Pin It

ממחקר שערכה האגודה לכירורגיה פלסטית ולאסתטיקה האמריקאית (ASAPS) עולה כי כשאנחנו ישנים על הצד או על הבטן מופעלים על הפנים כוחות של לחץ ודחיסה, שעם הזמן עשויים לגרום לקמטים בטווח הארוך. קמטים אלה נוטים להחמיר עם הזמן בשל החזרה הקבועה על אותה תנוחה מקמטת, בייחוד בגילאים בוגרים יותר שבהם העור מאבד מגמישותו. ביננו, בטח תסכימו איתנו שלהפסיק לישון – זה ממש לא פתרון, אז מה בכל זאת אפשר לעשות?

תנוחת שינה
זו האידיאלית בהקשר הזה היא שינה על הגב, כי כך הפנים שלנו לא מתחככות בדבר ולא מופעל עליהן לחץ. אבל, בעוד שתנוחת השינה הראשונית נבחרת באופן מודע, אין לנו יכולת לשלוט על 20 התנוחות שאנו מחליפים בממוצע במהלך הלילה. מפני שקשה מאוד לתרגל שינה קבועה על הגב למשך לילה שלם, מומלץ לנסות להירדם על הגב ככל הניתן ולשלב גם מריחה של קרם לילה פעיל המחזק את שכבת ההגנה של העור. כמו כן, מומלץ לישון על ציפית בד ממשי, כיוון שאריג המשי נדבק פחות לעור הפנים (לעומת כותנה, למשל), ובבוקר אין זכר לקמטי שינה".
שנת לילה תקינה תגרום לנו להרגיש וגם להיראות חיוניות יותר", מצטרף ד"ר מיכה גרוס, מומחה לשינה ויועץ לחברת מזרונים ומערכי שינה.רוצים לדעת עוד על כיצד לרכוש הרגלים טובים לשינה בריאה? היכנסו ללינק המצורף.

בינתיים תוכלו לייצר סביבה אידיאלית לשינה באמצעות מספר דרכים:

sleep wellness 2

כיסוי עיניים
יכול מאוד לעזור בהירדמות משום שהוא מייצר תחושה של ניתוק מהסביבה וכך אתם יכולים למצוא את עצמכם פחות מוסחים ויותר שלווים.

מדיטציה
לא מעט מחקרים מראים כי אנשים שמקפידים על מדיטציה לפני השינה ישנים טוב יותר. לאחרונה נוצר רעש גדול סביב עניין המדיטציות, וכיום תמצאו שפע של אפליקציות אשר מציעות תרגולי נשימות ומדיטציות למיניהן. הדבר יכול להיות מאוד מועיל בעיקר לאנשים שכבר התנסו בכך, אבל מומלץ גם למי שרוצה להתחיל. בנוסף, המדיטציה יכולה לסייע בשחרור השרירים שלנו, הם הופכים רפויים יותר, מצב שמביא את הגוף להקלה ושלווה.

פעילות גופנית
בהיפוך ממדיטציה שמטרתה להרגיע את הגוף והנפש, פעילות גופנית מגבירה וממריצה חילוף חומרים וסילוק שומנים ורעלים מהגוף. לכן מומלץ להקפיד על כמות שבועית מספקת מכל סוג של ספורט שתרצו (ומי אם לא אתם-שמכירים אותו): אירובי, אנארובי, חדר כושר, ריצה, הליכה, שחייה, אופניים. כל פעילות שכזו צריכה להיות מותאמת לגופכם ומאוזנת עם חיי היום-יום שאתם חיים.

טמפרטורה
חום בחדר השינה חשובה מאוד. במידה וחדר השינה שלכם קר מדי או חם מדי זה עלול להפריע לתקינות השינה. הטמפרטורה המומלצת לחדר שינה של אדם בוגר בריא היא בין 16-21 מעלות צלזיוס. שימו לב: אם החדר מעט קריר לא בהכרח צריך להדליק את החימום, בקבוק חם תמיד יכול להיות פתרון טוב על מנת להתחמם.

ריח
פה - הדעות חלוקות. מצד אחד, ריח טוב יכול להעניק תחושה נעימה וליצור אווירה טובה בחדר במיוחד בשלב ההרגעות וההרדמות. אבל מנגד, ריחות עוצמתיים מדי עלולים להפריע ואף להעיר משינה. כמובן שמומלץ להימנע מריחות לא נעימים בביתכם כמו ריחות מכיוון פח הזבל. לחילופין המעיטו בבישולים ריחניים בשעות הערב המאוחרות. לכן, בין אם יש ברשותכם מפיצי ריח ובין אם מדובר בתכשירי קוסמטיקה וקרמים שונים לא בהכרח מבטיחים שנת לילה תקינה ללא הסחות.

אוכל ותזונה
הקפידו על תזונה מאוזנת ובריאה בכל שעות היום. המעיטו בשומנים וסוכרים ובמיוחד לא בשעות הערב שלפני השינה. הקפידו על אכילה עד השעה 1900 (כולל בסופי שבוע) או לפחות עד שעתיים לפני השינה. קחו בחשבון שגם הגוף שלנו זקוק לזמן עיקול של המזון שנכנס לגופינו. אם תלכו לישון ישר אחרי ארוחת ערב מאוחרת (על בטן מלאה) זה עשוי להפריע ולהסיט אתכם משינה רצופה ואיכותית, ולהביא אתכם לכדי עייפות מיותרת בשעות הבוקר שלאחרי.

מוזיקה
מוזיקה יכולה לעזור בהירדמות ולהרגיע בתנאי שהיא נעימה ושקטה. הקפידו לבחור במוזיקה מתאימה, אחרת היא תיתפס באוזן כרעש מעצבן ולא תועיל לשינה.

ולמקרה שחשבתם שהשינה משפיעה רק על הפנים, אז כדאי שתדעו שגם השיער לא חף מהשפעותיה. אם גם לכם קורה שאתם מסדרים ומסדרות את השיער לפני השינה, וכשאתם קמים בבוקר הוא נראה כמו סדום ועמורה, יש לנו כמה טיפים בשבילכם:

• ייבוש השיער: מומלץ לייבש את השיער לפני שינה, כיוון ששיער רטוב הוא פגיע יותר במיוחד כאשר מדובר על שיער ארוך שיכול להסתבך ולהיקשר. ודאן שאתם לא משתמשים בעוצמת חום חזקה מדי בתהליך הייבוש, וכמובן לא להצמיד את מכשיר הייבוש לשיער בצורה שתפגע בו.
• הענקת לחות: מומלץ למרוח על השיער קרם לחות לשיער או כל מסיכה טיפולית ללא שטיפה. ניתן גם להשתמש בשמן קוקוס על קצוות השיער, השמן יעורר פלאים בשיערכם.
• עיסוי הקרקפת: פנקו את עצמכם באופן עצמאי ועסו את הקרקפת במשך כשתי דקות לפני השינה. הפעולה תעודד זרימת דם וכתוצאה מכך תעודד צמיחת שיער.
• מניעת שיער שומני: אם אתם נוהגים להתעורר עם שיער שומני, מומלץ לרסס שמפו יבש על הקרקפת לפני השינה. השמפו היבש סופח את השומניות שבשיער ועל כן מפחית את רמת השומניות.
• סירוק נכון של השיער: להסתרק לפני השינה זה חשוב מאוד, אבל עשו זאת בעדינות והקפידו לא להשתמש בכוח. הסירוק יכול למנוע קשרים בשיער (במיוחד אם השיער שלכם נוטה להיות מסוג מבולגן) שאיתו קמים בבוקר.

 

ציון 4 מתוך 5 - הצביעו 3
Thank you for rating this article.