Pin It

מחקרים רבים מן השנים האחרונות מראים ומוכיחים כי שילוב של מאכלים ומזונות ממקורות שונים יכולים להגביר את התרומה הבריאותית לגוף מלבד התזונה שהיא הבסיס לחוסן הגופני שלנו. משמעות הדבר שערכם הבריאותי בשילוב של המזונות (הספציפיים – שתכף נדבר עליהם) גדול יותר מאשר אם היינו אוכלים כל אחד מהם בנפרד.

למעשה, הנוסחה הזו עובדת גם הפוך. כלומר, השילוב של מאכלים מסויימים עשוי להזיק או לגרום לאי נוחות לגוף האדם (כלומר side effect לסועד). בין אם בהרגשת נפיחות ובין אם במניעת ספיגת חומרי ההזנה המצויים בהם. כעוד שירות לציבור, אנחנו: בסטודיו שף - ארז שטרן, מביאים בפניכם את חמשת השילובים האיכותיים שתורמים להגברת הערך הבריאותי בגופינו.

בשר בקר וגזר: מעבר לנושא הטעם של שילוב גזר עם בשר בקר, השילוב של השניים מעצים ומשפר את המערכת החיסונית, הגזר מספק ויטמין A במנה והבקר מספק את החלבון. ויטמין A נספג בגוף האדם בצורה הטובה ביותר כאשר הוא נפגש עם חלבון ומכאן נובעת התרומה הבריאותית של השניים יחד.

יין אדום ותפוח: שיפור פעילות הלב ומניעת קרישיות בדם, ישנם שפע של מאמרים המוכיחים את תרומתו הבריאותית של היין האדום. וכך גם לגבי תפוח עץ הידוע כאחד ממיני הפירות המובחרים לבריאותו של גוף האדם. שילוב של השניים מפגיש בין הפקטין (חומר אנטי דלקתי), המצוי בקליפת התפוח ומסייע לאיזון חיידקי המעי ולשימור תיפקוד מחסום המעי, בעוד השפעתם של הפנופנולים (נוגדי החמצון המצויים בקליפת הענב ובגרעיני הענבים )– שהינם חומרי תזונתה נוגדי חימצון, אשר יחדיו תורמים לזרימת דם קלה וטובה יותר.

ירקות ירוקים עם בשר ועוף: לבשר יש תרומה תזונתית גדולה באספקת חלבון אך גם חומרים שהגוף שלנו מתקשה לעכלם באופן מהיר וקל. על כן שילוב של ירקות ועלים ירוקים אשר מכילים בתוכם נוגדי חמצון ינטרלו את אותם חומרים בבשר ויתרמו לעיכול קיבתי קל ונעים יותר.

הידעתם?

ביצה קשה מתעכלת במערכת העיכול באופן איטי יותר לעומת ביצה מקושקשת או ביצה עין. 

עגבניה ואבוקדו: לכל אחד מהם יש יתרונות רבים, העגבניה עשירה בוויטמין C בעוד האבוקדו עשיר בברזל ובשומן. אך בשילוב של השניים ביחד ספיגת הליקופן מהעגבניה טובה יותר בלי קשר לטעם הנפלא של שילוב של שני החומרים.

תה ירוק עם לימון, התה הירוק שופע בחומרים נוגדי חמצון, תורם לחילוף חומרים מוגבר ומגן על הגוף מפני התייבשות. שילוב התה עם לימון מייצג מכפיל כוח של עד פי 10 בתרומתו לאספקת חומרי החמצון הללו בגוף.

רוצים בינתיים להכיר את תפריט הבריאות שלנו? רוצים לדעת עוד על הקשר בין תזונה נכונה והפרעות קשב וריכוז? הקליקו על הלינקים הרלוונטים ותהנו מחיים מלאים ועשירים כמו גם ממגוון פתרונות תזונתיים וקולינריים. רוצים מתכונים שווים מבית היוצר של השף - ארז שטרן כדי לממש ולו רק חלק מהעצות כאן למעלה? אנחנו כמובן ממליצים לכם לבדוק את הלשונית המתכונים כאן למטה. יש לכם עוד שאלות נפוצות? התקשר ישירות אל השף - ארז שטרן בטלפון 050-5852785 או השאירו הודעה בלשונית צור קשר.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.