Pin It

לאילו מצבים הלימון יכול לסייע ומה מקור טעמו החמוץ? להלן 18 עובדות  שמבהירות למה הוא מוסיף המון ושלאחריהן - בוודאות, לא תוכלו לדמיין את החיים בלעדיו. 
קשה לומר לא ללימון, בפרט כשמדובר בפרי הדר שמתהדר באין ספור סגולות ושימושים גם מעבר לתפקידיו הרבים במטבח. הלימון הוא אחד הפירות הנפוצים בשימוש, בוודאי הנפוץ ביותר מבין פירות ההדר.

 

יש לו כמה פריחות במהלך השנה, לכן אפשר למצוא את פרותיו ברוב חודשי השנה. רבים אוהבים לשתות מים עם לימון וההסבר לכך ע"י דיאטנים רבים בכך שמדובר במקור לוויטמין סי וכאשר לא מחממים אותם, הם נשמרים כמקור טוב לחומרים הביו-אקטיביים. ללימון יש גם סגולות ניקיון: הטענה שלימון יכול לעזור לנקות ושחומרי ניקיון מריחים מלימון, נעוצה בקישור שעושים בין הלימון לבין יכולת המסת השומנים והלכלוך הגלומים ברמת החומציות שבמיץ הלימון.
לימון נמנה על הפירות שמכילים הכי מעט קלוריות: רק 29 קלוריות ל-100 גרם.
1. לימון מכיל אפס שומן רווי וכולסטרול, והוא מקור נהדר לסיבים תזונתיים (כשאוכלים גם את בשר הלימון וגם את הציפה).
2. לפרי הלימון טעם חומצי בגלל חומצת הלימון (חומצה ציטרית) שהיא חומר משמר טבעי, המסייעת לעיכול חלק ויש הטוענים, שהיא מסייעת במניעת התפתחות אבנים בכליות.
3. לימון ממוצע מכיל 40% מהצריכה היומית של ויטמין C שהינו אחד מנוגדי החמצון
4. מיץ הפרי משתן ומגביר זיעה.
5. הלימון מכיל כמות בריאה של מינרלים כמו נחושת ואשלגן.
6. הלימון הוא גם מקור טוב של ויטמיני B קומפלקס, כמו חומצה פנטותנית, פירידוקסין וחומצה פולית.
7. לימון טוב לעצירת דימום בחניכיים או בגוף.
8. לימון מעודד יצירת תאים לבנים ומחזק את מערכת החיסון.
9. לימון מצוין להעברת בחילות (חברן הטוב של נשים בהריון).
10. הלימון יכול לעזור במניעת אנמיה, מכיוון שוויטמין C מאפשר ספיגה טובה יותר של ברזל ממקורות צמחיים.
11. הלימון מכיל ביוסמין, נוגד חמצון שמשתמשים בו בחלק מהתרופות כדי לעזור לתנועת הדם בכלי הדם על ידי הפחתה של דלקות חוזרות בתוך כלי הדם.
12. הלימון מכיל רספרידין, נוגד חמצון, שיכול לסייע במניעת טרשת עורקים ובהצמדות של פלאק לכלי הדם.
13. בלימון נעשה שימוש עתיק יומין במצבי חולי שונים: דלקות גרון ודלקות בכלל, חום גבוה, ברונכיט, התקררות ושפעת, סינוסיטיס, ניקוי רעלים נרקוטיים, טיפוס מעיים, שיגרון ועוד.
14. הלימון אינו נמנה על פירות ההדר המקוריים שגדלו בעולם, למעשה הוא הכלאה בין אתרוג לחושחש.
15. ברפואה האלטרנטיבית נהוג להשתמש הרבה בלימון ומיוחסים לו סגולות רפואיות רבות.
16. גרידת לימון שמישה במטבח לצורך הדגשת הטעם והריח של הפרי. כך למשל, נוהגים להכניס גרידת לימון בתוך בלילות של מאכלים מטוגנים או ברטבים של מאכלים מטוגנים (תשאלו את הבריטים עם הפיש&צ'יפס).

17. מתכון לימונצ'לו מיוצר מקליפת הלימון. מדובר על ליקר לימונים מתקתק. את הקליפות משרים באלכוהול ולאחר זמן מסננים את הנוזל ומערבבים אותו עם סירופ סוכר יש המוסיפים גם מיץ לימון. מקורו של המשקה בדרום איטליה במיוחד באזור מפרץ נפולי וחופה של אמלפי. רבים באיטליה ובסיציליה נוהגים לכבד את אורחיהם בלימונצ'לו ביתי בתום הארוחה. נהוג להגיש את הלימונצ'לו קר עד קר מאוד (אפילו קפוא).

18. לימון פרסי או לימו עומאני מכונה כך על ידי יוצאי איראן המשתמשים בפירות הלימון או הליים שיובשו באופן טבעי עד להיעלמות הנוזלים ולהצטמקות הפרי, במטרה לשמר את הפרי ותמציותיו הארומטיות. במטבח זה הלימון משמש לתיבול מרקים ותבשילים נוספים. באמצעות ניקוב הקליפה משחררים את ריכוז התמציות הארומטיות הלימוניות לתוך התבשיל. יש הטוחנים את הלימון היבש לכדי אבקת תבלין.

ולסיום: קבלו את מר צלחת (אילי גורליצקי) ומי לימון (יונה עטרי) בשירם המשותף של נתן אלתרמן ומשה וילנסקי.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.