים שלהם, וגם להראות נוכחות ולשמוח בשמחתכם. גם אם משהו יפריע להם, הם לא יעזו להתלונן בזמן אמת כדי לא לבאס את שאר המוזמנים, ולהעכיר את האווירה.

אבל האורחים הקמצנים? הם כמו בסרט "הטוב, הרע והמכוער"...יתלוננו, ועוד איך יתלוננו! הדודה המעצבנת תבוא בלי בושה לאמא של הכלה באמצע השמחה ותגיד (בפרצוף חמוץ) שהושיבו אותה רחוק מדי והיא מבקשת שיזיזו את השולחן, ובן הדוד הרחוק יתלונן שאין וודקה איכותית בבר.
אין ספק שזהו מצב קלאסי של “LOSE – LOSE situation” עבור כולם.
אתם שהזמנתם אותם, כי לא נעים לכם ובגלל שאין לכם ברירה!
אבל גם האורחים (הלא רצויים) שהתאמצו ובאו, כי לא נעים להם לסרב, ואין להם באמת ברירה אחרת – אלא להגיע. אף אחד לא נהנה מהנוכחות של האחר – וכולם מפסידים כסף (הם על הצ'ק שרשמו והכסף שהוציאו, ואתם על העלות הגבוה ששילמתם על הזמנתם). נשמע לכם בטח מוכר, נכון?

אז אפשר לקחת את כל נושא הדיון פה, אל עבר התובנה שהשף ארז שטרן הוא הפתרון האולטימטיבי כמפיק אירועים קטנים עד 100 מוזמנים. אירועי בוטיק, אירועים אינטימיים שאתם מכירים היטב ומקרוב את כל המוזמנים. ארז שטרן יהיה שם עבורכם כשף פרטי מעולה שיודע לתת לכם מגוון פיתרונות קולינריים מושלמים בכל הקשור בעולמות המזון האיכותי, האירוח המפנק והאירועים הפרטיים כמו גם האירועים העיסקיים שלכם – בלי שאתם תנידו עף עף. בלי מאמץ. בלי כאב ראש.

ואפשר לקחת את הדיון של מוזמנים קמצנים אל עבר חוק פארטו (80-20, זוכרים?), רק שעכשיו תחליפו את המילה אורחים במילה לקוחות. ומכיוון שלכל עסק יש את הלקוחות המעצבנים האלו – שגם משלמים מעט, גם מתווכחים כל הזמן, גם מבקשים הנחות, גם לא מרוצים אף פעם, גם יסיימו איתנו את ההתקשרות בטעם חמוץ, גם לא ישלמו בזמן וגם (כנראה) ילכלכו עלינו אחרי האירוע. ב"חוק פארטו" בכלכלה, אלו בדיוק אותם 20% מהלקוחות (מעטים) שיקחו את מירב (80%) האנרגיה שלנו. לכן, אנחנו בסטודיו שף – ארז שטרן מנסים שלא להזמין אותם אלינו לעסק ולחיים. לא בשווק להם ולא נכוון את מאמצי הפרסום והמכירות שלנו (הכוללים כסף, אנרגיה וזמן) לקהל היעד הזה.

מה אנחנו כן עושים? ראשית, אנחנו מבדלים את עצמנו בהקניית חווית שירות ללקוח הפוטנציאלי. שנית, מתרכזים בלקוחות ה"טובים" (כמו בשיר הפתיחה לסרטונים המצויירים של בזיק ויויו) – אותם 20% מחוק פארטו שמייצרים עבורנו 80% מההכנסות של העסק שלנו. אלו לקוחות שיודעים לפרגן לנו וכותבים לנו המלצות באתר או ברשתות החברתיות. אלו לקוחות שמשלמים בזמן ובמזומן (אם לא ידעתם: המזומן נחשב בעסקים צמאי תזרים מזומנים, למלך מבין אמצעי התשלום). אלו שתמיד כיף לנו לעבוד איתם. אלו לקוחות שמביאים לנו אנרגיה טובה, חשק לקום בבוקר ורוח גבית ליוזמה שלנו. אלה אותם לקוחות שיהיו "שגרירים" מעולים שלנו ויביאו עוד לקוחות כמוהם.
רוצים להתנסות בשירות של שף פרטי כמו ארז שטרן ולהחשב כלקוחות המועדפים והאהובים עלינו?

פשוט התקשרו ישירות לטלפון 050-5852785 או השאירו את פרטיכם ברובריקות שכאן למטה.

 

ותודה לד"ר יניב זייד על העזרה בכתיבת המאמר.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.