Pin It

חשוב לנו איך אנחנו נראים בעיניהם של התיירים המבקרים אצלנו...נכון? 

אז כמדינה המגדירה את ערכיה כשייכים לתרבות המערב, התייר הסיני הוא חידה בעבורינו הישראלים. כדי להמנע ממצבים של אי נעימות וניצול – חלילה, מול התייר הסיני כדאי שנדע להעריך כל תייר באשר הוא ("הסבר פניך לתייר" הייתה פעם הסיסמא של משרד התיירות). אך את התיירים מתרבויות רחוקות שאנו מכירים פחות, כדאי אולי תחילה להתוודע למספר נתונים שיעזרו לנו להתמודד בקלות עם התייר הסיני ויעזרו לכולנו להבין כיצד לפנות ולהתנהג עם קהל זה.

ראשית, לפי סקר תיירות נכנסת לשנת 2014, התייר הסיני מוציא כ-2,100 דולר בממוצע בביקורו בישראל - מאות דולרים יותר מהתייר הממוצע שמוציא כ-1,500 דולר. זה לא אומר שצריך לנצל אותו בגלל מחסום השפה, אלא דווקא להראות לו את הערכים שקיימים בשירות או במוצרים שאותם אנו מוכרים לו. זיכרו שבשווקים הסינים המשא ומתן על מחיר היא יותר מאשר ויכוח. זו תרבות של הגעה למכנה משותף, כמו גם תרבות של אסטטיקה (כמו בסרטון של להקת המחול שן - יון) והאחים והאחיות ששרים על שנים סינים עם כינור גדול.

 

דומיננטיות שוק התיירות הסיני בישראל מוכיחה כי במחצית הראשונה של 2016 זינק מספר התיירים הסינים בישראל בכ-50% לעומת התקופה המקבילה בשנה שקדמה לה. לכן, משרד התיירות מצא לנכון להוציא לאור ולפרסם לומדן חינמי המיועד לנותני שירות ומלונאים (אותו תמצאו בחינם באתר אינטרנט שהקים המשרד) ומטרתו לעודד את הישראלי להכיר את התייר הסיני. זאת, בהמשך לשורת פעולות שהמשרד מבצע ומקדם כדי להתקרב אל השוק הסיני ולהביא להמשך מגמת הגידול במספר התיירים הסינים המגיעים לישראל. אז הנה מספר דברים שכדאי לדעת על התייר הסיני:
• אל תגישו לסינים מים קרים, לא משנה כמה חם בחוץ. הסינים אוהבים את המים שלהם פושרים עד חמימים.
• ניגוב חומוס בכל חומוסייה מקומית אומנם מתעלה על מכשול האכילה בסכין ומזלג (המשוייך לתרבות המערבית). אך בוא לא נשכח שהסינים נוהגים לאכול בכלל במקלות (צ'ופ-סטיקס). יחד עם זאת הפחמימה האהובה עליהם היא אורז מאודה, והתחליף הכי קרוב מבחינתם לפיתה הוא דווקא דים סאם.
• קפה שחור אחרי הארוחה? ממש לא. עיניין של תרבות. אצל הסינים, מרבים לשתות תה ולא נוהגים לעצור באמצע היום או אחרי הארוחה לקפה.
• סלט ערבי ושמן זית? פחות. הסינים לא מורגלים בירקות טריים ונוהגים לאכול רק ירקות מבושלים, מאודים או מטוגנים. ואם כבר אתם מבשלים עבורם את הירקות – וותרו על שמן הזית. הם יעדיפו ציר דגים או ציר צדפות.
• שרינג איז קרינג - בסין נהוג להזמין מספר רב של מנות למרכז השולחן ולחלוק כל אחד לצלחתו האישית. בסין, אין זה נהוג להזמין מנה אישית.
• אל תשכנו סינים בקומה 4 - הגיית המספר ארבע בסינית דומה למילה "מוות". לפיכך בסין אין מושב מספר 4, נוטים לדלג על הקומה הרביעית וגם חדר מספר 4 נחשב כבעל מזל רע. גם המספר 13, שנתפס בנצרות כמספר המביא מזל רע הוא מספר שנוטים להתרחק ממנו. 8 לעומת זאת, תהיה הקומה המבוקשת ללינת תיירים סינים. פשוט כיוון שבתרבות הסינית 8 נחשב מספר חיובי המסמל שלמות והמשכיות. ברשת הילטון העולמית לדוגמא, הבינו לפני שנים את הפוטנציאל של השוק הסיני, ומנהלי קבלה בכל רחבי העולם ברשת קיבלו הוראות לגבי נושא המיספור והדגשים נוספים, כל זאת כדי לעשות את חייהם של התיירים הסינים לנעימים יותר ונוחים יותר.
• תפיסה שונה של המונחים "שלי" ו"שלך" בתרבות הסינית מיצר קשיים בהבנתם ולעיתים מעורר מחלוקות סביב נושאים של תפיסת זכויות היוצרים. נהגו בקשב ובזהירות במפגש העסקי בנושאים שכאלו.
• בקבוצות, הסינים נוטים פעמים רבות להיות קולניים. זה קשור בעיקר לטונים וצלילים שלא מוכרים לאוזן הישראלית. הם מנסים להיות מנומסים וקשובים לתרבות המקומית - פשוט לנו זה נשמע קצת אחרת.
• משך הטיול הממוצע של קבוצות סינית לא יעלה על 7 ימים אך יכלול מסעות בערים הגדולות, מפגש עם ים המלח כאטרקציית טבע יוצאת דופן, קניות ומזכרות מקומיות וביקור במקומות הקדושים ובאתרים היסטורים עתיקים. במסורת היהודית העתיקה הם רואים הקבלה ואנלוגיה עם המסורות הסיניות ארוכות היומין.
• הצבע האדום נחשב לצבע מועדף ומיוחסות לו תכונות של מזל טוב (ראו כדוגמא את הדגל של סין). עם זאת, לא מקובל לכתוב מסמכים באדום, ולכן אל תציעו לתייר סיני עט אדום לכתיבה או לחתימה על מסמכים. 

רוצים להכיר את משולש צ'יינה טאון התל אביבי? או לקיים כל סיור קולינרי אחר עם שף פרטי - ארז שטרן? אצלנו תמצאו מגוון של פתרונות קולינריים לכל צורך ולכל כיס.

מוגש כשירות לציבור מסטודיו שף-ארז שטרן.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.