Pin It

היום, בעידן רכבת המידע המהיר וזמינות האינטרנט...לחלקכם, בחירת חדר בבית מלון לצורך חופשה – אליה אתם מתעתדים לצאת – עשויה להחשב כפעולה פשוטה. פשוט נכנסים לאתרי אינטרנט ייעודיים ומחפשים איפה יש חדר במלון או חדר להשכרה בסגנון Airbnb אל היעד אליו נוסעים, בתאריך הרצוי, ובטווח התקציב שתכננתם, בוחרים את הדיל, מזמינים – ומסיימים. הדור המבוגר עשוי להשתמש בסוכן נסיעות, בשירותי קונסיירג' (כמו אלה שמספק השף ארז שטרן) או להשתמש במדריכי טיולים כמו מדריך מישלן או דומיו.

אבל לפני שאתם סוגרים את הדיל שלכם, יש עוד כמה נקודות שכדאי להכיר בכדי לבחור בתבונה את המלון הרצוי. כל זאת, כדי להבטיח לעצמכם את החופשה הייחודית והמושלמת עבורכם, ברמה הדרושה לכם, ובתקציב הנכון. הכנו עבורכם רשימה שימושית כיצד לבחור מלון בחוכמה.

לוקיישן

בחרתם את יעד החופשה אליו תגיעו (זה לא חייב להיות מלון ריץ בפריז כמו בשיר), אך טרם ביררתם על מקום הלינה ביעד. במידה ואתם מגלים יעד חדש שאינכם מכירים, אולי כדאי להתייעץ עם שף כמו ארז שטרן כדי שיתכנן בעבורכם סיורים קולינריים. בכל מקרה, חשוב שתתכננו כמה זמן תשהו ביעד. אם מדובר על תקופה ארוכה כדאי לחשוב על דירה או סטודיו להשכרה. אם מדובר על תקופה קצרה: הבחירה הטבעית תהיה מלון או אכסנייה (תלוי תקציב). המיקום של הדירה/מלון חשוב אף הוא משום שהוא יקבע את הקרבה שלכם לאטרקציות, יעלה או יוריד את הצורך שלכם באמצאי תחבורה מה שעשוי להוביל לשינויים בתקציב החופשה שלכם. מומלץ לבחור את הלוקיישן בהתאם לאטרקציות שאתם מתכננים: מתעניינים במוזיאונים, גלריות ומרכזי תרבות? בדקו מלונות ברדיוס היקפי של ריכוזי המוזיאונים והיכלי תרבות. רוצים לעשות שופינג? מומלץ לבחור במלון שממוקם קרוב לטיילת תיירותית או מרכזי מסחר. אוהבים ספורט אתגרי ותחרויות אקסטרים? מומלץ לבחור במלון שממוקם ממש על שפת הים או בסמוך לאטרקציה הרלוונטית. אם מדובר במשפחה עם ילדים, מומלץ לבחור במלון שקרוב לאטרקציות אדפטטיביות וגם למסעדות או דוכני אוכל המותאמים לצעירים. כל אלו יהפכו את החופשה לזורמת וקלילה, תוך התמקדות בחוויה ובכיף שבחופשה.

אופי וסגנון החופשה משליך על סוג מלון

סגנון האירוח במקום הלינה בו תשהו תלוי במהות החופשה: אם מדובר בחוויה זוגית, אינטימית ורומנטית (או אפילו אפי-הומוריסטי כמו במוסיקה של הסרט גראנד בודפסט הוטל) , כדאי לבחור במלונות בוטיק (כמו למשל אחד ממלונות רלה ושאטו) המתמקדים באירוח של מבוגרים בלבד. מלונות שכאלה מתאימים לאווירה רצינית ובוגרת, רמת השירות בהם תהיה מותאמת לצורכיהם של מבוגרים. ספא יהיה נגיש ודגש יושם על העיצוב ועל רמת הגימור של מתקני המלון. שקט יחסי ישרור בחללים הציבוריים (בלי ילדים...כבר הזכרנו, לא?), והדגש יהיה על חווית שירות.

אם אתם מחפשים מלון שיתאים לחופשה משפחתית עם ילדים, כדאי לבחור במלון שמספק אטרקציות כאלה הכלולים במלון או לצידו. בין אם מדובר בפארקי שעשועים (דיסני הם דוגמא מצויינת לאספקה של שעשועים לכלל בני המשפחה, ובהם פתרונות מזון וגם לינה), במתקני מים, מגלשות ובריכות ובין אם כלול מועדוני ריקודים והופעות לכל המשפחה. ישראלים רבים מכירים את חווית הקלאבים בהם הכל כלול.

לקבוצות חברים יתאים מלונות עם אווירה צעירה וכיפית, שמאפשרים שהות מהנה ליד מרכזי קניות, עם בריכה, בר או מסעדה טרנדיים, מסיבות ועוד. איך תדעו מה אופי המלון? מומלץ להיכנס לאתר המלון ולהתרשם ממנו ויזואלית – טרם ההזמנה, וכך תוודאו שאתם בוחרים במלון המתאים לכם ביותר. תוכלו לראות תמונות, סרטונים וכמובן לקבל המלצות ופידבקים מאורחים ברחבי הרשת.

אם הנסיעה עיסקית במהותה ואתם משתתפים בכנס, וודאו שהמלון קרוב או אפילו במרחק הליכה מאיזור הכינוס.

מודל האירוח

משפיע על אופי החופשה, ויכול גם לשדרג את החופשה לסטנדרט ברמות הגבוהות ביותר. כל אחד – ומה שמתאים לו.

ברוב המלונות מחיר הבסיס כולל לינה בלבד עם אופצייה להוספת ארוחת בוקר.

אפשרות שנייה נקראת B&B (bed & breakfast) בה המלון מציע לינה וארוחת בוקר.

כאופצייה שלישית תמצאו את האירוח על בסיס חצי פנסיון (half board), בה תוכלו להנות מלינה וארוחת בוקר. שלאחריהן תצאו לבילויים או לאטרקציות בסביבת המלון ותחזרו למלון כדי להנות מארוחת ערב בלי לדאוג במציאת מסעדה מתאימה לטעמכם.

האפשרות האחרונה והכוללת ביותר היא פנסיון מלא (full board). זהו קונספט העובד חזק בכל הקלאבים הכל כלול, שרבים מהישראלים כל כך אוהבים, ומאפשר למשפחות לשהות, לרבוץ רגל על רגל (כמו אריק איינשטיין בשירו על סן פרנסיסקו) במלון בלי לצאת משטחו במחיר אטרקטיבי וקבוע מראש (בלי הוצאות מיותרות נוספות) להנות מכל מתקניו ומכל הארוחות המוגשות.

המלצות, חוויות אישיות ופידבק מהעולם כולו

של אורחים ששהו במלון ומספרים בגוף ראשון על ניסיון השהות שלהם יעזרו לכם לקבל תמונה אמיתית ואותנטית על השהות בו. שימו לב לציון הכולל של המלון המדורג באתרי ביקורת, בדיוק כמו הטריפאדוויזור של השף ארז שטרן למשל. ציון של 9.5 ומעלה או ארבעה וחצי כוכבים הם רף מינימום. אל תתביישו לשאול חברים ובני משפחה, על ניסיונם ביעד הביקור או על המלון הספציפי שחשבתם להזמין במידה וענה על הציפיות של המתארחים בו. כך תוכלו להכריע באם הוא מתאים לכם או אם לאו. כלל הפידבקים והביקורות שתרכזו, יעזרו לכם להחליט ולבצע את הבחירה הנכונה. הביקורות יעידו על רמת אמינות המלון, על רמת הניקיון בו, על איכות השירות וכמובן על שביעות הרצון מהחוויה הקולינרית ומהחוויה הכוללת.

לפני ההזמנה

וודאו זמינות החדרים: אם כבר בחרתם מלון ביעד התיירותי אליו תסעו, בידקו שלמלון חדרים זמינים בתאריכים הדרושים לכם. בעונות החמות (סביב חגים וחופשת הקיץ), הביקוש גבוהה והזמינות עשויה לרדת בהתאם. על כן הקדימו להזמין את החדר במלון כדי להיות בטוחים שתשריינו לכם חדרים, או לבדוק דילים משתלמים של הדקה ה-90.

בדקו מה הדיל המשתלם ביותר: בחירת המלון היא דבר אחד, אבל בסופו של דבר תרצו לבחור גם בדיל המשתלם ביותר מבחינת העלויות. סגרו חופשות מראש אם הדבר אפשרי כאשר יש מבצעים משתלמים. זכרו תמיד שבעולם העיסקי והמסחרי: מזומן הוא המלך!

את ההתאמות הקולינריות והדירישות המיוחדות שלכם עשו במעמד ההזמנה. כך גם לגבי נגישות וכו'. כדאי לוודא את הדברים מול המלון בכתובים וביום שלפני תזכרו טלפונית שבמלון זוכרים ומודעים לצורכיכם.

הקפידו לבדוק שיש לילדים מה לעשות: במלונות רבים יש פתרונות ופעילויות ייעודיות וממוקדות לילדים, וחשוב לבחור במלון שאכן מאפשר זאת. כך תוכלו להבטיח שכל בני המשפחה יהנו מהחופשה.

לפני הטיסה

אל תשכחו לבדוק את הכתבה שלנו על הטיפים כיצד לארוז את המזוודה לפני הנסיעה. בדיוק כמו בחירה של שף לפני טיסה, בחירת בית המלון היא לא החלטה מורכבת, אך חשוב להכיר ולוודא לפני הבחירה את מרכיביו. הצ'ק ליסט שלנו יעזור לכם לבחור מלון בחוכמה ומה נזקק מכם כדי ליצור לעצמכם את החופשה המושלמת לה אתם כל כך זקוקים. זכרו כי מלון או יחידת אירוח הינם רק חלק מהחופשה שלכם, אם ידכם משגת, אתם יכולים להוסיף שף שיתלווה אליכם לטיול.

תעשו את הבחירה הנכונה שתאפשר לכם להישען לאחור, להירגע ולהנות מכל מה שיש לחופשה כהלכתה להציע, כולל פלייליסט מענג עם Road song של Ikebe Shakedown

 

תודה לרשת ישרוטל על הרעיון לכתבה.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.