Pin It

בטח קרה לכם שאתם צריכים בעל מקצוע שיגיע אליכם הביתה? אתם בטח מעבירים אותו איזה שהוא איפיון ראשוני או סלקציה מקדימה לפני שהחלטם להזמין דווקא אותו. זה יכול להיות חשמלאי (עדיף מוסמך עם תעודות), זגג או אפילו נגר או רפד. 
לגבי קיום אירוע ביתי עם שף פרטי, השף – ארז שטרן, ממליץ לכם לבדוק ולוודא בנוגע לשף שכזה ולעשות עליו שעורי בית. בין שאר הדברים שניתן לעשות זה חיפוש של המלצות באתר האינטרנט (כדוגמאת זה שלנו) או ברחבי הרשת וברשתות החברתיות.

אפשר כמובן גם להתייעץ עם חברים ובני משפחה קרובים אשר מבינים בנושא או התנסו בעבודה מול שף פרטי. שף לאירוע בוטיק מציע מגוון של ארוחות שף עד הבית, לאירועים פרטיים ולסדנאות. אך בתקופה של בידוד ביתי וסגרים שממאיסים את הבית המוכר והידוע, רבים מחפשים פתרונות מיקום אחרים. עם השף – ארז שטרן תוכלו לקבוע ולתכנן את סגנון האירוע הרצוי לכם ולערוך אותו עם שפע של מנות איכותיות מעשה ידיו ובמיקום הנוח לכם.

אז איך מוצאים שף פרטי מומלץ?
מכיוון שעולם דפי הזהב עבר מעולמנו מזה שנים רבות, כדי לחפש המלצות על שף פרטי תוכלו לגלוש ברשת האינטרנט, ברשתות החברתיות או על ידי המלצות של חברים/מכרים או משפחה שהתנסו בחוויה דומה בעבר. אפשר לגוגל את שם השף ולקבל את כל המידע הנחוץ על מנת להחליט אם להזמין אותו או להמשיך לחפש. אם מצאתם כבר 2-3 שפים וודאו שעיצוב האתר קולע לטעמכם. יש סיכוי שעיצוב שידבר אליכם מהווה אינדיקציה לגבי יכולותיו הקריאטיביות של השף – אליו אתם פונים.

רוצים עוד כמה טיפים שיעזרו לכם להחליט איזה שף להזמין? או אולי דווקא את השף – ארז שטרן?

ראשית, אנחנו ממליצים לכם להתקשר טלפונית אל השף שבחרתם ולבקש הצעת מחיר ראשונית. הרי כמו שאתם מתעניינים בשירות – השף, מעוניין למכור ולהציע משירותיו.
שנית, בדקו, שאלו והתייעצו עם הקרובים לכם או עם שאר בני הבית (או אולי עם המשתתפים הנוספים שחשבתם להזמין...נגיד, חברים) מה ירצו לראות בתפריט האירוע ומה הם אוהבים לאכול? כלומר, שאם הגעתם למסקנה שכל המוזמנים אוהבים אוכל מקסיקני, זה נותן לכם אינדיקציה של ההתמחות של השף שאותו תחפשו וממנו תזמינו את האירוע.
כידוע, רשת האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט מספקות שפע של מידע בכל נושא. אפשר לגלוש ולמצוא נושאים רבים שעשויים לסייע בהחלטתכם.

תקציב מכירים את האמירה של פוליטיקאים על דברים שרואים משם - לא רואים מכאן (יהודית רביץ)? זהו טיעון עבורם כדי לרדת מאחיזה בדעה של מה שהיה נכון פעם - אינו נכון עבורם כעת. לקוחות שמתכננים אירוע בוטיק לבן או בת הזוג יש יומולדת? מתכננים ארוחה רומנטית זוגית? אולי ארוחת שבת בקרב המשפחה האינטימית? או ביחד עם מספר זוגות חברים? אז לפני שאתם עושים סקר שוק בקרב שפים פרטיים, בררו לעצמכם מה אתם מוכנים להקציב ולשלם על אירוע שאתם מתכננים. אם יש לכם שותפים בהחלטה או שותפים בתשלום קחו איתם את ההחלטות המשמעותיות של גבולות הגזרה. כלל האצבע שמומלץ שיהיה קו המחשבה שלכם דומה למה שכתוב בבית הכנסת על הפרוכת: דע מול מי אתה עומד.

אתגרו את השף אליו אתם פונים ושאלו אותו על סוגי המטבחים השונים שבהם הוא מתמחה. אם הוא מהסס או לא בטוח בעצמו או לחילופין מתעקש על סגנון בישול או מנות שאינן הטעם שלכם (כמזמיני האירוע) או שמא התיאורים שלו – לא נשמעים לכם מפתים מספיק אז הטילו ספק בניסיונו. למה? כי השף-ארז שטרן מאמין שעל אף ולמרות שאת חינוכו הקולינרי עבר בבית הספר ע"ש פול בוקוז בליון, האני מאמין שלו אומר שכשף – התפקיד שלו להגמיש את היכולות הקולינריים שלו לצורכי כל לקוח וקבוצה. אז נכון, סושי – אינו תחום ההתמחות שלו, אבל ארז בפירוש ינסה למצוא את המכנה המשותף הרחב ביותר הן בקרב המוזמנים והן מתוך אהבותיהם של מזמיני האירוע.

רגישויות מזון להזמין שף פרטי הביתה לארוחה נחשב פינוק נהדר ומומלץ, אך יש דבר שכדאי לבדוק לפני שמזמינים שף שיבשל לכם בבית. אם מישהו מבני המשפחה אשר רגיש למזון מסוג מסוים יש ליידע את השף אודותיו כדי ולהבטיח שהמנות לא תהוונה סיכון כל שהוא עבור אותו בעל רגישות. אפשר כמובן לבקש מנה כשרה למי מבני המשפחה ששומר מסורת ולא מערבב חלב ובשר. כיום, ניתן למצוא תחליפים לכל פריטי מזון מבלי להתפשר על האיכות או הטעם של האוכל. גדולתו של שף פרטי, היא יכולתו להגמיש את יכולותיו על פי צורכי הלקוח והקבוצה. כי אין סיבה אמיתית להתפשר ומומלץ לפנות אך ורק לבעל מקצוע מעולה (כמו השף ארז שטרן – שהוא בעל ותק של 20 שנים בשוק ההסעדה, וניסיון שלא יסולא בפז), על מנת לעמוד בציפיות שלכם. דרך אגב, גם אם הם דרישות לתפריט בריאות. בבלוג שבאתר תמצאו מספר כתבות בתחום הבריאות והתזונה.

חפשו ודירשו לראות חוות דעת של לקוחות עבר שהזמינו משירותיו של השף הפרטי אליו אתם פונים. בידקו איך היו החווית שלהם ועד כמה הם מוכחים את שביעות רצונם של הממליצים.

אז בפעם הבאה שאתם מחפשים המלצות על שף פרטי – הקפידו לבדוק:
• ראשית, חוות דעת אמיתיות ואותנטיות – חשוב לבדוק את אמינותן של ההמלצות ואת חוות הדעת על כל בעל מקצוע. בידקו שהשף לא העלה חוות דעת מזויפות. יש 2 דרכים טובות לבדוק זאת: הראשונה היא בדיקת שמות הממליצים, תאריכי ההמלצות ואם יש להם פרטי התקשרות (דרך אגב: מספיק כתובת דואר אלקטרוני כדי לבדוק נכונות ואמיתות של המלצה). בדקו את מקוריותן של התגובות מצד הממליצים ואת מכתבי התודה על השף. בנוסף, בדקו תמונות בגוגל.

• שנית, בדקו במגוון מקורות את הותק ואת ניסיונו של השף בשוק ההסעדה והאירועים. כך לדוגמא, השף ארז שטרן ארז שטרן מתחזק גם חשבון בטריפאדוויזור. אלו שניים מן הפרמטרים החשובים ביותר כשתצטרכו לקחת בחשבון בעת בחירת שף. נכון, יש גם שפים צעירים חסרי ניסיון שיודעים להוציא לפועל ארוחה מדהימה ויכולים לעשות עבודה מעולה. אך ביננו....כמה "כוכבים" שכאלה אתם מכירים? קחו בחשבון שותק וניסיון (דרך אגב – בכל תחום עיסוק) מייצרים בידול בין בעלי מקצוע ובמיוחד בתחום האירועים הפרטיים ובעולם הקולינרייה. שף בעל ניסיון ידע לייצר לכם תפריט מאוזן יותר ונכון יותר למידתכם. תפקידו של שף פרטי לומר לכם מה עובד ומה לא. מה ארכאי ומה עדכני ומודרני. הפקת אירוע עם שף בעל ותק ידע להציע לכם אירוע ברמה גבוהה, עם תפריט מיוחד, בהתאמה אישית ועם שירות מן המעלה הגבוהה.

• שלישית, לימדו אם השף מסוגל להציע לכם התאמה בין יין למזון שתאכלו פרי עמלו?

• רביעית, בדקו באם יש אמנת שירות המסכמת את רדיפתו של השף אחר מצויינות, כמו גם חזון המשקלל את האסטרטגיה על פיו הוא פועל.

• חמישית, חפשו המלצות (גם כמות וגם איכות) כמו אלו של השף ארז שטרן, הפרושות על פני 20 שנות ותק ופעילות (איך זה שכוכב אחד מעז של מתי כספי).

תיק עבודות של השף – ראשית, שפים מהשורה הראשונה וכאלה שמכבדים את עצמם יודעים לשווק את עצמם בצורה וורבלית טובה ונכונה. יודעים להיות קשובים לצרכים של כל לקוח וקבוצה. רק שף שיש לו ותק וניסיון יודע להסביר בצורה טובה ונכונה על יתרונותיו כמו גם על הסגנון הקולינרי שלו ועל המנות אותן הוא יודע להציע ולייצר.

שנית, חשוב להסתכל על תמונות של מנות ושל אירועים. בדרך כלל התמונות יופיעו באתר של השף, או ברשתות החברתיות כמו חשבון האינסטגרם והפייסבוק המקצועי שלו. דרך תמונות (שמסמלות סוג של שקיפות) לקוחות יכולים לקבל רעיונות על מנות שיירצו להזמין וגם יוכלו להתרשם מהיצירתיות והכישרון של השף. אם תשאלו את השף ארז שטרן, תיק העבודות שלו תמצאו מחד בלשונית התפריטים, מאידך באייקון ההמלצות (שפה למטה) או במאמר על מגוון הפתרונות הקולינריים שהוא מציע.

אז איך נעשה זאת נכון?
כשלקוחות מחפשים שף פרטי לאירוע עם מאפיינים בריאותיים, חשוב לשים דגש על מגוון פרמטרים: החל בניסיונו של השף, חוות דעת המדויקות אודותיו, מתיק עבודות (תפריטים) וכמובן השירותיות שלו, היכולות המקצועיים והוורבליים שלו ומן האנרגיות החיוביות שהוא מקרין.
אם חשוב לכם לקבל שירות ברמה הגבוהה ביותר, עם מנות גורמה מיוחדות ותפריט מותאם אישית רק לכם, צרו קשר עם השף ארז שטרן (בטלפון 050-5852785) עוד היום ונתכנן ביחד את האירוע שלכם, באהבה, במקצועיות ובנתינה רבה.

בבלוג שלנו, תוכלו למצוא שפע של מאמרים ופתרונות נוספים הקושרים בין קולינריה ובריאות.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.