Pin It

האם איי פעם חשבתם מדוע מחלקות הפרימיום של חברות התעופה ממוקמים בחזית המטוס? לנו יש כמה מחשבות על הסיבות להימצאותם שם

עולים ראשונים ויורדים ראשונים
לחברות התעופה יש אינטרס לדאוג לרווחתם של הנוסעים ששילמו הכי הרבה עבור כרטיסם. בין השאר הן מאפשרות להם לעלות ראשונים למטוס כדי שיהיה להם מספיק זמן להתרווח ולהתארגן לפני ההמראה להתפנק באפריטיף (משקה קל/קוקטייל/כוס שמפנייה) ומתאבנים ראשונים לפני ההמראה (מה שלא מקבלים במחלקות התיירות). בל נשכח את חלק מחברות התעופה הנססות לבדל את עצמן בכלים קולינריים ע"י הימצאותם של שפים על סיפון מחלקות היוקרה. בסיום הטיסה מאפשרות חברות התעופה לנוסעים המועדפים לרדת ראשונים מהמטוס כדי לקצר למינימום את זמן היציאה שלהם מהשדה.

הכל עיניין של קונפיגורציה
אחד מהסלוגנים של הנשיא קלינטון בקמפיין הבחירות הראשון שלו נגד הנשיא המכהן ג'ורג' בוש-האב היה: it's the economy, stupid שתורגם לעברית: "זה הכלכלה, טיפש" בהגיבו על הסברים, הבהרות והתנצלויות של הנשיא המכהן ללמה הכלכלה לא עובדת עבור האמריקאי הממוצע. מהלך שנחשב למבריק (כי הסיט בוחרים רבים לכיוונו של קלינטון) ונלמד מאז ברבים מחוגי מדע המדינה. כך, בעיצוב פנים של מטוסים התפתח והפך עם השנים לאומנות. במיוחד חלוקת הכיסאות שהופכת כל טיסה לכזו ריווחית עבור חברות התעופה. עד כדי כך סידור המושבים חשוב לנוסעים, ולחברות התעופה שאתר סיט-גורו סקר ומסקר את כל מטוסי חברות התעופה האזרחית כדי לתת לנוסעים הפוטנציאלים ללמוד על חווית הטיסה שלהם בנסיעה הקרובה. ומכיוון שחלק מן המושבים במחלקות הפרימיום שונה בגודלם מאלה של מחלקת התיירים, פשוט נוח יותר לפזר אותם בצורה רחבה יותר ונוחה יותר בחלל החרטום ובקדמת המטוס.

נא לשמור על השקט
במטוסי הנוסעים המודרניים המנועים ממוקמים על הכנפיים, לקראת מרכז המטוס, ובאופן טבעי רועש יותר להיות מאחוריהם מאשר לפניהם. או במילים אחרות: ככל שהמושב קידמי יותר במטוס כך רעש המנועים יהיה חלש יותר. בדיוק כמו קישקשתה המחפש שקט בתוכניתו "מה פתאום" (המובאת כאן כסרטון), כך במחלקות הפרימיום מקפידים לשמור על פרטיותם של הלקוחות המעריכים שקט, שירות יעיל ודיסקרטיות.

לא רואים אתכם ממטר
מבחינה פסיכולוגית אנשים ששילמו יותר מעדיפים לשבת בשורות הטובות ביותר שכסף יכול לקנות. בתיאטרון ובקונצרטים אלה יהיו השורות הראשונות הקרובות לבמה. בביניינים רבי קומות הפנטהאוס והדופלקס יהיו הנחשבים ביותר ובעלי הנוף הטוב ביותר. בעוד שבמטוסים זה יהיה בקומה העליונה (במידה וקיימת אחת כזו במטוס) ובקדמת המטוס. כך למשל, הקומה העליונה של "מלכת השמיים" (בואינג 747 האגדי - כאן בסרטון פרידה של אייר ניו זילנד) שמורה מסורתית למחלקה הראשונה בעוד שמחלקת העסקים ממוקמת בקדמת המטוס שבקומה התחתונה. בנוסף, ישנם נוסעים במחלקות העילית המעדיפים שלא לראות אנשים אחרים וחלקים נוספים של המטוס מעבר למחלקת העילית (זו המיוחסת) שבה הם יושבים.

להישאר רגועים זה חלק מחווית הטיסה

מטוסים מודרניים בנויים מחומרים גמישים יחסית כדי שיהיו בטוחים יותר, עמידים יותר לתנאי מזג אוויר קשים ונעימים יותר עבור הנוסעים והצוות. כשהמטוס רועד (וזה סה״כ מצבו הטבעי באוויר), האף והחרטום הינם הנקודה היציבה ביותר והרעידות מחריפות ככל שמתקרבים לכנפיים ולזנב. צוות הטייסים (הקוקפיט) וקידמת המטוס אם כן, סובלים פחות. תסכימו איתנו שמי ששילם יותר – גם מגיע לו יותר וזה כולל רוגע ושקט מטנודות מיותרות תוך כדי חווית הטיסה המסמלת חלק מחווית השירות.

sleep wellness 2

תעלול שיווקי
בדיוק כמו בענפים אחרים, בכדי לקדם מכירות...בתי מלון למשל, ישימו תמונות של הסוויטות היוקרתיות שלהם בתחילת הרשימה (פעם זה היה בפרניט - כלומר בברושור. כיום, זה בעיקר באתרי האינטרנט שלהם). מסעדות לעומת זאת יהנדסו את התפריט כך שאת המנות היקרות או הריווחיות ישימו במקום בו הקוראים יבחינו בהם בצורה מיטבית - יאותגרו על ידי המלצר ויזמינו את המנות הללו. כך, חברות תעופה מעלות את הנוסעים דרך הדלתות הקידמיות במטוסים וניטובם דרך מחלקות הפרימיום, חברות התעופה מיצרות לעצמן מקדם מכירות וודאי וברור. כיוון שמי מן הנוסעים במחלקות התיירים שעוברים דרך מחלקת הפרימיום וזוכים על ידי כך להכיר את הנוחות, המושבים הנפתחים למיטות, הרווח לרגלים וכל שאר הפינוקים שמציעות מחלקות הפרימיום, ובליבם יתפתח הרצון או התקווה שבאחת מטיסותיהם הבאות יוכלו לשדרג את מעמדם ואת כרטיסם בטיסה הבאה – למחלקה טובה יותר באחת מהמחלקות הקידמיות שבמטוס. כאן חברות התעופה מנצלות ומפעילות את האלמנט הפסיכולוגי שקיים אצל כולנו להשתדרג חברתית למעמד סוציו-אקונומי גבוה יותר על ציר זמן חיינו, ובמיוחד כשאנו משווים את עצמנו לסביבתנו הקרובה.

fruits faced giuseppe arcimboldo

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.