Pin It

למרות שהבלוג שלי נחשב א-פוליטי... בשקט בשקט... אחרי שלוש שנים אינטנסיביות (2019-2022) מלאות ב-5 קבצי בחירות בישראל. ממש בלי ששמנו לב, בעוד המערכת הפוליטית (כאן אנחנו נהנים לעקוץ אותה בשירו של דן אלמגור על מעיל ומעילה) טרם התייצבה - היא מספקת הצצה לאחד השיקולים המעניינים של בני אדם בהגיעם לצומת החלטות בכלל ושל צרכנים בפרט. כמו בהרבה סיטואציות בחיים, המינוח המדובר נקרא: עיתוי או הטיימינג (Timing בלעז).

כמו שיש שעות טובות יותר ושעות טובות פחות לפרסם פוסט בפייסבוק או באינסטגרם - אם המפרסם רוצה להגיע למקסימום אנשים שיראו אותו. בדיוק כמו שיש שעות טובות יותר וטובות פחות להתקשר ללקוחות בכדי לעשות שיחות מכירה יזומות. אם רוצים לראות עלות-תועלת ביחס המרה מקסימלי מתוך מטרה נשגבת של מיקסום המכירות. כך יש תקופות טובות יותר ותקופות טובות פחות לקיום אירועים בישראל. והתקופה הגרועה ביותר לקיום אירועים בישראל היא... ספטמבר. נהוג לחשוב שהתקופה החזקה והטובה של אירועים היא אחרי חודשי הקיץ (כי כבר מתחיל להתקרר – מבחינת מזג אויר, כי הילדים חזרו למסגרות הלימודים ואז ההורים יכולים להתפנות לעיסוקים חברתיים של מבוגרים, כי זה לפני חגי תשרי), וזה גם בדרך כלל נכון כיוון שרבות מן החתונות הגדולות בישראל – אכן מתקיימות ומצטופפות בחודש ספטמבר (הנחשב למבוקש ביותר בז'אנר). אבל לא אירועים פרטיים בספטמבר. כי מעבר לעובדה שקשה מאד לשכנע את הקהל הישראלי (שלא נדבר על לתקשר איתו) במהלך הקיץ, הרי שלספטמבר מגיעים רוב האזרחים "עם הלשון בחוץ" אחרי החופש הגדול. אחרי חודשיים מלאים עם הילדים בבית... (הכוללים שפע של מתחים, ריבים ובעיות בתא המשפחתי שצצות כשאנחנו ממש צריכים להיות עם בני המשפחה כל יום כל היום לאורך פרק זמן ארוך).

אחרי חודשי שרב כבדים וימים רבים של חום תופת שמגיע אפילו לכדי 35-40 מעלות בצל. אחרי אינסוף דיווחים על הישראלי המכוער. המקבץ מהשנים האחרונות – מדבר על אלימות בקרב בני המשפחה, המשך בקטטות במקומות ציבוריים על רקע שסעים עדתיים ואלימות מילולית, אורגיות מזעזעות בבתי מלון (כמו איה נאפה בקפריסין ובאילת), כמויות אדירות של זבל בכל אתרי התיירות בישראל ועוד. אחרי שברוב משקי הבית ההוצאות עולות בתקופת הקיץ (קייטנות, טיולים, הפעלות לילדים, הזמנת טייק-אווי ויציאות למסעדות) וההכנסות שיורדות בגלל הורדת הילוך בעבודה, כי "כולם בחופשה או בחו"ל", כי הישראלים אוהבים לצאת לחופשה ספונטנית / עם הילדים וכו'. אחרי העלייה ביוקר המחיה בישראל בולט דווקא בתקופת הקיץ (מי זוכר שעלות קילוגרם ענבים מגיע לכדי 30 ₪ ויותר?) פשוט כי הכל יקר. ואחרי איומים חוזרים ונשנים (כמעט מידיי שנה, ותחת כל ממשלה ישראלית) בשביתות במערכת החינוך מיד כשאמורים לחזור ללימודים, מה שמורט עוד יותר את עצבי ההורים. ואז הישראלי הממוצע מגיע מותש לתחילת ספטמבר, ואמור להחליט כל מיני החלטות שוטפות של אמצע החיים. כמו האם לשפץ את המטבח הביתי או את החדרים הרטובים (כי אחרי 15 שנות משכנתא – כבר הגיע הזמן לעדכן את הלוק של הבית)? בר מצווה לבן או בת מיצווש לבת? לארגן יומולדת עגול לבן או בת הזוג (כמו בשירו של סטיבי וואנדר)?

 

מיהם הסובלים העיקריים מן הסיטואציה? ספקי שירות בכלל ואלה בענף המזון בפרט. מדוע? כי כשהאווירה הכללית והכלכלית הינן משבריות, כשיש פחות כסף לבזבוזים בכיס או בחשבון העו"ש, והעם במצב רוח שפוף (פחות טוב) – כל ספק שירות שהקהל פונה אליו נתפש כאשם ביוקר המחייה.

בעיה קשה... לכן כשלקוחותינו פונים אלינו בזמן (כלומר מבעוד מועד) כשהם מרוצים מחייהם, כשבנו לעצמם תקציב ברור ונכון לכיס שלהם עבור אירוע בוטיק אינטימי משמח – הם ירכשו מאיתנו יותר. לאחר האירוע, כאשר קהל הלקוחות שלנו כבר אכל, שתה ושבע ונוח לו עם המוצר שסיפקנו לו – הוא יאות להמליץ ולהציף את שביעות הרצון שלו בצורה חופשית ואמיתית (מה גם שרובם של הממליצים כותבים לנו פה באתר בלשונית ההמלצות) לכן אנחנו בוחרים בקפידה את שעת הכתיבה לאנשים ברשתות החברתיות וברשימות תפוצה שלנו. פשוט בשעות שיותר נוח להם לקרוא – הם רואים וקוראים אותנו יותר. העיתוי (Timing) הוא הכול או לפחות הרוב בחיים. אשמח לשמוע מכם - הערות, הארות, דעות, שאלות שיש לכם והתייעצויות שבא לכם לשמוע דעה מקצועית.

אם יש לכם חבר, קולגה, בן משפחה, לקוח או עובד שאתם יודעים שנמצא בצומת החלטות לקראת קיום אירוע משמח – נשמח אם תעבירו לו את הכתבה הזו. לזכותנו נאמר כי חשבנו על מגוון ומבחר של מוצרים אותם אנו מציעים: החל משובר מתנה, דרך המוצר העיקרי של שף פרטי המגיע עד הבית ואפילו מגשי אירוח ואוכל מוכן בחנות המשלוחים שלנו, לאירועים שאינם מצריכים שף שיסתובב לכם בין הרגליים.

 

עזר בכתיבת המאמר: ד"ר יניב זייד

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.