Pin It

הזמנים השתנו והגברים של היום הם לא מה שהיו פעם. כל גבר, ולא משנה הגיל, יכול לשפר את מראה העור שלו בעזרת מספר פעולות פשוטות.

במשך שנים רבות, חברות הטיפוח פנו בעיקר לנשים, בידיעה שמוצרי הטיפוח לטיפול בעור הם נחלתן בלבד. זוכרים את הזמנים בהם גברים נהגו לשטוף את הפנים עם סבון ידיים ולהדביק פלסטרים קטנים על חתכי הגילוח? ובכן, הזמנים האלה עברו להם, ובמקומם באו זמנים טובים יותר, בהם גם לגברים אכפת מנראות העור שלהם. היו שנים שהמראה המטרו-סקסואל. היה הכי טרנדי. כלומר כינוי לגבר עירוני, סטרייט ומעודכן על-פי צו האופנה, מודע למראהו ומטפח את גופו. כל זאת בלי להתבייש בכך למרות שחלק מהטיפוח נחשב לכזה בו משתמשים הומוסקסואלים. עם זאת, אנחנו יודעים שרוב הגברים עדיין מעדיפים להשקיע כמה שפחות זמן בהתעסקות במראה שלהם, לכן ערכנו עבורם – הגברים, תכנית פשוטה בת חמישה שלבים, שתעזור לכם לקבל מראה עור מטופח בקלות ובמהירות.

ניקוי
עשו לעצמכם הרגל של שטיפת הפנים בכל בוקר ובכל ערב לפני השינה, ממש כמו צחצוח שיניים. גם אם אתם לא יכולים לראות את הלכלוך על הפנים שלכם, הוא עדיין קיים. חישבו על כל הלכלוך שאתם חשופים אליו במשך היום, כמו: אדי בישול במטבח, זיהום האוויר, עשן סיגריות ומכוניות, ואפילו מרענני אוויר/מפיצי ריח למיניהם. כל החלקיקים הקטנים האלה נצמדים לעור שלכם וגורמים לנזק, שאפשר לשטוף בשניות. אבל לפני שאתם רצים לסבון הידיים הקרוב, עצרו רגע. הקדישו עוד קצת מאמץ ושטפו את הפנים עם סבון שמיועד לכך. עור הפנים של גברים נוטה להיות שומני יותר מזה של נשים, כך שכדאי לחפש סבון שמתאים לעור רגיל עד שומני, כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.

פּילינג
מלשון קילוף (ב"פּא" דגושה) הוא תהליך בו מסירים תאי עור מתים מעל פני השטח של העור, כדי לחשוף את תאי העור החדשים שמתחתיהם ולרענן את שכבות העור. תחשבו על פּילינג כעל נייר שיוף עדין – כמה החלקות על חתיכה של עץ מחוספס, והעץ הופך למשטח חלק ונעים. העור שלנו אמנם מתחדש בעצמו, אבל ככל שאנחנו מתבגרים, תהליך ההתחדשות הזה מאט, ואנחנו צריכים לעזור לו. כשאתם בוחרים קרם פּילינג, חפשו קרם שמכיל גרגירים, שעוזרים להחליק את העור ולהחזיר לו את הברק הטבעי. לשימוש בפּילינג יש גם בונוס נוסף – הוא מרכך את זקיקי השיער, כך שהגילוח יגרה פחות את העור. והדבר שחשוב לדעת לגבי פּילינג הוא שמספיק לעשותו רק פעם-פעמיים בשבוע.

לחות
קרם לחות יכול לשנות את מראה העור שלכם לחלוטין. למעשה, גברים זקוקים ליותר לחות לעור מרוב הנשים, מכיוון שהם מגלחים את פניהם על בסיס יומיומי. בכל פעם שאתם מעבירים סכין על העור, אתם לא מסירים רק שיער, אלא גם את השומנים שחשובים להזנה ולבריאות העור שלכם. אחרי הגילוח רוב הגברים ודאי מורחים מעט אפטרשייב, שפשוט שורף את העור שלכם ומייבש אותו. כדי להילחם בנזק שהפעולות האלה גורמות לעור שלכם, אתם חייבים לעצמכם ולעור הפנים שלכם שימוש בקרם לחות. לכן אנחנו ממליצים על בחירת קרם לחות ואם כבר קרם לחות, אז כזה המכיל גם מקדם הגנה, כדי לשמור על עצמכם גם מהקרניים המזיקות של השמש, שעלולות לגרום לקמטים, למראה עור זקן והכי גרוע, לסרטן העור.

עיניים
אחד המקומות הראשונים בהם מתחילים להבחין בהזדקנות העור הוא דווקא האזור סביב העיניים. לצערנו, זה גם אחד האזורים המוזנחים ביותר בשגרת הטיפוח של רוב הגברים. בעור שסביב העיניים אין בלוטות זיעה או בלוטות שומן, ולכן הוא נוטה להתייבשות מוקדמת, שמתבטאת בקמטים. כדי לשמור על העור מפני הקמטים האלה, כדאי להחזיק בבית קרם עיניים שמעשיר את העור בלחות. כל מה שעליכם לעשות הוא למרוח מעט מהקרם מתחת וסביב כל עין, כדי שהעור יישמר לח וחלק. מרחו קרם עיניים בכל בוקר וערב, אחרי ניקוי העור.

שפתיים
תאמינו או לא, גם השפתיים שלכם מזדקנות עם השנים. אם תסתכלו היטב בתמונות שלכם מהילדות, תוכלו לראות שהשפתיים היו מלאות וללא קמטים סביבן. לרוע המזל, ככל שאנחנו מתבגרים, כך אנחנו מאבדים קולגן והשפתיים מאבדות מהמראה המלא שלהן. נשים משתמשות בתוחמי שפתיים, שפתונים וליפגלוסים, כדי להחזיר לעצמן את המראה הצעיר, אבל עבור גברים העניין בדרך כלל מסובך יותר. בדיוק כמו סביב העיניים, גם בשפתיים עצמן אין בלוטות זיעה או בלוטות שומן וסביב השפתיים גם אין שכבת מגן של העור, שקיימת בכל מקום אחר בגוף שלנו. ומכיוון שבשפתיים גם אין תאי מלאנין, אין להן שום הגנה מפני הקרנייים האולטרה-סגולות של השמש. לכן, השפתיים של הגברים זקוקות לעזרתכם. קחו שפתון נגד יובש, רצוי אחד עם מקדם הגנה, ומרחו על השפתיים כמה פעמים לאורך היום.

תזונה
כדי לשמור על גוף בריא ונראות צעירה, מומלץ לעקוב אחרי נקודות ההכוונה כאן למעלה. אך באותה מידה גם לשמור על תזונה נאותה, בריאה, מזינה ומאוזנת. לכן, שתו הרבה מים במשך היום או תה לשניים (עדיף בלי המתקה) בשעת אחר הצהריים. זה גם מרווה וגם נטול קלוריות. שמרו על יחס נכון של חלבונים, פחממות, ירקות ופירות (בעלי ערך ויטמיני גבוה) ולכן אנו ממליצים לכם ללכת לשיחת יעוץ עם דיאטנים מוסמכים ומקצועיים, שיכווינו אתכם גם בנידון, וילוו אתכם לאורך תקופה כדי לוודא שאתם עומדים בקצב, בנורמה ובבקרה. לחילופין הזמינו ארוחה בריאותית לאירועים חד פעמיים או את שירותיו של השף ארז שטרן כשף אישי שיבשל לכם תפריטים יום יומיים ע"פ הנחיות של תזונאים.

אז כמו שאתם רואים, תעסוקת התחזוקה של הגוף לא קשה כל כך כדי לשמור על העור. אם רק תקפידו להכניס את חמשת השלבים הפשוטים האלה לשגרת היום שלכם, תרגישו מהר מאוד בהבדל במראה שלכם. לשאלות נוספות וקריאה נוספת ממליצים לכם לבקר את מאמר טיפוח הגבר הישראלי.

ותודה לג'קי קרטר (מומחית יופי ומנהלת תזונה חיצונית בהרבלייף) על העזרה בכתיבת המאמר.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.