Pin It

בעיני אנשי בריאות ודיאטנים רבים, תקופת החגים היהודיים הם סוג של מלכודת דבש עבור אלה שמודעים לתזונה בריאה ושמירה על המשקל, כיוון שאין ספק שקשה לעמוד בפיתויים.
אז מצאנו עבורכם מספר טיפים חשובים ביותר לעת הזו כדי לעבור בכיף את החגים (בין אם מדובר בחגי תשרי או בחגי האביב):

• כאשר אתם בתהליך של ניקוי הגוף או דיאטה או סתם שומרים על אורח חיים בריא (המתאים למידתכם) השתדלו להגיע לארוחה עם משהו שאתם כן יכולים לאכול ולהנות ממנו. על מנת שלא יהיה מצב שאין לכם ממה להנות מבין המטעמים שיוגשו למרכז השולחן. אם אתם שואלים אותנו – בסטודיו שף – ארז שטרן, בסוף תראו שדווקא מנות הבריאות שנחשפות לשאר המוזמנים בארוחה מעלים את המודעות שלהם מחד, ומאידך – אלו המנות שמתחסלות ראשונות.

• לפני הארוחות הקפידו על שתיית 2-3 כוסות מים בטמפרטורת החדר (הכוונה שלא יהיו מים קרים מידיי, כי הקיבה "עובדת" על השוואת הטמפרטורות של הגוף עם אלו של המים שנכנסו עכשיו למערכת).

• אל תגיעו רעבים לארוחת החג. מומלץ לאכול סלט ירוק או תבשיל ירקות מבושלים כשעתיים לפני הארוחה. נסו לאכול למשל כוס מג'דרה מבושלת או לחילופין בפסח איכלו מצה מקמח שיפון או מקמח כוסמין עם ממרח עשוי טחינה. כל זאת כדי להגיע לאירוע כשהבטן שלכם "רגועה" ולא ריקה וכך תמנעו מהסתערות על האוכל ברגע שהוא מוגש לשולחן.

• אם אתם מוזמנים לאירוע "על האש" הקפידו על אכילת דגים ופרגיות בנגזרת החלבון או ירקות קלויים (שיכולים להיות תחליף עדין ומצויין לאנטיפסטי איטלקי). השתמשו בטופו ששהה במרינדה ושימו אותו על האש. אתם בטוח לא תתחרטו.

• אם כבר מתוק בסוף הארוחה, אז הקפידו על פירות טריים או יבשים. ואם בהמתקות בתה צמחים (מאוד בריא ומרגיע את הבטן) השתמשו בסטיביה או אגבה. שימוש בג'ינג'ר ונענע טריים עם מים רותחים – מבטל לחלוטין את הצורך בהמתקה בכלל.

• אם יש לכם את כל המזון פרוש לנגד עיניכם העדיפו תמיד את האופצייה הגרועה פחות מבין כלל האפשרויות העומדות לנגד עיניכם. כך למשל העדיפו דגים ובעלי כנף על פני בשר בקר (פשוט כי לגוף יותר קל לעבד ולעכל אותם במערכת העיכול על פני מוצרי הבקר השונים).

• אנחנו ממליצים לבדוק גם את המאמר על הקשר בין תזונה נכונה לבעיות קשב וריכוז, כיוון שזה עשוי לתת לכם כיוון נוסף של הדברים שעשויים להקל עליכם בתזונה מאוזנת ופרואקטיבית.

• היכנסו גם לבדוק את מבחר התפריטים של השף ארז שטרן ובמיוחד לתפריט ארוחה בריאה ומפנקת.

אנחנו בסטודיו שף- ארז שטרן בעד תזונה בריאה וגוף בריא המייצרים נפש בריאה. אז נסו את ההמלצות שלנו לטיפוח פנים, כי ככה תוכלו לשמור על עצמכם הן מבחוץ והן מבפנים.

גם בתקופת חגי האביב והפסח וגם בחגי תשרי זכרו שזוהי ההזדמנות שלכם להשתחרר מההרגלים והדפוסים הישנים, לעשות בחירות מודעות טעצמאיות לאכול מזונות בריאים אשר עוזרים לכם להרגיש בנוחות יתרה, בוויטליות ועוצמה.

 

ותודה לרומי חוכמה (אירידיולוגית, נטורופתית ומאמנת לאורח חיים בריא) על העזרה בכתיבת המאמר

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.