Pin It

גבר ואישה (ופראנסיס לאי אחד)....אם הגעתם לאתר שלנו זה כבר סימן טוב, שאתם יודעים מה אתם רוצים, ואתם ממש מבינים ששף פרטי הוא הפיתרון לצורך שלכם. נותר רק לברר שמחירו של שף פרטי לאירוע מתאים לכם ולאירוע שאתם מתכננים. בגדול, שפים פרטיים יש היום בשפע (מה לעשות, כולם חכמים כולם - ע"פ הגשש החיוור) ולכן תוכלו למצוא שף פרטי (בין אם כזה שיבוא עד אילכם הביתה ובין אם כזה שיארח אתכם אצלו) בטווח מחירים שיכול לנוע בין 250 ₪ ועד 600 ₪ פר אדם ואפילו תמצאו שפים בעלות של 1,000 ₪ פר אדם. אנו מאמינים שכל אחד ימצא את השף ואת ספק השירות הקולינרי הנכונים לו ובתקציב המתאים לכיסו.

אבל, כאשר אתם צריכים לבחור בין מספר אופציות של ספקי שירות או במקרה של אירוע עם שף פרטי, ישנם חמישה פרמטרים שמשפיעים על המחיר עם שף פרטי:

ראשית, קחו בחשבון שהמחיר לארוחה נקבע ע"פ מספר המוזמנים או הסועדים שאתם מזמינים – כבעלי האירוע. לכן כדאי לכם לדעת מראש על איזה גודל קבוצה אתם מדברים בעת ניהול מו"מ מול שף. מתחת לרף מסויים (וכל שף יש לו את הרף שלו), לא משתלם לשף לנהל אירוע. רוצים לדעת איך לנהל מו"מ עם בעלי מקצוע בכלל ועם שפים בפרט? ממליצים לכם לקרוא את המאמר שלנו בנושא.
שנית, עלות אירוע עם שף פרטי נקבעת בהתאם לסוג האירוע ולקונספט שלו: לדוגמא: חתונה תהיה תמיד יקרה יותר לעומת ברית מילה. בעוד שמבחינת קונספט: ישנם אירועים מושקעים, גרנדיוזים ומנקרי עיניים שעלותם יכולה לנוע סביב 1,000 ₪ ואפילו יותר...ומאידך תמצאו כאלה שהינם בסיסיים יותר, סולידיים וצנועים ועל כן: זולים יותר. כל אחד מלקוחותינו והבחירה שלו – שאותה אנחנו מכבדים. לכל קונספט יש את קהל היעד שלו ולכן גם את ההתאמה במחיר, ולכל אחד יש לנו בסטודיו שף – ארז שטרן פיתרון מותאם.

חומרי הגלם הם גורם חשוב בתיכלול העלות של האירוע. אנחנו בטוחים שלקוחותינו מבינים כי פיטריות כמהין, כבד אווז ופילה בקר שווים יותר מאשר פיטריות שמפיניון, כבד עוף וחזה עוף.
סוג היין המתלווה לארוחה קובע אף הוא את המחיר בהתאמה. כך שאם היין המוגש באירוע הוא יין נחשב או מיושן יותר כך עלות הארוחה/השירות של השף יהיה יקר יותר. מה שאומר שלרוב, ככל שהמוזמנים ברמת הכנסה גבוהה יותר יש סיכוי שהם גם מבינים יותר ביינות ובאלכוהול ולכן יהנו מיין איכותי ויוקרתי. אבל, שלא תטעו, אנחנו מאמינים שגם יין הבית יכול לעשות את ההתאמה לאירוע מכובד וטעים.
מיקום, מיקום, מיקום, גם פה המשמעות הכלכלית תלויה באם תזמינו אותי כשף לארוחה בביתכם – משקל השכירות שיושת על עלות הארוחה יהיה נמוך לעומת תוספת עלות של לוקיישן אסטטי ומיוחד (ואנחנו עובדים עם כמה וכמה לוקיישנים שכאלה באיזור גוש דן), אותו מוסיפים לשורת ההוצאה/ההשקעה באירוע.
תימחור של שף פרטי תלוי ביום בשבוע בו מתקיים האירוע. תחילתו ואמצעו של השבוע פנויים יותר באופן מובן לעומת סופי שבוע שבהם שפים עמוסים יותר בעבודה – פשוט עיניין של היצע וביקוש. כך גם חגי ישראל, ימי שבת או אירועים מכוננים (כמו סילבסטר וכריסטמס) יהיו יקרים יותר לעומת ימי עבודה רגילים.

 

מכירים את השאלה של בעלי אולמות אירועים: מזנון או מלצרים (כמו אלה בריקוד הקוזאקים בסרטון מתוך הסרט של לואי דה פינס "המסעדה")? אז בסטודיו שף-ארז שטרן, אנחנו פחות אוהבים להציג את השאלה הזו לקהל לקוחותינו, אך בפירוש יש משמעות כספית לשתי האופציות הללו. מדוע? כי מזנון היא אופציה שהמוזמנים מחליטים כמה להעמיס על הצלחת (ויש סיכוי גדול שקהל ישראלי אוהב להעמיס יותר ממה שהוא אכן יכול לאכול) ולכן ההשלכה של השף (בעל המקצוע) – שצריך להכין ולייצר יותר אוכל לעומת אירוע בו המזון מוגש ע"י שירות של מלצרים שאמונים על הבאת המנות על צלחות אישיות לקהל ישוב לשולחנות. לעומת זאת, אירוע עם שירות אישי של מלצרים, מייקר את עלות כח האדם שמשרת את הקהל. האיזון הנכון לדעתנו באירועים קטנים ובינוניים, הוא שילוב של שתי האופציות גם יחד: מחד, מבחר גדול של מנות ראשונות (ובניפרד) קינוחים המוגשים למזנון או למרכזי שולחן, בעוד המנות העיקריות תוגשנה מתוך תפריט מוסכם מראש (עם הלקוח המזמין) לצלחות אישיות ובשירות של מלצרים.

ותק בעל המקצוע, כלומר השף: הוא מרכיב חשוב בקביעת מחיר. ככל שהשף צעיר יותר ושש להיכנס לשוק האירועים והתעסוקה ומעגל השפים הפרטיים (גם במחירי הפסד או ברווח מיזערי) ובתנאי שהלקוחות יאפשרו לו לסלול את דרכו להצלחה ויכירו בו בתחילת דרכו (על אף ניסיונו המועט). בעוד שפים ותיקים העובדים מתוך הידע, הניסיון והיכולת המקצועית שלהם ועשויים לדרוש על כך מחירים גבוהים יותר מקהל לקוחותיהם ובתנאי שקהל לקוחותהם יודע להעריך את עבודתם ולכן לשלם שכר שהולם את אומנותם, ניסיונם ויכולותיהם.

השף ארז שטרן מציע לכלל לקוחותיו תפריטים מפנקים של 10-15 מנות, כאשר מלבד התפריט הם כוללים גם מבחר לחמים וממרחים, שתייה קלה וחמה בסוף הארוחה ויין הבית.
טווח המחירים על כל מה שמצויין כאן, יכול לנוע בין 450-500 ₪ ולהגיע אפילו עד 900 ₪ פר אדם. אך בכל מקרה של ארוחות רומנטיות זוגיות: העלות לא תפחת מ-2,500 ₪ במידה והשף מגיע אליכם.

יחד עם זאת לקוחות שלא מכירים את השף, מבקשים לעיתים את האפשרות לטעום ממגוון המנות שהוא יודע להכין. אך יש להבין שכאומן וכשף פרטי הפועל למעלה מ-16 שנים בתחום האירועים הפרטיים, זמן ההתמסרות לטעימות של לקוחות פוטנציאלים לא משאיר לשף ארז שטרן לממש את הייעוד שלו, שהוא לארח אירועים ולייצר ארוחות בלתי נשכחות עבור לקוחותיו. כל זאת עם רמת שביעות רצון גבוהה כל כל, כפי שמשתקפת בלשונית ההמלצות שבאתר.
כמה הערות בנוגע לתוספות על המחירים המצויינים כאן למעלה: המחירים אצלנו כוללים מע"מ כחוק.
אך לא כוללים שירות של מלצרים. כאשר לקבוצות של 10 מוזמנים ומעלה אנחנו מזמינים מלצר אחד בתוספת עלות של 500 ₪. והיחס יהיה תמיד 1:10 (כלומר מלצר על כל 10 מוזמנים).
השכרת ציוד, גם היא – אינה כלולה בעלות האירוע. במידה והבית שלכם מספיק גדול לארח 50 איש, אך אין לכם את כל הציוד הנלווה, נבקש מכם לעשות השכרת ציוד (כדוגמאת צלחות, כוסות וסכו"ם, שולחנות + כיסאות, וכו'). קחו בחשבון שעלות ציוד שכזה יכולה לנוע בין 35-55 ₪ פר אדם.
חברת הפקה, פרופורמרים, צוותי בידור ואנשי מוסיקה אינם כלולים בהצעת המחיר שלנו אבל יש לנו שפע של ספקים טובים איתם אנו עובדים כבר שנים רבות ואוהבים להמליץ עליהם.

רוצים שנעשה לכם סיבוב במשרד? מכירים איך מייצרים אירועים בחברות הייטק? הבאנו לכם סרטון מצחיק לגיוס עובדים ועל הדרך תוכלו לשאול שאלות את השף ארז שטרן.

מתעניינים לראות את תשובותנו המוכנות לשאלות נפוצות, פשוט הקליקו על הלינק. אנחנו מזמינים אתכם לצלצל אלינו עכשיו ישירות בטלפון 050-5852785 או השאירו פרטים בטופס כאן למטה ונחזור אליכם לשיחה מפורטת או הצעה רלוונטית במיוחד עבורכם.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.