Pin It

העיתונות והמדיה האלקטרונית חוגגות תוך גילוי מה שאנחנו תמיד ידענו על שינה. זה התחיל בשנת 2016 עם יצאתו לאור של רב המכר "מהפכת השינה", ספרה של אריאנה הפינגטון

(מייסדת המגזין הפינגטון פוסט), שבו היא קוראת לקוראים להקפיד על שינה טובה יותר. זה המשיך ב-2017 עם פירסום של מאמר שכותרתו "שינה היא סמל הסטטוס החדש" מהניו יורק טיימס, שניבא במידה מסויימת את העתיד. 2021 כבר פה, כאשר גם מגזין ווג נותן את הגושפנקה הרשמית ומכריז על שינה איכותית כ-wellness trend (או בעברית: טרנד השלמות הבריאותי).

שינה מאזנת את גופנו ותורמת לחידוש כל המערכות, החל מעור הפנים ועד למערכות העיכול והעצבים. שינה טובה נקשרת למערכת חיסונית ולפעילות הורמונלית תקינות. יש מי שמייחסים לו בעקיפין, אפילו רמת הכנסה גבוהה יותר (ולכן תוכלו להשתמש יותר במגוון פתרונות קולינריים של השף - ארז שטרן). אין ספק שכל מי שעוסק בכושר גופני ועל אחת כמה וכמה המתאמנים בחדרי כושר שיגידו ויבהירו לכם כמה חשוב לגופם היכולת לישון היטב בלילה כדי להאיץ ולשדרג את היכולות הפיזיות שלהם בזמן אימון. ברשת מכוני הכושר האמריקאית Equinox למשל, החלו השנה להציע שירותי קואוצ'ינג שינה (כלומר אימון לשינה איכותית). אז כיצד להתמצא בים המידע ולשפר את השינה בלי לבזבז כסף מיותר? את הפתרון תמצאו בכל אחד מחמשת החושים שלנו.

שמיעה
מכונות רעש לבן שתראו ביותר ויותר מלונות בוטיק בימים אלה, הופכות לסטאנדרט. מסתבר שלא רק תינוקות רכים ישנים טוב יותר עם קולות רקע, אלא גם מבוגרים ירוויחו מרעש מערסל שמנטרל את הסביבה ומסייע להירדמות. ישנן גם שלל אפליקציות שיעשו את העבודה. אם הבוס בעבודה מעצבן אתכם יתר על המידה? פשוט הורידו את אפליקציית ההרגעות קאלם (Calm). או להקשיב למוסיקת רייקי.

ראייה ותאורה
במידה ויצא לכם לעקוב אחרי כמה משפיענים אמריקאים באינסטגרם, יתכן שנתקלתם במוצר החדש של Casper – שהיא במקור בכלל חברת מזרונים מצליחה ששברה את השוק עם מנורה בשם Glow Light. מסתבר שזו מנורת שולחן אלחוטית שנכבית בהדרגה בערב ומתמלאת אור טבעי בבוקר. מנורות חכמות דומות, חלקם עם מנגנוני כיבוי סלולריים, תמצאו גם אצל חברות כמו פיליפס ואחרות. ההמלצה שלנו (כמו אפרת גוש ששרה) לראות את האור.

מישוש
מצעי כותנה איכותיים ויקרים הם, בלית ברירה, הדרך לתחושה נעימה ולטמפרטורה נוחה, ללא גירודים, חום ותחושת ההחלקה שטומנים בחובם מצעים סינתטיים. אם אתם משקיענים חפשו את הטרנד הלוהט של שנת 2019 – השמיכה הכבדה שמכילה סיבי מתכת ומספקת תחושה נעימה של רוגע ועירסול. אמצעי נוסף מבוסס חישה, שגם מסתמן כטרנד בהתהוות, הוא של צמידי שינה העוקבים אחר הגוף במהלך הלילה, תוך הבטחה להעיר את העונד או העונדת על־ידי ויברציות ברגע המתאים ביותר בסוף מחזור השינה. לנוחרים בשנתם מומלץ ללכת להיבדק במעבדת שינה. גם כדי לספק חמצן באופן שוטף למוח בזמן השינה וגם כדי לא להפריע למי שישן איתכם ולצידכם במיטה. גם סמנטה פוקס (עוד לפני עידן הפוליטיקלי קורקט ), מבקשת מכם בלהיט משנות ה-80, שתגעו ותמששו אותה.

טעם ואכילה
רבים יתלוננו כי הם "עוד לא אכלו שום דבר" כמו בשירה של נעמי שמר בביצוע להקת הנח"ל. אך מלבד מזון חשוב גם לצרוך מאבות המזון כמו וויטמינים וכלה באבקות וקרמים (כולל כאלה לגבר החדש או לזה הקורא לעצמו: מטרו-סקסואל) שהפכו מזה מספר שנים לתעשיית ענק משגשגת. אפשר גם להסתפק בתה קמומיל (או להרגע עם שעת תה) עם לימון למשל, שלא מצריך משלוח מחו"ל והאפקט שלו נעים ומרגיע. להרפתקנים או לחובבי הקנאביס, טרנד ה-CBD (שהינו הרכיב הפעיל בקנאביס) המשתולל בארצות הברית מביא עימו סוכריות גומי, טיפות שמן ויתר דברים משרי שלווה שטרם עשו דרכם לישראל מטעמים של שמרנות יתרה (במשרד הבריאות) וחוסר להיטות להיות בקו הראשון של העשייה התרופתית המבוססת על קנאביס.

גם דיאטנים וגם רופאים (וכמובן שגם אנחנו) ממליצים שלא לאכול כשעתיים לפחות לפני השינה. הקפידו בערב לאכול קל, ולא להעמיס פחמימות, שומנים וסוכרים. כאשר אנחנו אוכלים מעבר ליכולותינו או מזונות בעלי ערך גלוקוזי גבוה (סוכרים ופחמימות פשוטות), מערכת העיכול שלנו זקוקה להרבה חמצן. רבים מכם בטח מרגישים עייפות לאחר ארוחת צהריים דשנה. ההסבר לכך הוא שהמוח נותן הוראה לגוף לשלוח את מירב מצבורי הדם והחמצן אל עבר מערכת העיכול ומתעדף אותה על פני המוח ושאר חלקי הגוף. הקפידו על ניקיון הגוף תוך כדי ארוחה ע"י שילוב סלט קליל שיעזור להוריד את המזונות הכבדים שמתעקבים באיטיותם בקיבה. רוצים עוד המלצות וטיפים על שמירת משקל? הקליקו על הלינק.

ריח
ריחות מסוימים ידועים כמלווי שינה טבעיים, בהם לבנדר, וניל ויסמין. מפזר ריח או מכשיר אדים יכולים להועיל למשימה, בעוד המינימליסטים שבינינו יכולים להסתפק בשפריץ של ספריי ייעודי על הכרית. ואם כבר בעינייני אוויר עסקינן אז הנה עוד טיפ חשוב: ותרו על המזגן, חבל על הצוואר התפוס ועל עור הפנים העלול להתייבש. עדיף מאוורר תיקרה איכותי. גם להקת נירוונה מוכרים בשירם "מריח כמו רוח צעירים"

רוצים לשאול אותנו עוד שאלות נפוצות, או שאלות בנוגע לעולמות הקולינריה ואירועים, הנאות החיים ועוד? פשוט הקליקו על הלינקים הרלוונטים עבורכם. אתם מוזמנים להתקשר אלינו ישירות בטלפון 050-5852785 או להשאיר הודעה כאן למטה ברובריקות. בנתיים, נאחל לכם חלומות פז ושינה ערבה, טובה ואיכותית. נודה גם לציפורה צפובסקי על הרעיון לכתבה.

*אין לראות במאמר זה המלצה לצרוך תרופות, סמים ומשכחי כאבים. התייעצו עם רופא מתאים תחילה.

ציון 3 מתוך 5 - הצביעו 1
Thank you for rating this article.