Pin It

רגע לפני החגים, קבלו את ששת הטיפים שלנו שיהפכו כל אירוח לכזה מושלם. 
מה מכינים לראשונות? ולמה צריך נשנושים בתחילה של כל מפגש אנושי? איך תתאימו את התפריט לאופי המפגש בצורה הטובה ביותר לאורחים שלכם? סידרנו לכם כמה טיפים שיסדרו לכם ערב מהנה במיוחד.

בעידן המודרני בו הכל נעשה בעבודת יד (מה שנקרא בראשי תיבות בלעז DIY) ומועלה לביקורת כלל הנוכחים ברשתות החברתיות, אירוח ארוחות חג הפך לפרויקט של ממש, כאשר כל אחד רוצה שיכריזו כי החג שהוא אירח היה אירוע החג המושלם, הזכיר אם לא האהוב ביותר. לכן אנשים רבים נעזרים באנשי מקצוע (כמו: בשף-ארז שטרן) לשם תכנון החג לקראת תקופת החגים ועוד. אירוח בלתי נשכח הינו כזה שבו כלל האורחים מופתעים (כמו סימפוניה מספר 94 "ההפתעה" של יוזף היידן) אך גם המארחים נהנים מכל שלבי הערב השונים.
אספנו בשבילכם כמה טיפים שיסייעו לכם בתכנונו של ערב שכזה, עם ששת הטיפים שלנו שיהפכו כל אירוח לכזה שיחשב בפי כל: כאירוע המושלם.

 

ראשית, דעו מול מי אתם עומדים או מי בקהל האורחים? שאלו את השאלות הנכונות (כמו השאלות הנפוצות שאנו נשאלים), מתוך הכרותכם את הנפשות הפועלות שימו לב אם למי מבאי ביתכם יש רגישות או צורך תזונתי מיוחד (ללקטוז/גלוטן או כל דבר אחר שאסור להם לאכול). מגוון המאכלים העומד לרשותנו בעידן המודרני מציב בפנינו בעיה - אנשים רבים נמנעים מאכילת מוצרים שונים כגון מוצרי חלב או בשר (או שניהם), פחמימות, תבלינים מסוימים (למשל: קינמון, כוסברה ועוד). ככל שתכירו את ההעדפות של האורחים שלכם כך ייטב. בכך תוכלו לתכנן את התפריטים והמנות השונות ואת הארוחה כולה טוב יותר, ולוודא כי לכל אחד יהיה לפחות משהו אחד שיוכל לאכול וליהנות ממנו.

שנית, הכינו מתאבנים: עד להגעת כלל האורחים ודאו כי יש לכם נישנושים קטנים לצד איזה משקה אלכוהולי (לייט) שישמש כאפריטיף. למה אתם צריכים שיהיה לכם מתאבנים שכאלה? אתם בטח שואלים... לא חשוב מה סיבת הארוחה והאירוע שאליו הזמנתם חברים או משפחה, אך לעיתים קרובות ערבים שכאלה כוללים גם מוזמנים שהגיעו ממרחקים או אחרים שפשוט לא אכלו מאז ארוחת הצהריים ועל כן חלקם עשויים להגיע רעבים ("עוד לא אכלנו, עוד לא שתינו - יבש לנו בגרון"... שרים מספר זמרים ישראלים). הכינו נשנושים מהם יוכלו האורחים ליהנות עוד בטרם תחילת הארוחה המרכזית של הערב, אולם וודאו כי מטרתם אינה למלא את האורחים כך שלשולחן יגיעו מפוצצים. אלא ישמשו כמשעשעי חיך. אז מה אנחנו מציעים? זה יכול להיות זיתים מתובלים, פיצוחים קלויים, או חטיפים פריכים, או איזה סוג של מאפה פריך ומתפצח בפה (אגרול או עלי סיגרים במגוון מילויים, מאפה על בסיס בצק עלים). תשאלו למה צריך מתאבנים שמתפצחים ומתפצפצים בפה? והתשובה היא שזה עוזר לחדד ולאתגר את כל חמשת החושים שלנו, ובמיוחד את חוש השמיעה. בניגוד להמשך הארוחה שחוש השמיעה חשוב לצורך הקשבה לסיפורים סביב השולחן-המתאבנים הללו יוצרים תודעה למוח על השימוש בו כחלק מחווית הארוחה המושלמת. לא בא לכם להתעסק בייצור עצמי של מתאבנים קטנים? הזמינו מחנות המשלוחים שלנו (הדליקטסן).

 

וודאו כי לכל אחד יש משקה כלשהו ביד: בהמשך למה שנאמר בסעיף הקודם אודות האפריטיף, אנחנו ממליצים לשים דגש גם על ליווי של יין ומשקאות לאורך כל הארוחה וזאת כדי לתחזק את הערב פעיל לאורך זמן ולתת תחושה נוחות, נינוחות, רוויה והנאה של כלל האורחים. אפשר להתחיל את האירוע עם האפריטיף האלכוהולי, במשקאות בסגנון בריזרים או בהגשת משקאות קלים. המשיכו אם יין או בירה וסיימו את הערב בהגשת משקאות חמים (רצוי לליווי הקינוחים).

הכינו מוסיקת רקע במערכת השמע הביתית. מוסיקה רוגעת ונעימה לאוזן, תמיד עוזרת לשפר את הגרוב או הקצב של הארוחה או המסיבה. בחרו בקפידה את הפלייליסט שאתם אוהבים (או שאתם בטוחים שגם המוזמנים יסמפטו) בין אם זו מוסיקת ריקודים בסגנון שנות השבעים (בוגי וונדרלנד של להקת Earth, Wind & Fire) או מוסיקת בוסה נובה (כאן של סטאן גץ ואסטרוד ג'ילברטו) או מוסיקה קלאסית כמו הסימפוניה מס. 94 של היידן (שהיה מלחין הבית הקבוע, באחוזת הברון אסטרהאזי).

• איזונים וכיוונון נכון של הארוחה: השוו את הארוחה לקשת או לחצי מעגל: תחילתו נמוכה (מציפיות) במגמת עליה מדורגת ובסופו מנת קינוח מתוקה עם סגירת מעגל ידועה מראש. הארוחה יכולה להיות מורכבת מניגודים המשלימים אחד את השני והדוגמאות כאן הן רבות: קראנצי מבחוץ ורך/נימוח מבפנים. מנה מלוחה עם טוויסט (רוטב) מתקתק. או הפוך: כדוגמאת קינוח מתוק עם טוויסט מלוח (כגון: גלידת קרמל ומלח ים).

ואם כבר על קינוחים עסקינן, היו מודעים לעובדה כי רוב לקוחותינו מצהירים כי לקינוחים יש קיבה נפרדת: אמנם יש לנו רק קיבה אחת ולכן הקינוחים עוברים באותה מערכת, אולם רוב האנשים מעוניינים בקינוח גם אם הם הכריזו כי הם "מפוצצים" מהמנה העיקרית שהגשתם. ההמלצה שלנו: הכינו מבחר קינוחים (ושוב הקפידו על מגוון של טקסטורות וטעמים) או סדרו אותם בצורה יצירתית, כך שתוכלו להגיש אותם ללא מאמץ מיותר, עד כחצי שעה מהרגע שסיימתם את המנה העיקרית. כך תוכלו להציע לאורחכם חוויה קולינרית מלאה. צריכים לעבות את הידע שלכם בקינוחים? לנו יש מספר סדנאות בעולם המגדנאות כדי לעזור לכם.

• סידור ועריכת שולחן האוכל הינה אומנות בפני עצמה. אולם כל אחד יכול לשדרג את שולחן האוכל שלו בצורה פשוטה וקלה. זה יכול להיות סט סכו"ם מכסף של הסבתא שהוברק לפני האירוע. זה יכול להיות פלטת צבעים אשר כוללת שניים-שלושה צבעים המשתלבים יחדיו, ושלבו ביניהם בפרטים השונים הנמצאים על השולחן - מפיות, צלחות, פרחים או קישוטי שולחן אחרים (חבקים, דקורציה, עלים יבשים וכו). השתמשו בצבעים סולידיים במניפת הגוונים שבחרתם. בצבעים הנועזים יותר השתמשו רק לעיתים יותר נדירות. וכדי להבין ביתר שאת את ההמלצות לסידור שולחן, קבלו סרטון של השף ארז שטרן עורך בשתי דרכים שונות את שולחן החג.

• אנחנו מבטיחים לכם שאם תקפידו על כלל הטיפים ברשימה זו (כמו ההקפדה של י. ס. באך בשיטת הקונטראפונקט שלו בקוראל לאוהבים של הצ'רצ'ילים) תוכלו ליצור עבור האורחים שלכם חווית אירוח בלתי נשכחת. עקבו אחר הטיפים בכתבה זו ותוכלו להבטיח אירוח מושלם אשר יספק לכל אחד מן האורחים חוויה מהנה. שחקו עם אפשרויות העיצוב ומגוון המנות שניתן להכין, וזכרו - תירגול מוביל לאימון, שמוביל להתמקצעות וחתירה לשלמות. לכן ככל שתארחו יותר, כך תהפכו לטובים יותר בהפקת ערבים בלתי נשכים.

אם גם אחרי כל הטיפים הללו אתם עדיין לא ממש מרגישים בטוחים, תמיד תוכלו למצוא את השף ארז שטרן מוכן וערוך לעמוד לרשותכם בכל שאלה או צורך. פשוט התקשרו 050-5852785.

ציון 5 מתוך 5 - הצביעו 1
Thank you for rating this article.