Pin It

כשחושבים על מלון לחופשה, האידאל הוא מלון בוטיק. למה? בגלל השקט, בגלל היחס האישי, בגלל המיקום הפסטורלי והאנטי-תזה לבתי מלון גדולים וממוסחרים, שבהם השירות לא תמיד נחשב לשירות עילאי, והאוכל בא במסות. כסוג של הפוך על הפוך, ובמשך 60 שנים, רשת רלה ושאטו הצליחה להציב סטנדרטים חדשים בענף האירוח והחיים היפים לכדי אמנות של ממש.

השפים ובעלי המלונות של הרשת ידועים כמכניסי אורחים וכמי שמקבלים את אורחיהם לעולמם המעוצב הן בעזרת השקעתם הפיזית הרבה והן בעזרת אישיותם המרתקת ותשוקתם לתחום ולמקצוע. בכך הם מתחייבים להציע מקומות אירוח במקומים ייחודיים, כאשר כוונתם היא אחת: בעזרת אנשי השירות המיומנים באומנות העדינה של אירוח איכותי ובלתי מתפשר, כדי למקם את האורח, במרכז במת העשייה.
לרוב הנכסים ברשת רלה ושאטו מסעדות ולכן עולם זה יחשב בלב העשייה האומנותית שלהם: השפים של המלונות השונים וצוותיהם, בהם תמצאו בין השאר גם מפיקים מקומיים, חקלאים, יצרני גבינות, דייגים, יקבים ואכן כל מי שתורם לעשיית החוויה המשותפת של ארוחת משתה או ארוחת טעימות לכלל החושים. אם מסתכלים על הרשת כסוג של משפחה. אז ברלה ושאטו להוטים במיוחד להכיר לקהל לקוחותיה עולמות חדשים לגמרי על ידי התערות בתרבויות האזוריות השונות בכל רחבי העולם.

מלונות רלה ושאטו ממוקמים בכל רחבי העולם, אך כל מיקום נבחר בפינצטה: החל מנכסים הממוקמים לצד כרמים בעמק נאפה או בפרובאנס הצרפתית ועד חופי האוקיינוס ההודי. המלונות והמסעדות מציעים למעשה מבוא לאורח חיים בהשראת התרבות המקומית וטבילה ייחודית לתוך ההיסטוריה האנושית.
כל העסקים החברים ברלה ושאטו מקדמים את העושר והמגוון של המטבח המקומי במקביל לפיתוח של מסורת של אירוח עילאי וחווית שירות בלתי נשכחת. הם מחויבים לשימור המורשת והסביבה המקומית, כפי שמשתקף באמנה שהוצגה והתקבלה לאונסקו בנובמבר 2014.

בכל רחבי העולם המסעדות החברות ברלה ושאטו שואפות לאותה מטרה: להציע ארוחות מרתקות ובלתי נשכחות. בחירת השפים במרכיבים ייחודיים, בטכניקות מלוטשות, בתפיסת הטעמים ובשילוב עם אסוציאציות המחשבתיות נוגעות בכל שלב בייצור אומנות קולינרית השואפת למצויינות תוך הרמוניה מושלמת ושילוב של הגדרת האידאל הקולינרי. חלק מהשפים של מסעדות רלה&שאטו, נחשבים בעצמם כשפים סלבריטאים ועוזרים בכך להובלה והעלאת קרנו של המטבח ממוקד השלמות. השפים הם אלה שקובעים את הטון במטבח מעורר ההשראה ופורץ הדרך. בכל רחבי הגלובוס, מסעדות רלה ושאטו הינם מקומות המבטאים את אומנויות המטבח במיזוג בין תרבויות והטרוארים המקומיים. מבריטניה ועד איטליה, מקנדה ועד ארגנטינה, המסלול ארוך ומציג אינספור מטעמים קולינריים עשיר במוטיביים גסטרונומיים רבי השפעה, אך גם מוכיח לכידות ושיתוף של חוויות.

קצת היסטוריה

הכל התחיל לפני קצת יותר משישים שנה (1954 – ליתר דיוק). זוג אמנים מוסיקליים (מרסל ונלי טלויי) שבבעלותם היה גם מלון ומסעדה בשם לה קרדינלה, על הגדה הימנית של הרון, עלה במוחם לפרסם שמונה מלונות דרכים תחת הסיסמה "הדרך לזמנים הטובים" או אם תרצו: הדרך לחיים היפים (או בצרפתית: La Route du Bonheur). כל אחד משמונת הבתים – שונים אחד מהשני, כל אחד אותנטי ומיוחד – בדרכו. כל אחד עם אישיות משלו, ממוקם הרחק מן הערים על הכביש מפריז לניס, הם היו כולם מאוחדים על ידי ערכים משותפים: נכסים מתוקתקים, יפים ואסטטיים, מהשורה הראשונה. אוכל מעולה שבמעולים ורעיונות חדשים לגבי הדרך שבה ראו את אמנות החיים. איחוד זה של רוחות תאומות התמזגה יחד כדי ליצור את אחת מהתארגנויות בתי המלון היוקרתית בעולם: relais & chateaux. כיום, כמעט 580 חברים ברשת ניתן למצוא לאורך 140 מסלולים "בדרך לחיים היפים" ב 64 מדינות, כולם חולקים את אותה התלהבות. אף אחד מן הנכסים אינו יכול להיות משוייך לרשת, ובמיוחד לא הרשתות הנחשבות ל"קונגלומטים" של רשתות מלונאות.
מלון החבר ברשת רלה ושאטו מוגדר על פי הערכים שהוא משתף עם חבריו ברחבי העולם, בהם:
עוגן מקומי – כל נכס ברשת הינו הביטוי החי של המקום, ההיסטוריה, הסביבה והתרבות של אותו מקום.
ההיבט האנושי – הנשמה של כל מלון רלה ושאטו שוכן לא רק ביחס הנראה לעין בין המארחים (מנהל/בעלים והעובדים) למקצועות האירוח וההסעדה, אלא גם כלפי בעלי המקצוע השונים העובדים סביב הנכס עצמו ומגלמים את המקומות והתרבויות שהם חלק ממארג שלם של תרבות מקומית (לוקלית).
שיתוף – כמו דניאל ברנבוים שאוהב לקדם אמני מוסיקה צעירים כך, כל בעל עסק ברשת מעביר בדרכו שלו את התשוקה לתרבות, לאנשים וללקוחות. ומנגד, פיאצולה שהלחין את היצירה ליברטאנגו. ובטנגו - כמו בטנגו: צריך שניים כדי לרקוד אותו!

 

מחויבות

החברים ברשת מחוייבים לעזור בהעשרת ההיסטוריה של המטבח ותרבות האירוח. בנוסף, כל בעל נכס מחוייב לעמוד בסטנדרד (הנקרא ברשת) חמשת ה-"C". כאשר למעשה מדובר

ב-Character – מקום בעל אופי, בעל ציביון ואיפיון ייחודי.
Courtoisie – יחס אדיב, עם מחוות אנושיות וג'סטות של נימוס.
Calme – רוגע, מקום לנפוש בו את הנשמה.
Charme – שארם או ניחוח של קסם.
Cuisine – מטבח איכותי לשבוע בו את הנפש.
החוויה ברשת רלה ושאטו מתאפיינת בתחושת נתינה. זו תחושה של טבילה מוחלטת במקום התרבות שבו הוא נמצא, המאפשר ללקוח לגלות מקרוב עם כל מה שיש להם להציע. תשומת הלב והכנות של הצוות מעניקים ללקוח את התחושה של הנאה המגיעה ביחס לפרטיות של כל אדם, באמצעות מערכת יחסים חמה ומיוחדת.

בעבר, היו בישראל מספר בתי מלון שהיו קשורים ברשת. אך כל אחד עזב מסיבותיו. כיום אין ולו מלון אחד בישראל הקשור ברשת רלה ושאטו.

לקוחות פוטנציאלים

בדיוק כמו הנוסעים ברכבת האוריאנט אקספרס, והטסים במחלקה הראשונה בתעופה האזרחית, כך ניתן לומר בבירור כי הבאים בדלתות רשת רלה ושאטו הם השמנה והסלתה (יש שיגידו חוג הסילון או הג'ט סט) של אוכלוסיית העולם. אלה לקוחות שמצפים לטוב ביותר שהעולם יודע להציע. אלו לקוחות שמעריכים את השקט, כל מה שאיכותי, את הפינוק, את האסטטיקה. לקוחות שדורשים את פרטיותם ואת מלוא הדיסקרטיות, ומוכנים לשלם על כך במיטב כספם.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.