אני אספן בלתי נדלה. 

אישתי בטח תהרוג אותי על הוידוי בפרהסייה!!! אבל...כן, כן...מה ששמעתם: אני אספן בלתי נדלה. 

נולדתי והתחנכתי בבית של אספנים. בשנות השבעים בבית הוריי היו מדפים על גבי מדפים בסלון הבית עם ספרים מכל הסוגים וכל המינים. באותן שנים זה היה מקובל בקרב המילייה של הוריי שהדגים את המשפט: "אמור לי מה אתה קורא (ואיזה גודל הסיפרייה בביתך) – ואומר לך מי אתה!!

אט אט, הועברה הסיפריה אל ירכתי הבית (לחדרי השינה) ואת מקומם החליפו תמונות. והתמונות ברובן של אמנים ישראלים שעשו את דרכם הראשונית ולאו דווקא הקנונים שבהם. בתקופה מסויימת בחיי היו צוחקים על הוריי שבביתנו, לא היו קירות כי כולם היו פשוט מכוסים באומנות!

לאורך השנים כל אחד מהוריי העשיר את מנעד האוספים הפרטיים שלו. אימי החלה לאסוף פורצלנים ובעיקר קומקומים וספלי אספרסו. ואבי התמקד במשקלים ובמאזניים (הוא היה בן מזל מוזניים), מטחנות וליצנים.

מכיוון שגדלתי בבית של אספנים, החיידק נדבק גם בי. אך אצלי זה התחיל עם אוסף של בולים. בקיץ שבין כיתה ו' לכיתה ז', נפלה במוחי ההבנה שאני ילד משעמם משהו. בתור ילד שאהב להיות אצל סבתי ההונגרייה, גיליתי אצלה באותו הקיץ, ארון מוסתר בסדרון ובו אוסף בולים של סבי מתקופת הקמת המדינה ועד סוף שנות השישים. ביקשתי ממנה רשות לאמצו. ומכיוון שבולים לא היה "הקטע" שלה, היא ברצון הסכימה להיפרד מהאוסף. למרות אהדתי הידועה לבית המלוכה הבריטי, האוסף לא הכיל את הבול המפורסם בעולם (black Penny) המעוטר בדיוקנה של המלכה ויקטוריה משנת 1840, האוסף פיתח את יצר הסקרנות שבי, בהכרת מדינות העולם ואת בירותיהן. בנוסף, האוסף חידד בעיניי את חוש האסטטיקה, שלמען האמת – קינן בי עוד משחר נעוריי.

אבל אוסף בולים הוא הרבה יותר מאיסוף גרידה.

כי אוסף בולים הוא הגילוי שבחדשנות והסקרנות שבבנאדם: זה המחקר סביב נושא הבול. מאיפה הוא? מה הוא מייצג? ממתי הוא? זה מקנה פרספקטיבה היסטורית. זה הבנה של תהליכים פוליטיים. בולים מאפשרים למידה על המימד הכלכלי בחיינו וחשיבותו.

אפשר ללמוד כל כך הרבה מאוסף בולים. כך שהוא מתאים במיוחד לאוהבי ושוחרי רביצה ביתית (גם בחורף – בחימום, וגם בקיץ – במזגן). בולים הם חומר ביד היוצר (הקולינרי) ובמיוחד כשמדובר ברעיונות המקרינים על מימד ההשראה לשפים.

מי שאוסף בולים הוא בדרך כלל אדם שיורד לפרטים הקטנים (וכן...אני כזה בהגדרה).

אדם שאוסף בולים, שם לב לדקויות (כן, יעידו רבים שאני פדנט, מסודר ומקפיד על שפה רהוטה ועל לבוש תואם והולם).

מדובר בבנאדם בעל סבלנות אין קץ (אצלי זה בא לידי ביטוי ביכולת ההקשבה שלי לאחר ולצרכיו).

אם תרצו, אספן בולים הוא אדם עם יכולות קריאטיבית ובעל השראה...שלא נדבר על חולמניות מסויימת (כמו בשיר של בובי דארן על dream lover) או מוסיקה מרגיעה של קלוד דביסי  (clair de lune) עם שמניית אקפלה סינגל סינגרס.

 

זהו אדם שדבק במטרה, כאשר אצלי זה מתבטא בריצוי הלקוח המתקבל לאחר מכן בהיזון חוזר בדמות למעלה מ-700 המלצות שבאתר.

נשמע כמו מישהו שהייתם רוצים להכיר?! נכון?

אז אני המישהו הזה!!!

אם בתחילת הדרך – האיסוף היה עבורי דרך רכוש פיזי, היום החלפתי את מימד הפיזי למנטלי ואני היום מתמקד באיסוף חוויות. ולא סתם חוויות, אלא חוויות אישיות.

לאיפה שלא אפול, תמיד אמצא את עצמי עוזר. ומכיוון שהחוזקות שלי מתחילות בכבוד לזולת המתבטא בנימוסים והליכות כמו גם בנתינה ובהזנת האחר דרך המטבח המודרני והאירוח האקסקלוסיבי....אז לאן שלא אגיע, הרווח יהיה של אותה משפחה למשל שחוגגת יומולדת. אותו בית העסק שזקוק למרצה בתחום חווית השירות, לכל מסגרת חברית שמזמינה שירות של אפטרנון תה. או אירגון שעושה happy hour שיארחו אותי.

אז בין אם את זקוקים להזמין שף לאירוע בוטיק או אירוע עיסקי ובין שאתם מכירים בסביבתכם מישהו שזקוק למגוון פתרונות קולינריים? התקשרו לטלפון 050-5852785 או השאירו הודעה כאן ברובריקות שלמטה.

 

ותודה ליאיר מילנבאך על ההשראה בכתיבת הטקסט

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.