אירועי גורמה מהמטבח העילי

נגיף הקורונה גרם לשינויים רבים בעולם – חלקם שליליים ומבהילים ואחרים חיוביים ומפכחים. אם למשל, בעבר האירועים נחגגו יחד עם מאות אנשים, הרי שכיום רבים דווקא רואים את הקסם באירועים מצומצמים ואינטימיים יותר – שבהם אפשר באמת להקדיש את מלוא תשומת הלב לכל אחד מהאורחים, ולבחור בקפידה את אלו שעמם רוצים לחלוק את הרגעים החשובים בחיים.

גם שף ארז שטרן מבין זאת היטב. השף שטרן למד בבית הספר היוקרתי לבישול על שם פול בוקוז בליון, שנמנה בין חמשת בתי הספר הטובים בתחומו בעולם. תחילת דרכו הוא עבד ברשת בתי מלון גדולה ומוכרת, בהמשך אירח בביתו ולאחר מכן ניהל סטודיו גדול שבו אירח אירועים קטנים וגדולים, עד שלבסוף הבין שהוא רוצה לעשות את זה קצת אחרת.

"השינוי הזה קרה דווקא קצת לפני שהקורונה התחילה", הוא נזכר, "הבנתי שמה שאני באמת רוצה זה להגיע לבתים של לקוחות לאירועים פרטיים, קטנים ואינטימיים. ככה אני יכול לתת ביטוי לכישרון ולניסיון שלי בצורה מיטבית ולייצר חוויה עבור לקוחותיי בצורה מוקפדת, מקורית ומיוחדת, כמו שאני כל כך אוהב לעשות. עם השנים גיליתי שככל שהקבוצה באירוע אינטימית יותר, כך גם האינטראקציה בינינו גדולה יותר – וזה מה שבאמת הופך את האירוע לייחודי".

אוכל ישראלי – וחובק עולם

שף שטרן מאז ומתמיד היה מחובר למטבח. זה ממש לא מפתיע לנוכח הסביבה שבה גדל. "מגיל מאוד צעיר הבנתי שזה מה שמעניין אותי לעשות בחיים וגם באתי מבית שמאוד תמך בזה", הוא מספר, "סבתי ההונגריה הייתה בשלנית מוכשרת מאוד וכולנו גדלנו על האוכל שלה ועל האהבה למטבח שהיא העבירה אלינו בירושה".

ואולם, ילד שנהנה מהמאכלים ההונגריים בבית סבתו, גדל, התפתח ועבר בין מטבחים רבים ומגוונים. בין היתר הוא ספג השראה מהמטבח הצרפתי כאשר למד והתמחה במסעדות מכוכבות כחלק מלימודיו בבית ספר לבישול ע"ש פול בוקוז, וצבר עוד ועוד ידע בבישול ובאפייה בסגנונות שונים מרחבי העולם.

"האוריינטציה של התפריט שלי היא כמובן ים תיכונית, אבל עם השפעות צרפתיות ובינלאומיות", הוא מסביר. "האורחים שלי מקבלים תפריט שהוא גם ישראלי, גם חובק עולם ובעיקר אדפטיבי ומותאם באופן ייחודי לצרכים שלהם". הניסיון רב השנים של ארז מאפשר לו לענות על כל דרישה של כל לקוח, בין אם רוצים ארוחה טבעונית, תפריט על טהרת הדגים, חגיגת בשרים מובחרים, סדנה צרפתית ועוד.

להשתחרר, להישען לאחור ולהירגע

כאשר מארחים בבית, המטרה העיקרית היא כמובן ליהנות, אבל זה לא תמיד פשוט כשהמארחים נדרשים לוודא שכל האורחים ייהנו, לצד הדאגה לבישול, לסדר ולניקיון (שגם עליהן אמון ארז). כשהשף שטרן מגיע לבשל באירועים אקסקלוסיביים ופרטיים, הוא מגלה לא פעם שגם אנשים שמארחים בביתם אירועים יוקרתיים מאוד – מתקשים לעשות את הדבר הכי בסיסי שהם נדרשים לו – פשוט להירגע.

"כשעורכים אירוע אקסקלוסיבי ומזמינים שף פרטי שינהל אותו – אפשר לשחרר את השליטה ופשוט ליהנות", הוא אומר, "אני, כשף, דואג לכל מה שצריך – כך שהמארחים בעצם הופכים לאורחים בביתם לערב אחד. לפעמים לאנשים לא קל להבין את זה והם עדיין מרגישים שהם צריכים לדאוג להכול כל הזמן. אני מצידי משתדל להזכיר להם שזה בסדר ואף רצוי לשחרר ולהרפות".

ולצד התפריטים העשירים שמותאמים במיוחד לאירוע, שף ארז שטרן מביא איתו גם את הקסם האישי שלו ואת המיומנות שנבנתה במשך שנים רבות במטבחים בארץ ובעולם. "באירועים, חלק מהקסם הוא גם לראות את השף מכין את המנות מול האורחים", הוא אומר, "זה דבר שמתאפשר לי באירועים בבתים שבהם המטבח פתוח ומוצב במקום מרכזי ובולט. זו לא רק ההכנה של האוכל שעושה את הערב. זה גם השיח, האנרגיה והאווירה שמבטיחים אירוע בלתי נשכח".

יש לכם שאלות נוספות או שמא אתם רוצים לקרוא המלצות אודות השף - ארז שטרן? הקליקו על הלינקים ותווכחו מניסיונו העשיר ורב השנים.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.