מי שטרם יצא לו להזמין מהשף-ארז שטרן את פלטת הגבינות הייחודית והמושקעת, מוזמן להתנסות בהזמנת מגש שכזה ועוד רבים שכאלה בעצמו דרך האתר הייעודי של חנות המשלוחים אנחנו מבטיחים מוצר איכותי ויוקרתי, שירות מפנק עד לבית הלקוח. מומלץ לחג השבועות (הלא הוא חג הגבינות), או לכל אירוע חברים אחר באמצע הקיץ.

כי למה להתעסק בבישולים בשיא החום הארצישראלי? אבל במקרה ואתם לא צריכים שיעשו לכם את העבודה ואתם רוצים להכין בעצמכם את מגש הגבינות, קבלו מאיתנו מספר טיפים לאירוח עם גבינות.

מגש גבינות2 מגש גבינות3

נתחיל במשפחולוגיה
בשונה מבחירת חברים – משפחות לא ניתן לבחור. אלא אם מדובר במשפחות גבינות! במקרה הזה, ההמלצה הראשונה שלנו מדברת על בחירת המשפחה. כי לטעמנו, פלטת גבינות טובה אמורה להיות מגוונת ולהכיל גבינות מכמה משפחות: קשות וחצי קשות, משפחת הגבינות הכחולות או אלה המכוסות בעובש, משפחת הגבינות מחלב צאן ולעומתן אלה מחלב בקר.

סידורי ישיבה
התמהיל צריך לכלול גבינות שנעות מהקל אל הכבד מבחינת טעם: מהעדינות אל החריפות.
הדרגה הראשונה: גבינות רכות וטריות דוגמת מוצרלה (איטליה) או פטה (שמקורה מאיזור יוון והבלקאן)
השנייה: גבינות רכות העוברות הבשלה דוגמת ברי (שמקורה מאיזור מו-בצרפת), קממבר מנורמנדי או בוש עזים.
השלישית: גבינות חצי קשות (העוברות תהליך הבחלה – כלומר הבשלה מזורזת – בת 3 חודשים לפחות), למשל גאודה עזים, שבר דה ארג'נטל (צרפתי), מנצ'גו כבשים (איטלקי) או גאודה (חאודה בפי ההולנדים) מתובלת.
הדרגה הרביעית: גבינות קשות (שעברו תהליך הבשלה מזורזת בת 10 חודשים לפחות) דוגמת קונטה, גרוייר, גאודה מיושנת או צ'דאר וינטג' (מאנגליה).
הדרגה החמישית: גבינות חצי רכות, שתהליך ההבשלה שלהן קצר אך מורכב ומעניק להן טעם עשבוני עז וחריפות עזה דוגמת גבינות עיזים.
אחרונות חביבות (ומסריחות) הן הגבינות הכחולות דוגמת רוקפור (צרפת), גורגונזולה (איטליה) או בלוּ דה בַּאסק (בין צרפת לספרד). במשפחת הכחולות יש דרגות חריפות. בוחרים בעזות הטעם והריח שביניהן.

נשימה עמוקה
טמפרטורת המקרר גורמת לטעמי הגבינות להירדם. לכן, כדי לפתוח להן את הטעם, ההמלצה שלנו להוציא אותן שעה לפני ההגשה, והטעמים משתחררים ונפתחים. עדיף למקם אותן ליד חלון פתוח.

יעילות מנומסת
את הגבינות לא פורסים לפני ההגשה. לכן, במסעדות צרפתיות מכוכבות שבהם מגישים גבינות בסוף הארוחה: הם יונחו על גבי עגלת גבינות, והמלצר – הוא האחראי על הפריסה לנגד עיני המוזמנים על פי כל כללי הטקס. במסעדה צרפתית: היו מנומסים ובקשו מהמלצר לא יותר מ-3 סוגים שונים של גבינות.
אם אתם מארחים בבית אפשרו לאורחים לפרוס לעצמם. למרות חוסר הנוחות בפריסה לא מקצועית מצד מי מן המוזמנים: גבינה חתוכה מתייבשת ומאבדת טעם, והשאריות שלה לא שורדות יותר מיממה. מניחים ליד הגבינות כמה סכיני גבינות קטנים, ויש גם מזלג ייעודי בן שתי שיניים, שנועד לייצב את הגבינות בזמן החיתוך.
לעומת זאת אם מדובר באירוע בסגנון קוקטייל, חיתוך הגבינות לפרוסות או קוביות – הינו מחוייב המציאות. גם בגלל שאתם לא רוצים שהאורחים יתחילו להתעסק בחיתוך או לגרום לצוואר בקבוק בפינת הגבינות (אתם בכל זאת רוצים להשאיר להם זמן להתמנגל עם שאר האורחים). גם בגלל חוסר הנעימות שמי מן האורחים לא ידע גבול (ונימוסים) ויכבד את עצמו בשפע ולא ישאיר מספיק לכלל המוזמנים. אם וכאשר יהיו שאריות תוכלו להכין מהם תבשילים או מאפים שונים.

חשבונאי צמרת
כאשר אתם מזמינים חברים ומשפחה לאירוע גבינות כדאי לחשב את כמות הגבינות על פי 100 גרם פר אדם. כמות שאמורה להספיק לחלוטין. כך שאם יש לכם 8 אורחים, מומלץ לקנות בין 800 גרם עד קילוגרם גבינה מסוגים שונים. לכך מומלץ להוסיף ולהתאים את החברים הקרובים.

מי הם החברים קרובים של הגבינות?
מה הולך לצד הגבינות? לחם שאור או לחם אגוזים (פרוסים), קרקרים איכותיים, חמאה טובה, פירות טריים קשים דוגמת אגסים, ענבים או נקטרינות וגם פירות יבשים. והכי חשוב: יין מכל הסוגים הוא ליווי אולטימטיבי למגשי גבינות. בנתיים יש לנו סרטון קצר על טעימת גבינות שעושה המומחית לגבינות ליז תורפ. פה תלמדו איך לזהות גבינות זולות לעומת אלה היקרות. ובסרטון השני תמצאו סרט מצוייר על ההיסטוריה של ייצור גבינות.

לא נותר ספק....כדאי להיות חברים שלנו. במיוחד כשיש לנו חנות משלוחים (מי אמר "אונליין שופינג" וטרם הזמין?!) עם מגשי אירוח הכוללים בין השאר מגשי גבינות (אבל לא רק), אז בידקו אותנו ותהנו...

לחילופין, תוכלו תמיד לתת גיפט קארד לכל חובב מזון (פודי) כשובר מתנה אלטרנטיבי שאף פעם לא מתקלקל

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.