תשאלו כל אדם ובעיקר כל יחצ"ן מה המשותף לארגונים כלכליים, קבוצות ספורט, אולפני סרטים, ולידוענים מסוגים שונים? התשובה תהיה פשוטה: הציבור מגלה בהם עניין.
לחילופין, ניתן לומר כי לכל הנ"ל יש רעיון, מסר, מוצר חדש או חדשות שלבטח יהיה בהם עניין לציבור ולשם העברתם הם נזקקים לתיווך. מהו אותו מתווך? זוהי מסיבת עיתונאים. אז מהי מסיבת עיתונאים? זוהי פלטפורמה המאפשרת חשיפה תקשורתית ולאחריה היא מוגשת בצורה מאסיבית, נגישה ונוחה ללעיסה ולבליעה - לקהל הרחב. בין אם מדובר בחדשות ייחודיות, השקות מוצרים, רפורמה כלכלית, מסר פוליטי או מהפך שיווקי. אנחנו, בסטודיו שף-ארז שטרן חושבים שאנו המקום האולטימטיבי לקיום אירועי יחסי ציבור ומסיבות עיתונאים. בסטודיו ארז שטרן, נערכים מספר רב של מסיבות עיתונאים במשך כל ימות השנה.

איך מתנהלת מסיבת העיתונאים?

מסיבת עיתונאים הינה תוצר יזום על ידי יועצי תקשורת, אנשי יחסי ציבור או דוברים של ארגון, חברה או אדם פרטי, הפונים לעיתונאים בבקשה להתכנסות משותפת במקום ספציפי. הכינוס נערך לשם הצגת דברים שלא ניתן להעבירם במסגרת הודעה לעיתונות, והוא משמש להסברה תמציתית ככל שניתן, שלאחריה ניתנת לעיתונאים אפשרות לשאול שאלות על הנושאים שהועלו על ידי יוזם מסיבת העיתונאים ובנשאים נוספים מעבר למידע שההועבר.

כמה זמן מקובל לערוך מסיבת עיתונאים?

בדומה להצגה או לסרט, מקובל לקבוע כי פרק זמן הניתן לכינוס עיתונאים הוא בין שעה לשעה וחצי.
במקרה של משברים תקשורתיים שמכונסים באופן ספונטני, נדרשת התארגנות טיפה שונה, כאשר מחצית מהזמן מוקדש לפרזנטציה והעברת המסרים ובמחצית הנותרת מוקדש לשאלות העיתונאים-עצמם.

מה התכלית של מסיבת עיתונאים?

אחד היתרונות הבולטים של מסיבת העיתונאים מצד יוזם מסיבת העיתונאים הוא ההזדמנות להשיב על שאלות ותהיות באופן מרוכז במקום להתרוצץ בין מספר כלי תקשורת ועיתונאים שונים ולחזור פעם אחר פעם על אותו המסר ולהישאל את אותם שאלות. בצורה כזו גם נוצר עניין תקשורתי רב, סביב נושא או מושא שלא היו בהכרח זוכים לאותו סיקור עיתונאי לולא היוזמה.

מי הוא יוזם מסיבת העיתונאים?

יוזם מסיבת העיתונאים קובע את מועדה בהתאם לשיקולים אסטרטגיים ותוך מודעות לזירה הפוליטית, הכלכלית והחברתית. כלל חשוב בנוגע לתזמון האירוע הוא בהתחשבות במועדי סגירת עיתונים ובמועדי שידורי החדשות ברחבי המדיה הרלוונטיים, כמו גם התחשבות באירועים מקבילים סמוכים (פוליטיקאי המעוניין להודיע על מרוץ לנשיאות, לא יעשה זאת תוך כדי סופת הוריקן).

היכן מקיימים מסיבת עיתונאים?

בישראל, מיקום מסיבות העיתונאים נערכות ברוב המקרים באחת מבתי אגודת העיתונאים הפרוסים בישראל בשלוש הערים הגדולות: תל אביב, בירושלים או בחיפה. כיום, נפוץ לקיים את מסיבות העיתונאים גם בחדרים פרטיים או חדרי כנסים כמו זה של סטודיו שף – ארז שטרן.

מי מוזמן למסיבת עיתונאים?

עיתונאים המשתתפים מוזמנים לפי הרלוונטיות שלהם לנושא המועבר, ויש להתחשב בכך אלא אם יש הגיון שיווקי בהזמנת כתבים מתחומים אחרים/נוספים או מספר תחומים מקבילים. כיום מקובל להזמין גם כותבים, וולוגרים ובלוגרים שונים למסיבות עיתונאים.

מיהם השחקנים הראשיים ומה תפקידם במסיבת עיתונאים?

במסיבת עיתונאים יהיה תמיד יוזם של האירוע מחד. כפי שסיכמנו זה יכול להיות אירגון (ללא מטרות רווח או מפלגה פוליטית), חברה או אדם פרטי. בכל מצב שכזה יהיה להם איזה שהיא אג'נדה או סיפור לספר, להעביר ולדברר כלפי ציבור או קהל יעד מסויים שאליו ומאידך תמצאו את העיתונאים שתפקידם קריטי - הם יכולים לשמש שופר או סוכנים חיוביים לרעיונות ולמסרים, ומצד שני יכולים להיות אלו שיפילו את הדוברים ויפגעו במיזם ובמותג. במסיבת עיתונאים, מוכרת זכותם של העיתונאים לשאול שאלות ולהתמודד או אפילו להתעמת מול הדוברים מטעם שהרי לשם כך הוזמנו. תפקידם לבקש הבהרות ולהקשות, בעוד שאחריות המארגנים היא להרשים אותם.
בסטודיו שף-ארז שטרן אנו עובדים מול כל משרד יחסי הציבור המבקשים להשתמש בשירותי השף. הסטודיו פתוח ומתאים לאירוח של מסיבת עיתונאים לאורך כל ימות השנה.
רבים מאירועי מסיבות העיתונאים עצמם, אפילו אינם מגיעים לידיעתו של הציבור הרחב. בסטודיו שף - ארז שטרן אנו שומרים על דיסקרטיות אירועים שכאלה בדיוק באותו אופן שבו אנו שומרים על צניעותם ופרטיותם של שאר לקוחותינו הרבים.
בסטודיו שף-ארז שטרן תמצאו את המיקום (facility) האולטימטיבי המסוגל לעמוד לרשות כל לקוח, חברה וארגון המעוניים לערוך מסיבת עיתונאים או כל אירוע יחצ"ני אחר.

צלצלו עכשיו כדי להזמין מקום 050-5852785.